:: ECONOMY :: РОЗВИТОК SOFT SKILLS НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: РОЗВИТОК SOFT SKILLS НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: РОЗВИТОК SOFT SKILLS НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЗВИТОК SOFT SKILLS НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 
22.01.2024 15:29
Автор: Сало Вікторія Василівна, старший викладач, Київський національний університет будівництва і архітектури
[3. Педагогічні науки;]

Сьогодення диктує нам такі умови для роботи та функціонування будь-якого професіонала, що кожен робітник будь-якої сфери забов’язаний володіти певними знаннями, уміннями та навичками для якісного виконання своїх професійних обов’язків. Якщо розглядати поняття соціальних навичок, чи так званих софт скілз (від англ. Soft skills), то спершу звернемося до їхнього першого використання та визначення:

Фраза «Софт скілз» вперше з’явилась в довіднику для підготовки військових США в 1972 році. Доктор Уітмор написав доповідь для збірника конференції 1972 CONARC(Командування континентальної армії) з софт скілів, яка мала на меті визначити це поняття. Першим визначенням стало: «М’які навички – це важливі якості, пов’язані з роботою, які передбачають незначну або повну відсутність взаємодії з комп’ютером і які дуже широко використовуються на роботі». [1]

З розвитком та часом визначення трохи трансформувалось, і звучить таким чином: «Соціально-комунікативні навички («м'які» навички, іноді «гнучкі» від англ. soft skills) — комплекс неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу продуктивність і, на відміну від спеціалізованих навичок, не пов'язані з конкретною сферою. На відміну від функціонально-технічних навичок, т. зв. англ. hard skills, соціально-комунікативні навички не мають прямого зв'язку з професійними здібностями людини — вмінням працювати з тими чи іншими програмами, знанням механізмів, досвідом роботи, адже вони є певним набором особистісних якостей людини. Наприклад, комунікабельність, креативне мислення, гнучкість розуму та стресостійкість. Зараз подібні навички набувають особливого значення, оскільки сприяють успішній роботі та кар'єрному зростанню.» [2]

Якщо говорити про важливість та актуальність даних навичок, а також про перспективу їхнього використання в майбутньому, то різні HR менеджери виділяють різні причини, чому все-таки слід фокусуватись саме на них. Ми можемо розглянути 4 з них:

1) Швидка адаптація в складному середовищі. Диджитал-революція й можливість швидкого обміну інформацією перекреслили жорсткі форми організації праці. Так, з 2017 року для працівників пріоритетнішими стали гнучкий графік роботи, лояльність та атмосфера довіри.

Щоб іти в ногу зі змінами, компаніям потрібні працівники, що можуть довчитися в непередбачуваних ситуаціях і адаптуватися в нових реаліях.

2) Підготовка до впровадження штучного інтелекту. Приблизно до 2030 року штучний інтелект переведе в зону ризику навіть висококваліфікованих працівників. Попит на технічні навички скоротиться, частіше шукатимуть креативних людей з прокачаними навичками комунікації, умінням вибудовувати стосунки зі складними клієнтами й партнерами, а також людей з просунутим емоційним інтелектом. 

3) Підвищення цінності компанії. За прогнозами, до 2030 року компанії по всьому світі відчуватимуть нестачу кадрів з потрібними компетенціями. Зібрати правильних людей у правильний час стає питанням конкурентної переваги організації.  Насамперед слід поліпшувати соціально-емоційні й поведінкові навички: комунікацію, уміння адаптуватися, керування емоціями та емпатію.

4) Підтримання конкурентоздатності й ефективності. Крім продуктивності працівників, двигун прогресу — їхня мотивація. На думку 54% керівників HR-відділів, важливо також пропонувати корпоративні програми навчання та розвивати soft skills працівників, а керівників учити активного слухання, надання зворотного зв’язку й лідерства. [3]

Розвиток особистості та виховання професіонала часто пов'язують з розвитком гнучких навичок, які, як ми вже зрозуміли, є дуже важливі на сьогоднішній день для працевлаштування та взаємодії з іншими людьми. В свою чергу, будь-яке заняття іноземної мови передбачає розвиток комунікаційних навичок через читання та відтворення діалогів, через вивчення комунікаційних фраз і реплік. Але також постає необхідність у емоційному трактуванні інформації, яка звучить від партнера по комунікації, так як ми маємо навчити наших учнів студентів не тільки граматичним азам та наповнити словниковий запас для знань вмінь та навичок, а також через побудову діалогічного мовлення та можливості комунікації під час відпрацьовування граматичних та лексичних одиниць. Протягом практичних занять мові ми розвиваємо й емоційну складову, так званий емоційний інтелект, який є невід'ємною частиною сучасної людини яка здатна комунікувати та співпрацювати з іншими людьми.

Але постає питання: яким чином реалізовувати дані завдання для викладача при проведенні практичних занять з вивчення іноземної мови дистанційно, так як існує багато перепон у вигляді якості зв'язку, наявності камер  і т. д.

Вивчивши інформацію та досвід колег, які активно використовують різні платформи для проведення занять з  мовної підготовки з учнями дистанційно, ми можемо зробити висновок, що для ефективного фідбеку необхідні наступні речі:

- присутність на онлайн-занятті з включеною камерою (це накладає більше відповідальності на присутніх, ніж просте підключення без відеозв'язку), 

- вербальна та невербальна комунікації між учасниками групи,

- елементарна мотивація учнів вивчати матеріал на занятті та активно приймати участь (в цьому особистість викладача відіграє ведучу роль),

- якісний зворотній зв'язок з викладачем.

Таким чином проаналізувавши досвід, літературу та різні джерела, які дотичні до цієї теми, можна зробити висновки, що в умовах дистанційного навчання цю задачу можливо виконати, але за певних умов, деякі з них ми перерахували вище. Також дуже важливо зі сторони викладача вміти балансувати навантаження з різноманітними підходами до виконання завдань, а також особливої уваги приділяти якісному зворотньому зв'язку в письмовій  або в усній формі безпосередньо під час онлайн зустрічі зі студентами та між заняттями.

Список літератури:

1.Internet archive of  CONARC military conference, publication date 1973-04-05, URL: https://archive.org/details/DTIC_ADA099612 (дата звернення 17.01.24)

2. Визначення Сoціально-комунікативні навички, Вікіпедія,URL: Соціально-комунікативні навички — Вікіпедія (wikipedia.org) (дата звернення 18.01.24)

3. Soft skills: що це таке, приклади й способи розвитку, Прохоренко Марія//Indigo Tech Recruiters, URL: https://indigo.co.ua/ua/blog/soft-skills-chto-eto-takoe-primery-i-sposoby-razvitiya (дата звернення 18.01.24)

4. Що таке soft skills, стаття, 14 липня 2021,URL: https://simplex.ua/ua/articles/soft-skills (дата звернення 18.01.24)

5. Емоційний інтелект, список книг URL:  https://lb.ua/blog/book_shelf/426046_10_knig_pro_emotsiyniy_intelekt.html  (дата звернення 18.01.24)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
AI IN TEACHING LANGUAGES: PERSPECTIVES AND CHALLENGES
24.01.2024 18:28
ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПОЛІТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
23.01.2024 17:13
АНАЛІЗ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ОКРЕМИХ ТЕМ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
23.01.2024 15:10
ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MOODLE В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
22.01.2024 15:37
TEACHING FOREIGN LANGUAGES FOR PROFESSIONAL PURPOSES IN THE CONTEXT OF ACADEMIC MOBILITY
20.01.2024 15:21
ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КЕЙСІВ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
15.01.2024 20:50
AN IMPLEMENTATION OF CRITICAL THINKING IN CREATING THE ATMOSPHERE OF OPENNESS AND RESPONSIBLE COOPERATION IN THE CLASSROOM
08.01.2024 19:56




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.260 сек. / Mysql: 1541 (0.204 сек.)