:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ :: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 2



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ

 
05.09.2023 19:11
Автор: Мірошник Марія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків; Алещенко Ілля Валерійович, магістр, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0003-0902-7587 Марія Мірошник

У науковій літературі й дотепер відсутнє єдине поняття конкуренції, тому вчені і практики дотримуються одного з трьох підходів до трактування конкуренції: поведінкового, структурного, функціонального, теоретичне обґрунтування та практична адаптація яких поглиблюють сутність конкуренції як дуже тонкого (селективного) і гнучкого механізму [1]: 

Поведінковий підхід, який розвивався у межах виявлення поведінкових особливостей суб’єктів господарювання, що вступають у боротьбу за платоспроможний попит.  До пріоритетів даного підходу можна віднести: 

-обґрунтування стратегії поведінки підприємства на ринку;

-вибір методів конкурентної боротьби;

-виявлення мотивів конкуренції (у т. ч. неекономічного характеру);

Структурна концепція, яка пояснює існування конкуренції за умови знеособлення ринкового механізму, яка залежить від кількості і масштабів діяльності учасників ринку. Основними пріоритетами даного підходу є:

-пошук нових ринкових можливостей;

-управління гнучкістю підприємств;

Функціональний підхід, при якому конкуренція розглядається як чинник економічного розвитку, і насамперед – як мотиватор інноваційної діяльності. До основних пріоритетів даного підходу можна віднести:

-формування інноваційного типу поведінки;

-зростання значущості ресурсного підходу в управлінні;

-мотивація інноваційної діяльності та креативність;

-формування і розвиток інноваційної інфраструктури;

-побудова стратегії конкуренції на інноваційній основі [1].

Практична реалізація будь–якого з вищеозначених підходів до конкурентного суперництва передбачає у якості основних чинників конкурентної переваги пропозицію нових інноваційних товарів і послуг, зниження витрат з існуючої та новоосвоєної номенклатури продукції та прискорення технологічного прогресу, рис.1





Рисунок 1 - Постійні ознаки конкуренції та умови її реалізації


Конкуренція обумовлює право кожного бізнес суб'єкта на реалізацію свого конкурентного потенціалу. В економічній науці сформувалося три типи конкурентної поведінки суб’єкта ринкових відносин при формуванні власного конкурентного потенціалу, а саме [2]: 


-креативний, за яким підприємець здійснює заходи, спрямовані на створення нових елементів відносин, які забезпечували б перевагу над конкурентами. Головна ознака креативної конкуренції - це прагнення до зміни існуючої структури попиту та пропозиції;


-такий, що пристосовується, який полягає у врахуванні інноваційних змін в виробництві у конкурентів. Такий тип конкурентної поведінки застосовується тоді, коли підприємець не зовсім впевнений в своїх інноваційних можливостях і тому прагне до копіювання, іноді, навіть, до промислового шпигунства;


-такий, що забезпечує поведінку бізнес суб’єкта на ринку та гарантує забезпечення стабільності економічних показників на тривалу перспективу шляхом поліпшення якості продукції, зміни її асортименту, надання додаткових послуг, пов'язаних з гарантійним обслуговуванням. Цей тип поведінки застосовується тоді, коли підприємець не має можливості суттєво змінити виробничу і збутову програми і має слабкий інноваційний потенціал.


Ефективне пристосування до умов конкурентного середовища, збереження власних інтересів, перемога у конкурентній боротьбі, захоплення бізнес - суб’єктом вигідних конкурентних позицій та придбання бажаного конкурентного статусу передбачає застосування певної конкурентної стратегії як способу, через який бізнес – суб’єкт  отримує стійкі конкурентні переваги шляхом конкурентної боротьби та задоволення потреб споживачів краще, ніж конкуренти.


Таким чином, кожному бізнес – суб’єкту доводиться вирішувати два принципові завдання: по-перше, визначити стратегію конкурентної боротьби і, по-друге, підпорядкувати всі сторони своєї детальності тим «правилам гри», які диктує обрана стратегія.


Явище конкуренції в сучасних бізнес умовах виступає одним із основоположних факторів прогресу та розвитку країни в цілому.


Література:


1)Поплавська Ж.В. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання: монографія – Львів: ТОВ «Галицька видавнича спілка», 2019. 201 с.


2)Дослідження дефініції поняття «конкурентна позиція підприємства / Л. В. Соколова, Ю. А. Гінда // Математичні моделі та новітні технології управління економічними та технічними системами . Харків: ФОП Панов А. М, 2018. С. 35–41.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УТОЧНЕННЯ СУТНОСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК БІЛЬШ ДОСКОНАЛОГО ІНСТРУМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
28.09.2023 10:24
УКРАЇНСЬКЕ ВИНОРОБСТВО: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ЕКСПОРТНІ МОЖЛИВОСТІ
27.09.2023 20:28
ФОРМУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТ НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК
27.09.2023 19:51
ОСОБЛИВОСТІ ЕКПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЄВРОПЕЙСКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
27.09.2023 19:29
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
27.09.2023 13:38
КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТА ЙОГО РОЛЬ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.09.2023 12:01
ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
27.09.2023 11:41
РЕБРЕНДИНГ ЯК ВИХІД З КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ
25.09.2023 21:57
КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:46
НЕДЕРЖАВНЕ ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.295 сек. / Mysql: 1570 (0.238 сек.)