В умовах високої конкурентної боротьби не можна недооцінювати роль та значення маркетингових комунікацій при просуванні різних товарів і послуг. Адже вони сприяють забезпеченню взаємодії зі споживачами продукції або послуг, а також підвищують впізнаваність того чи іншого бренду. Таким чином, постає проблема створення досконалої системи управління маркетинговими комунікаціями.
Маркетингові комунікації це процес управління, за допомоги якого організація зацікавлює та залучає різні аудиторії до спілкування [1].
Перший аспект управління маркетинговими комунікаціями стосується слова «залучає». Визнаючи різноманітні потреби цільової аудиторії, маркетингові комунікації можуть бути використані для взаємодії з різними аудиторіями. Однак звернення повинні, щонайменше, заохочувати окремих членів цільової аудиторії реагувати на продукт чи бренд.
Другий аспект стосується аудиторії маркетингових комунікацій. Сьогодні зацікавлені сторони, включаючи клієнтів, хочуть мати відповідь на низку корпоративних питань. Зазвичай вони пов'язані з продуктами, а іноді пов'язані з політикою, процедурами та цінностями самої організації.
Управління маркетинговими комунікаціями повинно бути діяльністю, орієнтованою на аудиторію, базуватися на потребах, стилі поведінки та обробки інформації. Це називається розумінням контексту, в якому відбувається сам факт передачі-отримання інформації [2].
Маркетингові потоки, включаючи інформаційний, можуть бути представлені як мережа з єдиною метою задоволення потреб і бажань клієнтів.
Комунікація відіграє важливу роль у цих обмінних мережах. На базовому рівні це звернення може приймати одну з чотирьох основних ролей: інформувати потенційних клієнтів про пропозиції організації; намагатися переконати нинішніх та потенційних клієнтів у необхідності вступати в контакт з компанією; посилювати вплив вже отриманого досвіду та діяти як диференціатор, особливо на ринках, де неможливо відокремити конкуруючі продукти та бренди.
Повідомлення приймають форму нагадування людям про поточну необхідність або нагадування про переваги минулих взаємодій, з метою переконання вступити в подібний обмін знову, базуючись на вже отриманому позитивному досвіді. Такі дії допомагають утримати поточних клієнтів. Такий підхід до бізнесу є набагато більш економічним, ніж постійне прагнення залучити нових клієнтів [3].
Образи, створені маркетинговими повідомленнями, відокремлюють один товарний знак від іншого та позиціонують їх таким чином, щоб розвивалися споживчі настрої та позитив небачення. Тому комунікації можуть інформувати, переконувати, зміцнювати та будувати зображення, щоб виокремити товар з-поміж інших.
Список використаних джерел:
1. Fill C. MarketingCommunications [Електронний ресурс] / C. Fill, B. Jamieson. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: https://www.ebsglobal.net/EBS/media/EBS/PDFs/Marketing-Communications-Course-Taster.pdf.
2. Bowersox D. Theintegrationofmarketingflowsinchannelsofdistribution / D. Bowersox, E. Morash. // EuropeanJournalofMarketing. – 1999. – №23. – 22 с.
3. Примак Т. О. Трансформаційні перетворення рекламного креативу в Україні: Науково-практичне видання. — К.: КНЕУ, 2011. — 190 с. ISBN 978-966-483-514.
________________________
Науковий керівник: Жигалкевич Ж.М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту факультету менеджменту та маркетингу КПІ ім.Ігоря Сікорського
|