Для розвитку економіки України потрібно, щоб вітчизняні підприємства постійно підвищували конкурентоспроможність. Одним із засобів вирішення цього питання є впровадження ефективної комунікаційної політики на підприємствах.
Маркетингові комунікації сьогодні посідають центральне місце серед засобів конкурентної боротьби. Зумовлено це актуальним станом економіки України, якому характерним є збільшення кількості підприємств з намаганням освоїти ширше коло ринкових сегментів. Це змушує проводити агресивну комунікаційну політику, збільшувати витрати на рекламу, оскільки на даний момент підприємству стає недостатнім виготовити якісний продукт і встановити на нього низьку ціну. Важливо також проводити взаємодію зі своїми клієнтами та встановлювати довготривалий зв’язок.
Ефективні маркетингові комунікації покликані не тільки надати споживачеві необхідні знання щодо характеристик та якості товарів і послуг, умов укладення угод, особливостей конкурентної пропозиції, а й викликати прихильність покупців, встановити атмосферу емоційного взаєморозуміння, доброзичливості і довіри між виробником, споживачами і суспільством.
Ефективна комунікація з точки зору фірми-виробника полягає у тому, щоб споживачі, отримавши інформацію, відреагували згідно з прогнозами та очікуваннями виробника. Для ефективної комунікації потрібно врахувати соціальні, культурні, особистісні та інші чинники, які можуть бути перешкодами на шляху встановлення позитивного зв’язку зі споживачем. Якщо ж все таки комунікаційне повідомлення з тих чи інших причин не дає бажаних результатів, то потрібно змінити його за рахунок дублювання повідомлення, зміни повідомлення чи форми подачі інформації, зменшення кількості посередників комунікаційного процесу.
Основними засобами маркетингових комунiкацiй є реклама, стимулювання збуту, public relations, персональний продаж, прямий маркетинг. Варто зауважити, що всi засоби маркетингових комунiкацiй тiсно пов’язанi мiж собою i мають спiльну мету – прискорити просування товарiв на цiльових ринках, спонукати покупцiв до активних дій (купівлі чи здійснення повторних покупок, поширення відгуків та рекомендацій).
Реклама є досить складним та суперечливим поняттям. У цій галузі за останні роки відбулись кількісні та якісні зміни: ринок став непередбачуваний, на ньому з’являється все більше професіоналів як з боку рекламодавців, так і з боку рекламних агентств, та спостерігається вагомий вплив і активне проникнення на український ринок реклами іноземних рекламодавців.
Згідно з оцінкою експертів Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК), рекламно-комунікаційний ринок України 2018 закінчиться з показниками в приблизно 20 млрд грн, що більше ринку минулого року на 26 % [1]. ВРК очікує ріст рекламних бюджетів у всіх його основних напрямках – ТБ, діджитал, радіо і тд. Найбільший ріст – 30% – очікується в сегменті діджиталу. Такі ж теми росту були й у 2017 році. Ключовим фактором позитивної динаміки ринку в 2018 стане органічне зростання споживання мобільного інтернету як медіа [2].
Головним кроком для процвітання рекламної галузі України є запровадження інновацій, що дасть реальну можливість впроваджувати дорогі, але разом з тим високоефективні рекламні кампанії. Раціональне застосування маркетингових комунікацій є основою формування стійкого позитивного іміджу підприємства. Це формує ефект придбання підприємством певної ринкової сили, зміцнює позиції фірми щодо товарів-замінників, полегшує доступ фірми до фінансових, інформаційних, трудових ресурсів.
Список використаних джерел:
1. Офіційний сайт Всеукраїнської рекламної коаліції [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vrk.org.ua/ad-market/
2. Інтернет-видання Watcher – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://watcher.com.ua/2017/12/06/na-dydzhytal-prypadatyme-28-ukrayinskoho-rynku-reklamy-v-2018-rotsi/
____________________________
Науковий керівник: Кузик Олег Володимирович, доцент кафедри маркетингу, Львівський національний університет ім. І. Франка
|