|
|
|
ВПЛИВ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ НА ПРОЦЕС ПРОСУВАННЯ ТОВАРУ
|
12.10.2011 19:26 |
Автор: Сергейцев Іван Володимирович, студент Східноукраїнського національного університету імені В. Даля; Шатілов Олексій Сергійович, студент Східноукраїнського національного університету імені В. Даля
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
На сучасному етапі розвитку суспільства дуже актуальною є концепція екологічного маркетингу, яка передбачає переорієнтацію підприємства від традиційної діяльності на екологічні потреби суспільства. Проблеми взаємодії організації з навколишнім середовищем маркетингу найбільш глибоко досліджені зарубіжними економістами І. Ансоффом, Ф. Котлером, К. Левіттом, М. Месконом, К. Ховардом, А. Шоу, В. Евансом, Л. Якокка та ін. Екологічний маркетинг можна визначити як, ринково-орієнтований вид управлінської діяльності, у складі загальної системи маркетингу підприємства, спрямований на визначення, прогнозування, і задоволення потреб таким чином, щоб не порушувати екологічної рівноваги природного середовища, і не погіршувати життєвих стандартів суспільства. В останні десятиліття великими темпами зростає попит на екологічні товари та на товари при виробництві яких не забруднюється навколишнє середовище. У результаті проведених досліджень [2] було доведено, що багато споживачів згодні платити за екологічно безпечні товари на 20 % більше. Ринок екологічно безпечних товарів та послуг складає 230 млрд. дол. США (з них 76 млрд. – екологічно стійка економіка, 27 млрд. – здоровий стиль життя, 30 млрд. – альтернативна медицина, 10 млрд. – особистісний зріст, 81 млрд. – екологічно безпечний образ життя), а до 2015 р. зросте до 845 млрд. Це один з найбільш швидкозростаючих ринків. Зокрема, у США попит на еко-будинки щорічно збільшується на 5-10%, а на послуги екотуризму - на 5%, зростання споживання екологічних продуктів харчування становить 5,6% на рік. 82% споживачів в США купують екологічно безпечні товари. Згідно досліджень усіх споживачів по відношенню до екологічних товарів можна поділити на такі групи (Рис.1): «Lohas»: активні екологічні прихильники, присвячені особистому і планетарному здоров'ю. «Naturalites»: мотивовані, в першу чергу, особистими міркуваннями здоров'я. «Drifters»: займають «зелену поведінку» покупки, слідують тенденціям, коли все легко і доступно. «Conventionals»: прагматики, які в основному відносяться покупки скептично, будучи дуже обережними зі своїми ресурсами, бо хочуть на цьому заощадити.«Unconcerned»: покупці, які або не знають, або не піклуються про навколишнє середовище, головним чином тому, що у них немає на це часу або коштів [3].
Зараз суспільство потребує переорієнтації на екологічно-чисте та безпечне виробництво. В цій ситуації екологічний маркетинг відіграє значну роль, задовольняючи потреби споживачів у екологічно-чистих товарів.
Список використаної літератури: 1. Н.Д. Эриашвили Маркетинг // Эриашвили Н.Д. –– М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 623 с. 2. Стаття Greenmarketing: What`s -the-fuss? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://inspiredeconomist.com/2009/06/29/green-marketing-whats-all-the-fuss/ . – Заголовок з титул. екрану. 3. T. Kaiser Eco-marketing: a blooming corporate strategy // Kaiser T. – The Retail Digest, Sep 22, 2008.
e-mail: Sergeitsev@gmail.com
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|