|
|
|
МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ В ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ДЕРЖАВИ
|
12.10.2011 19:05 |
Автор: Бондар Олена Ігорівна, студентка Одеського державного економічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Постановка проблеми. Ефективність ринку товарів являється одним із дванадцяти показників визначення індексу глобальної конкурентоспроможності країни за методологією Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ), який щорічно проводиться у Давосі. Вдала маркетингова товарна політика будь-якого підприємства сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємства зокрема, і також держави в цілому. У результаті глибокої фінансової кризи конкурентні позиції України, як і багатьох інших країн послабились. У результаті дослідження конкурентоспроможності за методологією ВЕФ, у 2009-2010 роках Україна посіла 82-е місце серед 133 країн світу, - і впала на 10 позицій. Її безпосередніми сусідами є Гамбія і Алжир, латиноамериканські та африканські країни [1]. Економіка України більше за інші країни регіону постраждала від кризи – падіння ВВП у 2009 році склало 15,1% [2]. Фінансова криза викрила такі слабкі сторони, як макроекономічна стабільність (падіння на 15 пунктів), рівень розвитку фінансового ринку (падіння на 21 пункт) і оснащення новими технологіями (падіння на 15 пунктів) [1]. За підсумками 2009 року обсяги прямих іноземних інвестицій різко скоротились. А в 2011 році в порівнянні з 2010 роком їх обсяг зріс на 11,6% і становив 44 708,0 млн. дол. [3]. Основні фактори, що перешкоджали розвитку бізнесу в Україні в 2009-2010 рр. наведені в табл. 1.
Постановка завдання. Встановити основні перспективи розвитку сильної економіки України, застосовуючи маркетингову товарну політику підприємства. Запропонувати основні заходи маркетингової товарної політики, а також заходи у соціальній сфері, що теж суттєво впливають на конкурентоспроможність країни. Виклад основного матеріалу. Ефективність діяльності проявляється тоді, коли підприємство виробляє необхідний асортимент товарів та послуг з урахуванням умов попиту та пропозиції. Підвищенню продуктивності бізнесу сприяє ринкова конкуренція між підприємствами, це стимулює їх розробляти нову продукцію, удосконалювати її, пропонувати щось краще, ніж було, – і краще, ніж у конкурентів. Варто зазначити, що конкуренція має бути здоровою, тобто враховувати умови попиту, застосовуючи інноваційні рішення та орієнтуватися на потреби клієнта. Для розробки високоякісного товару необхідні передові технології, без яких не можливе підвищення ефективності та рівня життя. Компанії для закріплення своїх позицій на ринку мають розробляти та створювати найсучасніші товари та процеси. Виробляти продукцію необхідно згідно міжнародним стандартам (зокрема стандартів серії ISO 9000-9004, СІ – стандартом), що забезпечить продажу товару і на міжнародному ринку. Також необхідно проводити на підприємстві заходи з управління якістю продукції, участь у якій мають брати всі економічні контрагенти, що взаємодіють у процесі виробництва товару і його просуванні на ринок до споживача. Схематично даний процес зображений на рис.1 – «Петля якості» [4].
Необхідно формувати сприятливе для інноваційної діяльності середовище в результаті підтримки з боку державного і приватного секторів. Інвестиції повинні поступати в наукові дослідження, високоякісні дослідницькі інститути, у людський капітал, що являється основним у всіх процесах економіки, для підвищення кваліфікації, професійних навичок, у охорону здоров’я та освіту. Висновки та перспективи подальших розробок. Застосування раціональної маркетингової товарної політики необхідне для створення конкурентоспроможного товару, або його підтримки. При цьому на ефективність цієї політики впливають ряд факторів, зокрема: інвестиційна підтримка з боку держави та приватного сектору технологічних розробок, удосконалення професійних навиків працівників. Необхідно заохочувати підприємства співпрацювати з закладами освіти у вихованні свідомого, тямущого майбутнього покоління. Наприклад, забезпечувати професійні коледжі, вищі навчальні заклади тих чи інших профілів запрошеннями на екскурсії по підприємству, інформувати молодь про свої вимоги та потреби, стимулюючи їх, зацікавлюючи їх, змушуючи задуматись, як можна було б задовольнити ті чи інші потреби підприємства та споживачів, що змінити, що вдосконалити.
Список використаної літератури:
1. Фонд «Ефективне управління». Звіт про конкурентоспроможність України 2010 // Режим доступу: http://www.feg.org.ua/docs/Competitiveness_report_2010_ua.pdf 2. Державний комітет статистики. Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 3. Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій до України зріс на 11,6% - до 44 млрд 708,0 млн дол// newsru.ua/finance//Режим доступу: http://newsru.ua/finance/17feb2011/pii.html 4. О.Д. Костюк. Концепції сучасних систем управління якістю продукції та послуг // Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/nd/2006-2/06kodpas.html
e-mail: lenchiksonechko@rambler.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|