Бізнес-план будівництва кожного окремо взятого об'єкту неодмінно містить дослідження всього сегменту ринку. Наприклад, в бізнес-плані будівництва житлового будинку обов'язково має бути присутнім дуже глибокий аналіз цього сегменту ринку. Його доповнюють: експертні оцінки і виводи, кількісно-якісні дослідження попиту на житлі в даному районі в і багато інших даних. Ці дані розробник бізнес-плану будівництва отримує в результаті фундаментальних маркетингових досліджень, що проводяться ще до початку складання самого бізнес-плану. Вони показують: що варто будувати, де, в якому класі і ціновому діапазоні, і чи варто взагалі будувати. Виробничо-господарська діяльність будівельної організації пов'язана з ризиками отримання збитків и навіть банкрутства, причинами якого можуть бути: - нестабільність поточної економічної ситуації , непередбачувані підвищення податкових ставок; - неповнота інформації, фінансове становище основних замовників, коливання ринкових цін - безвідповідальність і некомпетентність персоналу, аварії, вихід із ладу основних робочих машин і устаткування; - коливання валютних курсів і інше. Нерухомість традиційно є одним з найбільш перспективних об'єктів вкладення грошей. Тому буде достатньою легко знайти інвестора для втілення своєї архітектурної ідеї, але лише за наявності хорошого будівельного бізнес-плану. Якісним будівельним бізнес-планом можна буде назвати той, який врахує абсолютно всі аспекти майбутнього будівництва: від вирішення юридичних питань до врахування витрат на зведення, від обліку всіх ризиків до розробки стратегії реалізації або експлуатації майбутнього об'єкту. Як показує досвід, початок будівельних робіт без попередньої розробки чіткого бізнес-плану, як правило, приводить лише до серйозних фінансових втрат і боргів. Тому підприємці, які не хочуть прогоріти або платити двічі, не економлять часу, сил і ресурсів на складання професійного будівельного бізнес-плану. Учені і керівники великих організацій та підприємств відносять планування до діяльності вищого порядку і вважають, що формальне планування надає певні вигоди. Зокрема, воно допомагає мислити перспективно, сприяє чіткій координувати зусилля, формує систему цільових показників діяльності для наступного контролю, готує до можливих раптових змін на ринку, відображає взаємозв'язок обов'язків усіх посадових осіб. Світовий досвід показує, що бізнес-план необхідний навіть тоді, коли постійно змінюються не тільки зовнішні, але і внутрішні умови його реалізації, а саме планування перетворюється на безперервну коригування економічних та організаційних рішень. У такій ситуації нормальна діяльність організації чи підприємства, як правило, не порушується ходом подій. Коригування планів, як організаційних, так соціально-економічних повинна поєднуватися з адаптацією, тобто з безперервним пристосуванням організації до мінливих умов (ключова проблема планування). В даний час в Україні бурхливо протікає процес формування та вдосконалення роботи діючих підприємств різних форм власності. Важливим завданням є залучення інвестицій, в тому числі і закордонних. Для цього необхідно аргументоване, ретельно обґрунтоване оформлення пропозицій, що вимагають капіталовкладень. Успішне формування нового бізнесу також не може обійтися без чіткого і об'єктивного планового проекту. Статистичні дані про невдачі нових підприємств вказують на те, що ризик досить великий. Для передбачення і можливого запобігання цих проблем використовується планування бізнесу. Головна перевага бізнес-планування полягає в тому, що правильно складений подібний план дає перспективи розвитку фірми, тобто в кінцевому рахунку, відповідає на найважливіше для бізнесмена питання: чи варто вкладати гроші в цю справу, чи принесе вона доходи, які окуплять всі витрати і сили засобів. Як правило, потреба в бізнес-плані виникає при рішенні таких актуальних завдань, як: -підготовка заявок існуючих і знову створюваних фірм на отримання кредиту; -обгрунтування пропозицій щодо приватизації державних підприємств; -відкриття нової справи, визначення профілю майбутньої фірми й основних напрямків її комерційної діяльності; -перепрофілювання існуючої фірми, вибір нових видів, напрямків та способів здійснення комерційних операцій; -складання проспектів емісії цінних паперів (акцій, облігацій) приватизованих і приватних фірм; -вихід на зовнішній ринок і залучення іноземних інвестицій. Відсутність ретельно продуманого бізнес-плану, систематично відкоригованого відповідно до мінливих умов, є істотним недоліком, що відображає слабкість управління компанією, що в підсумку ускладнює можливості залучення фінансових ресурсів та досягнення довгострокової стабільності в конкурентному середовищі. У цілому фінансова, оперативна та інвестиційна політика підприємства повинна відповідати напрямам і стратегічним цілям, виділеним у бізнес-плані.
Список використаної літератури: 1. Е.А. Уткін, А.І. Кочеткова "Бізнес-план" М.: "Фінанси і статистика", 2002. 2. А.А. Сергєєв "Вихідні етапи розробки бізнес-плану" ж. "Ділова інформація" № 5 2001.
e-mail: yuram-tennis@mail.ru |