|
|
|
АНАЛІЗ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ «КЛІЄНТ – БАНК»
|
08.10.2011 12:49 |
Автор: Мудра Роксолана Романівна, студентка економічного факультету Львівського Національного університету ім. Івана Франка
|
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;] |
У період зростаючої конкуренції комерційні банки намагаються якнайкраще задовольняти потреби своїх клієнтів і цим самим сприяють розширенню спектра банківських послуг, різноманітних систем для співпраці з клієнтами. Продуктом банківської конкуренції стала система «Клієнт-Банк». Система «Клієнт-Банк» – це програмно-апаратний комплекс, який забезпечує підготовку і обмін між клієнтами та банком електронними фінансовими документами, інформаційними матеріалами. Конфіденційність обміну забезпечується засобами криптозахисту, електронно-цифрові підписи [1]. Таку систему сьогодні використовують такі банки України як Райффайзен Банк Аваль, Ощадбанк, Укрексімбанк, ПриватБанк, Укрсоцбанк, ОТП Банк, Сведбанк, Фінанси і Кредит, Альфа-Банк та багато інших. Система "Клієнт-Банк" належить до систем віддаленого банківського обслуговування та складається з двох складових: банківського та клієнтського робочого місця. Крім неї сюди входять Інтернет-банкінг та телебанкінг [1]. Основною функцією "Клієнт-Банку" є надання можливості підприємству проводити платежі зі свого поточного рахунка в банку, не відвідуючи банку, з офісу підприємства. Система «Клієнт-Банк» надає можливості [2]: – протягом операційного дня банку відправляти платежі на списання; – одержувати поточну інформацію та виписки про рух коштів на рахунку; – при необхідності, одержувати повідомлення про нарахування на рахунок коштів із платіжної системи S. W. I. F. T.; – одержувати курси валют Національного банку України. Програмне забезпечення, яке встановлюється банком, дозволяє клієнтам працювати як з рахунками в національній, так і в іноземній валюті,а також [2]: – вести довідник контрагентів клієнта та призначень платежу; – «зв’язувати» систему «Клієнт-Банк» із програмним забезпеченням бухгалтерії підприємства – клієнта; – перевіряти можливість існування по МФО поточного рахунку; – роздруковувати документи і виписки з системи «Клієнт-Банк»; – відкрити чи закрити рахунок у системі «Клієнт-Банк» каналами зв’язку; – вести автоматичну нумерацію документів, що відправляються тощо. Отже, система "Клієнт-Банк" має переваги, що є корисними як банкам, так і клієнтам,а тому є перспективним сектором для співпраці. Серед основних сильних сторін потрібно виділити [3]: – зручність – у "Клієнт-Банку" автоматизовано підготовку таких документів, як платіжне доручення, меморіальний ордер, заява на переказ валюти. Вигляд електронних документів, що відображені в інтерфейсі користувача, максимально наближено до паперових, що спрощує користування системою; – оперативність – при користуванні "Клієнт-Банком" зростає швидкість проходження платежів; – мобільність – користування "Клієнт-Банком" робить спілкування з банком необмеженим у часі, оскільки технічні можливості більшості програмних комплексів дозволяють цілодобово співпрацювати. Тому варто зазначити, що використання системи "Клієнт-Банк" дозволяє банкам економити грошові кошти на нових відділеннях банку і оплаті праці робітникам банку, а клієнтові – непотрібно відвідувати банк, а можна всі операції з своїм рахунком проводити не виходячи з офісу, що дозволяє економити свій дорогоцінний час.
Список використаної літератури: 1. Страхарчук А.Я. Інформаційні системи і технології в банках: [навч. посібник] / А.Я.Страхарчук, В.П.Страхарчук. – К.:Знання, 2010. – 515с. 2. Брітченко І.Г. Інтегровані банківські послуги та конкурентоспроможність банківської системи: [монографія] / І.Г.Брітченко, О.М. Момот. – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2008. – 315с. 3. Лютий І.О. Банківський маркетинг: [підручник] / І.О.Лютий, О.О.Солодка. – К.: Видавництво: ЦУЛ, 2009. – 776с.
E-mail: Roksolana2405@gmail.com |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|