:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ

 
28.04.2011 11:15
Автор: Здирко Наталя Григорівна, Вінницький національний аграрний університет; Вітвіцька Олена Валеріївна, Вінницький національний аграрний університет
[Облік, аналіз і аудит]
В умовах економічної кризи ефективне витрачання бюджетних коштів стає необхідною умовою діяльності бюджетних установ, підприємств та організацій. Нестача бюджетних ресурсів змушує до пошуку шляхів найбільш раціонального та ефективного їх витрачання. Запровадження програмно-цільового методу формування та використання бюджету є одним з таких шляхів. У контексті останніх подій та курсу керівництва держави на оптимізацію кількості бюджетних програм питання ефективності їх виконання набувають особливої актуальності.
Дане питання частково висвітлюється у зарубіжних працях з аудиту адміністративної діяльності, переклад яких здійснено українськими вченими. Серед українських вчених розглядають дані проблеми Рубан Н.І.,  Стефанюк І.Б., Дрозд І.К.,  Мамишев А.В., Левицька С.О., Головань М., Сукач О.М. та інші. Підвищена увага вітчизняних вчених пояснюється, по-перше, необхідністю та актуальністю даного напрямку досліджень; по-друге, наявністю численних проблем, що потребують подальшої розробки та дискусійних питань. Вирішення даних проблем дасть змогу вдосконалити методику контролю використання бюджетних коштів, що,  у свою чергу, дозволить значно ефективніше їх використовувати[1].
Запровадження програмно-цільового методу в управління бюджетними ресурсами надає значний поштовх до підвищення ефективності використання державних коштів. Однак порівняно невеликий досвід його використання в Україні призводить до існування певних недосконалостей. Так, контроль ефективності бюджетної програми ґрунтується на використання системи оціночних показників – показників результативності програми, які зазначені в її паспорті. Нечіткі показники можуть спотворити реальний результат виконання програми, що призведе до виникнення диспропорцій у подальшому фінансуванні та розподілі фінансових ресурсів держави за програмами. Саме тому визначення чітких індикаторів виконання програми набуває особливої актуальності як під час її розробки, так і під час проведення аудиту ефективності.
В умовах обмеженості державних ресурсів значної актуальності набуває проблема досягнення ефективності бюджетних видатків. Тому головним є аналіз актуальних питань оцінки ефективності виконання бюджетних програм в умовах запровадження програмно-цільового методу формування державного бюджету типу пошук шляхів удосконалення аудиту ефективності виконання бюджетних програм[2].
Запровадження програмно-цільового методу у бюджетному процесі спрямоване на: забезпечення прозорості бюджетного процесу, що чітко визначає цілі і завдання, на досягнення яких витрачаються бюджетні кошти, підвищення рівня контролю за результатами виконання бюджетних програм;
забезпечення за результатами виконання бюджету здійснення оцінки діяльності учасників бюджетного процесу щодо досягнення поставлених цілей та виконання завдань, а також проведення аналізу причин неефективного виконання бюджетних програм; упорядкування організації діяльності головного розпорядника бюджетних коштів щодо формування і виконання бюджетних програм шляхом чіткого розмежування відповідальності за реалізацію кожної бюджетної програми між визначеними головним розпорядником бюджетних коштів відповідальними виконавцями бюджетних програм; посилення відповідальності головного розпорядника бюджетних коштів за дотримання відповідності бюджетних  програм законодавчо визначеній меті його діяльності, а також за фінансове забезпечення  бюджетних програм і результати їх виконання; підвищення якості розроблення бюджетної політики,  ефективності розподілу і використання бюджетних коштів[3].
Метою здійснення моніторингу та оцінки ефективності бюджетних програм є відслідковування ходу і результатів реалізації програми, використання ресурсів і надання інформації про поточну ситуацію щодо прийняття управлінських рішень з питань бюджету. Оцінка бюджетних програм – це комплексний аналіз використання бюджетних коштів та досягнутих результатів розпорядниками коштів в процесі реалізації бюджетних програм, що здійснюється за результатами виконання бюджетних програм за рік. Метою оцінки ефективності бюджетних програм є: визначення ефективності виконання бюджетної програми; визначення ступеню досягнення мети та завдань бюджетної програми; прийняття управлінських рішень за результатами виконання програми; інформування посадових осіб органів місцевого самоврядування та громадськість про результати виконання програми та ефективність використання коштів за програмою[2].
Програмно-цільовий метод є інструментом, що забезпечує планування бюджету на середньострокову перспективу та перехід від контролю за цільовим використанням бюджетних коштів до контролю за фактичними результатами реалізації бюджетної програми. Елементами процесу ефективного управління бюджетом за програмно-цільовим методом є моніторинг і оцінка програм. Порядок проведення моніторингу та оцінки бюджетних програм розроблений з метою створення єдиних організаційно-методичних засад для реалізації системи моніторингу та оцінки[3].
Отже, відзначимо, що від прозорості та професійності виконання аудиту державних грошових ресурсів прямо пропорційно залежить прозоре виконання цільових програм. 

Список використаної літератури:
1. Кодацький В.П. Проблеми аудита бюджетних коштів / В.П. Кодацький // Економіка. Фінанси. Право. -  2009 - №6. С.3-7.
2. Кучеренко Т.Є., Шайко О.Г. Рух грошових коштів бюджету / Т.Є. Кучеренко, О.Г. Шайко // Економіка АПК. - 2010 -№6. -С.64-70.
3. Височан О. Проблеми аудиту грошових коштів/ О. Височан // Бухгалтерський облік та аудит. - 2010 - №2. С.50-56.

Е-mail: elena-vitvickaya@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
30.04.2011 09:28
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ
28.04.2011 14:18
ОБЛІК ТОВАРНИХ НАДБАВОК НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
26.04.2011 15:35
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ
22.04.2011 20:52
СКЛАД ВИТРАТ ВИРОБНИЦТВА
22.04.2011 20:26
ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
22.04.2011 11:27
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ УПРАВЛІННЯ ДЕБІТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ
21.04.2011 19:05
АНАЛІТИЧНА ОЦІНКА ВПЛИВУ КРЕДИТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ НА ФІНАНСОВИЙ СТАН ПІДПРИЄМСТВ
21.04.2011 18:34
ФОРМУВАННЯ І ВІДОБРАЖЕННЯ РЕЗЕРВУ СУМНІВНИХ БОРГІВ У БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
20.04.2011 21:17
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ ПАСИВУ БАЛАНСУ
19.04.2011 10:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.774 сек. / Mysql: 1599 (0.676 сек.)