:: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ :: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
:: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ

 
21.04.2011 20:54
Автор: Мудра Роксолана Романівна, студентка спеціальності «Фінанси» Львівського національного університету імені Івана Франка
[Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі]
На сьогоднішній день, бюджетні установи фінансуються за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, які надаються їм безповоротно, проте не менш важливою статтею прибутків є кошти, які вони отримують від надання платних послуг. Так основним нормативним документом, який здійснює регулювання діяльності бюджетних установ являється Бюджетний Кодекс України. Відповідно до п. 6 ст. 2 Бюджетного Кодексу від 21 червня 2001 року
N 2542-III, бюджетна установа – це орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими.
Разом з тим бюджетні установи можуть надавати різноманітні послуги: соціального характеру, охорони здоров’я, управлінські, з охорони громадського порядку, оборони країни, у галузі атестації наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації тощо. До недавніх пір майже усі витрати цих установ фінансувалися з бюджету, а послуги споживачам надавалися в основному безкоштовно. Проте останніми роками у зв'язку з необхідністю підвищення рівня соціально-культурного обслуговування громадян, почалося розширення сфери платних послуг, бюджетні установи перейшли на нові умови господарювання, що значно розширило склад джерел їхніх фінансових ресурсів[2].
Платні послуги бюджетних установ – це один з видів власних надходжень бюджетних установ, які отримуються додатково до  коштів  загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету[3].
Варто зазначити, що в Україні існує досить велика кількість різноманітних бюджетних установ, які надають різні платні послуги, асортимент яких є досить великим відповідно до потреб громадян України.
Наприклад, бюджетними науковими установами можуть надаватися такі послуги [5]:
1. проведення науково-дослідних, дослідно-конструкторських,  проектно-конструкторських, технологічних, пошукових  та проектно-пошукових робіт;
2. проведення робіт з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
3. наукова та науково-технічна експертиза;
4. проектування, розроблення та виготовлення експериментальних зразків і дослідних партій матеріалів,  речовин, приладів, обладнання;
5. випробування обладнання,  конструкцій,  виробів,  речовин, матеріалів;
6. розроблення  програмного  продукту  для  науково-дослідних цілей;
7. інформаційно-аналітичне забезпечення наукової діяльності;
8. підготовка  наукових  кадрів  (ординаторів,   аспірантів,докторантів)  понад  державне замовлення,  а також наукових кадрів для інших країн;
9. приймання кандидатських іспитів, підготовка та проведення захисту  дисертацій  на  здобуття  наукового  ступеня кандидата та доктора наук,  попередня експертиза  дисертацій  (крім  державного замовлення);
10. організація  курсів  підвищення кваліфікації спеціалістів усіх рівнів та їх стажування тощо.
Підставою  для  надання  платних  послуг  є  договір   з фізичною  або  юридичною  особою,  у  якому  визначається  порядок надання послуги, розмір та терміни оплати за надану послугу; заява фізичної  особи.  У  разі  неякісного  виконання  або  невиконання послуги внесені кошти підлягають обов'язковому поверненню фізичній (юридичній) особі, яка оплатила послугу[4].
Розмір плати за той чи інший вид послуги  встановлюється на  підставі  її  ціни,  базою  для  визначення  якої є розрахунок витрат, пов'язаних з наданням послуги. До складу таких витрат належать[4]:
- витрати на  оплату  праці,  у тому числі витрати на заробітну плату  працівникам,  які  надають  послуги,  та   нарахування   на заробітну  плату  (на  державне  соціальне  страхування,  державне пенсійне страхування тощо);
- матеріальні витрати,  у  тому  числі  на  придбання сировини, матеріалів,  палива, енергії, інструменту, пристроїв, спеціального одягу  і  взуття,  захисних пристроїв,  на проведення поточного та капітального ремонту,  технічний огляд та технічне  обслуговування основних фондів,  що використовуються для надання послуг, службові відрядження, винагороду автору та власнику об'єкта інтелектуальної власності  в  разі  використання таких об'єктів,  на оплату послуг зв'язку,  засобів  сигналізації,  господарські   та   канцелярські витрати тощо;
- інші витрати,  віднесені до валових витрат платників податку на прибуток.
Кошти, отримані  установами від надання послуг, зараховуються на їх спеціальні  реєстраційні  рахунки  органів Державного казначейства України і  використовуються  в  порядку, визначеному чинним законодавством[4].
Керівник  та  головний  бухгалтер  установи,   яка  отримує  кошти від надання платних послуг, зобов'язані:
 1) використовувати  кошти  тільки  відповідно  до   цільового призначення та в межах сум затвердженого кошторису;
2)отримані в касу суми коштів – своєчасно здавати до установи  уповноваженого  банку  для  зарахування  на поточний бюджетний/реєстраційний рахунок;
3) здійснювати витрачання коштів тільки через поточний рахунок в установі  уповноваженого  банку,  а  при переході на казначейське обслуговування - через реєстраційний рахунок;
4) у випадку недоотримання доходів - скорочувати видатки на відповідну суму;
5) вести бухгалтерський  облік  доходів і  видатків  за отриманими коштами.
Грошові надходження від  надання послуг,  спрямовуються на покриття витрат,  пов'язаних з їх  організацією  та  наданням,  на сплату податків,  обов'язкових відповідно до чинного законодавства внесків, зборів і платежів.
Після покриття всіх витрат, в  розпорядженні установи залишається певний прибуток, який спрямовується на погашення перевищення загальної суми видатків установи над установленими бюджетними призначеннями.
 Документальне  оформлення  операцій  з  надання  послуг, забезпечення  їх  обліку  та  складання  звітності  за  цим  видом діяльності здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства[4].
Отже, надходження від надання платних послуг населенню й іншим споживачам і продажу виробів власного виробництва забезпечують покриття видатків бюджетних установ та отримання прибутків,а також забезпечують її належне функціонування.

Список використаної літератури:
1. Бюджетний кодекс України від 21 червня 2001 року N 2542-III;
2. Костирко Л.А., Білоусова Л.І., Мельник Г.Г. та інші. Фінансова діяльність бюджетних установ: Навчальний посібник. - Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля,2007. – 240с.;
3. Назарова К.О., Кумченко Т.А. Аналіз діяльності бюджетних установ: Навч. посібник / Київський національний торговельно-економічний ун-т / Г.О. Кравченко (заг.ред.). — К. : КНТЕУ, 2006. — 208с.;
4. Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки  та з питань європейської інтеграції України 01.12.2003  N 798/657/351 “Порядок та умови надання платних послуг бюджетними науковими установами ”;
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2009 р. N 365 Про внесення змін до переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними науковими установами.

E-mail: Roksolana2405@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
28.04.2011 14:01
ПЕРЕГЛЯД ПРІОРИТЕТУ ПРИНЦИПІВ І ФУНКЦІЙ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОСТІР
28.04.2011 11:28
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
28.04.2011 10:59
СКОРОЧЕННЯ БІДНОСТІ ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
27.04.2011 00:27
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
26.04.2011 11:53
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО КОНТРОЛЮ ТА НАПРЯМИ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 20:40
ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 13:27
ЗМІСТ АКЦИЗНОГО ЗБОРУ
21.04.2011 20:44
ТІНЬОВА ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ: ПРИЧИНИ ТА НАПРЯМИ ДЕТІНІЗАЦІЇ
21.04.2011 20:32
РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СПРОЩЕНОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
20.04.2011 15:05




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.958 сек. / Mysql: 1570 (1.82 сек.)