:: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ :: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ
:: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ

 
13.04.2011 17:50
Автор: Загинайло Світлана Володимирівна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
[Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі]
Незважаючи на проведення бюджетної реформи, багато проблем функціонування бюджетної системи залишаються нерозв'язаними. Необхідність внесення змін до нормативно-правових актів у бюджетній сфері насамперед зумовлена потребою розширення фінансової основи місцевого самоврядування як важливої складової механізму підвищення добробуту населення і економічного розвитку громад, удосконалення міжбюджетних відносин із метою забезпечення справедливого й неупередженого розподілу бюджетних ресурсів та дотримання визначених законодавством принципів збалансованості й самостійності бюджетів, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, створення стимулів розширення й мобілізації належних бюджету доходів.
Бюджетна система є об’єктом вивчення таких відомих вітчизняних вчених як Н.Альвіанської, С.Бейлі, Ш.Бланкарта, С.Слухая, А.Максюти, О.Богачової, Л.Дробозіної, Л.Павлової, Г.Поляка, В.Родіонової та інших. Ряд теоретичних і практичних аспектів, пов’язаних з дослідженням проблем існування бюджетної системи України та взаємовідносин між її складовими віднайшли відображення у науковій періодичній літературі, зокрема у публікаціях Ц. Огонь, В. Опарін, К. Павлюк, Ю. Пасічник, Д. Полозенко, І. Розпутенко, С. Слухай, В. Суторміна, М. Федосов, С.О. Шохін, П.К. Германчук, П.Г. Петрашко.
Отож, основним завданням є вивчення сучасних наукових підходів до визначення сутності бюджетної системи як фінансової категорії та проведення порівняльного аналізу структури бюджетної системи України та Росії.
Оскільки Україна історично досить тісно пов’язана з Росією, тому і бюджетні процеси, які відбувалися в Росії, так або інакше знаходили своє відображення в Україні. Порядок складання бюджету в Росії почав застосовуватися з ХVI ст. і до початку ХХ ст. лише розвивався. В Україні законодавче регулювання місцевих податків та зборів здійснюється на двох рівнях: на загальнодержавному й місцевому. По-перше, держава визначає вичерпний перелік таких обов’язкових платежів, коло платників, об’єкти оподаткування, граничні розміри ставок, тобто встановлює основи їх справляння, надаючи повноваження органам місцевого самоврядування на введення таких податків і зборів на відповідній території. По-друге, місцеві органи влади, реалізуючи надані державою повноваження, установлюють і докладно регламентують механізми справляння окремо кожного з податків і зборів, а також уводять їх у дію.
Щодо Російської Федерації, то там існує трирівнева система оподаткування. Федеральний законодавець установлює систему податків і зборів, а також загальні принципи оподаткування. Це закріплено і в Конституції Російської Федерації, і в Податковому кодексі Російської Федерації. На регіональному й місцевому рівнях законодавча влада може встановлювати конкретні податкові ставки, порядок і терміни сплати, податкові пільги. Федеральне податкове законодавство встановлює відносно регіональних і місцевих податків виняток із об’єктів оподаткування і види податкових пільг. Російська Федерація, як і Україна, іде шляхом переведення бюджетної системи на програмно-цільовий метод бюджетування. Варто зазначити, що Росія на цьому шляху на декілька кроків нас випереджує. «Концепція реформування бюджетного процесу в Російській Федерації», що передбачає впровадження бюджетування, орієнтованого на результат (БОР), активно впроваджується по всій країні, розробляються і впроваджуються не лише окремі пілотні проекти, але й загальнодержавні програми. Серед облікових завдань бюджетних установ можна виокремити складання кошторисів доходів і витрат і контроль їх виконання, облік бюджетних асигнувань і лімітів бюджетних зобов'язань у розрізі функціональної і економічної класифікації витрат бюджетів. Система бюджетного обліку реалізується за допомогою бюджетної класифікації, плану рахунків бюджетного обліку та методичних вказівок з його застосування, оцінки об'єктів бюджетного обліку, інвентаризації.
Таким чином, можемо зазначити, що у сучасній вітчизняній фінансовій науці недостатня увага приділяється фундаментальним дослідженням теоретико-методологічних засад бюджету як провідної фінансової категорії. Серед українських науковців не існує усталеного підходу до економічної природи, функцій, ролі й призначення бюджету, проте більшість із них трактує бюджет насамперед як суспільний грошовий фонд, що перебуває у розпорядженні державних і муніципальних органів влади. Подальші дослідження мають бути спрямовані на обґрунтування теоретико-методологічних засад функціонування бюджету, а також поглиблене розкриття його економічної природи, функції та ролі у забезпеченні й регулюванні соціально-економічного розвитку держави в умовах фінансової кризи та глобалізації економіки.

Список використаної літератури:
1.Бюджетний кодекс України: Кодекс України від 21.06.2001 р., № 2542"ІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 376–38. – Ст. 189.
2.Бюджетный кодекс Российской Федерации: Закон Российской Федерации № 145_ФЗ от 31.07.1998 г. [Электронный ресурс] / Информационно-аналитический комплекс «Бюджетная система Российской Федерации». Режим доступа: http://www.budgetrf.ru.
3.Юрій С. І. Бюджетна система України: навч. посібник / С. І. Юрій, Й. М. Бескид. - К. : НІОС,2000. - 400 с.

e-mail: v_z_svet_z_v@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
28.04.2011 14:01
ПЕРЕГЛЯД ПРІОРИТЕТУ ПРИНЦИПІВ І ФУНКЦІЙ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОСТІР
28.04.2011 11:28
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
28.04.2011 10:59
СКОРОЧЕННЯ БІДНОСТІ ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
27.04.2011 00:27
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
26.04.2011 11:53
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО КОНТРОЛЮ ТА НАПРЯМИ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 20:40
ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 13:27
ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
21.04.2011 20:54
ЗМІСТ АКЦИЗНОГО ЗБОРУ
21.04.2011 20:44
ТІНЬОВА ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ: ПРИЧИНИ ТА НАПРЯМИ ДЕТІНІЗАЦІЇ
21.04.2011 20:32




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.198 сек. / Mysql: 1717 (0.151 сек.)