:: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ :: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ
:: ECONOMY :: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ І РОСІЇ

 
13.04.2011 17:50
Автор: Загинайло Світлана Володимирівна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
[Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі]
Незважаючи на проведення бюджетної реформи, багато проблем функціонування бюджетної системи залишаються нерозв'язаними. Необхідність внесення змін до нормативно-правових актів у бюджетній сфері насамперед зумовлена потребою розширення фінансової основи місцевого самоврядування як важливої складової механізму підвищення добробуту населення і економічного розвитку громад, удосконалення міжбюджетних відносин із метою забезпечення справедливого й неупередженого розподілу бюджетних ресурсів та дотримання визначених законодавством принципів збалансованості й самостійності бюджетів, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, створення стимулів розширення й мобілізації належних бюджету доходів.
Бюджетна система є об’єктом вивчення таких відомих вітчизняних вчених як Н.Альвіанської, С.Бейлі, Ш.Бланкарта, С.Слухая, А.Максюти, О.Богачової, Л.Дробозіної, Л.Павлової, Г.Поляка, В.Родіонової та інших. Ряд теоретичних і практичних аспектів, пов’язаних з дослідженням проблем існування бюджетної системи України та взаємовідносин між її складовими віднайшли відображення у науковій періодичній літературі, зокрема у публікаціях Ц. Огонь, В. Опарін, К. Павлюк, Ю. Пасічник, Д. Полозенко, І. Розпутенко, С. Слухай, В. Суторміна, М. Федосов, С.О. Шохін, П.К. Германчук, П.Г. Петрашко.
Отож, основним завданням є вивчення сучасних наукових підходів до визначення сутності бюджетної системи як фінансової категорії та проведення порівняльного аналізу структури бюджетної системи України та Росії.
Оскільки Україна історично досить тісно пов’язана з Росією, тому і бюджетні процеси, які відбувалися в Росії, так або інакше знаходили своє відображення в Україні. Порядок складання бюджету в Росії почав застосовуватися з ХVI ст. і до початку ХХ ст. лише розвивався. В Україні законодавче регулювання місцевих податків та зборів здійснюється на двох рівнях: на загальнодержавному й місцевому. По-перше, держава визначає вичерпний перелік таких обов’язкових платежів, коло платників, об’єкти оподаткування, граничні розміри ставок, тобто встановлює основи їх справляння, надаючи повноваження органам місцевого самоврядування на введення таких податків і зборів на відповідній території. По-друге, місцеві органи влади, реалізуючи надані державою повноваження, установлюють і докладно регламентують механізми справляння окремо кожного з податків і зборів, а також уводять їх у дію.
Щодо Російської Федерації, то там існує трирівнева система оподаткування. Федеральний законодавець установлює систему податків і зборів, а також загальні принципи оподаткування. Це закріплено і в Конституції Російської Федерації, і в Податковому кодексі Російської Федерації. На регіональному й місцевому рівнях законодавча влада може встановлювати конкретні податкові ставки, порядок і терміни сплати, податкові пільги. Федеральне податкове законодавство встановлює відносно регіональних і місцевих податків виняток із об’єктів оподаткування і види податкових пільг. Російська Федерація, як і Україна, іде шляхом переведення бюджетної системи на програмно-цільовий метод бюджетування. Варто зазначити, що Росія на цьому шляху на декілька кроків нас випереджує. «Концепція реформування бюджетного процесу в Російській Федерації», що передбачає впровадження бюджетування, орієнтованого на результат (БОР), активно впроваджується по всій країні, розробляються і впроваджуються не лише окремі пілотні проекти, але й загальнодержавні програми. Серед облікових завдань бюджетних установ можна виокремити складання кошторисів доходів і витрат і контроль їх виконання, облік бюджетних асигнувань і лімітів бюджетних зобов'язань у розрізі функціональної і економічної класифікації витрат бюджетів. Система бюджетного обліку реалізується за допомогою бюджетної класифікації, плану рахунків бюджетного обліку та методичних вказівок з його застосування, оцінки об'єктів бюджетного обліку, інвентаризації.
Таким чином, можемо зазначити, що у сучасній вітчизняній фінансовій науці недостатня увага приділяється фундаментальним дослідженням теоретико-методологічних засад бюджету як провідної фінансової категорії. Серед українських науковців не існує усталеного підходу до економічної природи, функцій, ролі й призначення бюджету, проте більшість із них трактує бюджет насамперед як суспільний грошовий фонд, що перебуває у розпорядженні державних і муніципальних органів влади. Подальші дослідження мають бути спрямовані на обґрунтування теоретико-методологічних засад функціонування бюджету, а також поглиблене розкриття його економічної природи, функції та ролі у забезпеченні й регулюванні соціально-економічного розвитку держави в умовах фінансової кризи та глобалізації економіки.

Список використаної літератури:
1.Бюджетний кодекс України: Кодекс України від 21.06.2001 р., № 2542"ІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 376–38. – Ст. 189.
2.Бюджетный кодекс Российской Федерации: Закон Российской Федерации № 145_ФЗ от 31.07.1998 г. [Электронный ресурс] / Информационно-аналитический комплекс «Бюджетная система Российской Федерации». Режим доступа: http://www.budgetrf.ru.
3.Юрій С. І. Бюджетна система України: навч. посібник / С. І. Юрій, Й. М. Бескид. - К. : НІОС,2000. - 400 с.

e-mail: v_z_svet_z_v@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
28.04.2011 14:01
ПЕРЕГЛЯД ПРІОРИТЕТУ ПРИНЦИПІВ І ФУНКЦІЙ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОСТІР
28.04.2011 11:28
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
28.04.2011 10:59
СКОРОЧЕННЯ БІДНОСТІ ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
27.04.2011 00:27
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
26.04.2011 11:53
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО КОНТРОЛЮ ТА НАПРЯМИ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 20:40
ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 13:27
ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
21.04.2011 20:54
ЗМІСТ АКЦИЗНОГО ЗБОРУ
21.04.2011 20:44
ТІНЬОВА ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ: ПРИЧИНИ ТА НАПРЯМИ ДЕТІНІЗАЦІЇ
21.04.2011 20:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.651 сек. / Mysql: 1570 (0.576 сек.)