|
|
|
ПЕРСПЕКТИВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЕГІТИМІЗАЦІЇ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ
|
06.04.2011 13:26 |
Автор: Настечко Катерина Олександрівна, кандидат юридичних наук, молодший науковий співробітник Інституту держави і права ім. В.М. Корецького НАН України
|
[Інвестиційно-інноваційні процеси в економіці] |
Подальше удосконалення земельного законодавства буде відбуватися шляхом його систематизації та кодифікації. Вважаємо, що систематизація буде проходити шляхом упорядкування існуючих нормативно-правових актів по інститутах права. Кодифікація земельного законодавства буде можлива за дотримання наступних умов а) стабільність земельного законодавства, б) внутрішня єдність системи земельного законодавства в) максимальна відповідність системи земельного законодавства системі земельного права г) наявність практики застосування земельного законодавства та його узагальнення г) наукова обґрунтованість кодифікації, д) системний підхід до формування земельного законодавства [1, с.147]. При неможливості прийняти єдиний кодифікований акт земельного законодавства України існує пропозиція про прийняття наступних трьох актів такого ж рівня: Земельний кодекс України (охоплює загальні положення, правові форми використання земель, правовий режим окремих видів земель), Землевпорядний кодекс України (землеустрій, моніторинг, кадастр, інші функції управління, охорона земель), Містобудівний кодекс України (планування та забудова територій, використання земель в межах населених пунктів для містобудівних потреб) [2, с.163]. Що стосується містобудування, то слід законодавчо визначити яка частина земельної ділянки може використовуватися для зведення допоміжних будівель та споруд на землях сільськогосподарського призначення. Наприклад, зазначити, що не більше ¼ від загальної площі земельної ділянки сільськогосподарського призначення може використовуватися у таких цілях. У майбутньому, коли пошириться практика зонування та буде прийнятий відповідний Закон України (за законопроектом «Про зонування земель» від 31 липня 2008 р., зонування земель – це землевпорядно-правові дії щодо визначення меж територій (зон) доцільного використання земель за типами (підтипами) землекористування (видах використання) з урахуванням еколого-економічної придатності земель та формування правового режиму землекористування в зонах), набагато простіше буде визначати чи можна здійснювати будівництво на тих чи інших земельних ділянках, адже план використання, земельно-графічна документація із землеустрою, яка визначає правовий режим землекористування та землевпорядні і містобудівні регламенти (параметри дозволеного використання і охорони земель) відповідних територій адміністративно-територіальних одиниць – буде передбачати можливі способи їх використання. План використання земель буде обов’язковим для планування землекористування і забудови, землеустрою землеволодінь та землекористувань документом в межах адміністративно територіальних утворень щодо: цільового призначення земельних ділянок і ступеня їх забудови; типу дозволеного використання земельних ділянок; мінімальних розмірів площі, ширини і глибини земельних ділянок для забудови, а також максимальні розміри ділянок для садибної забудови в інтересах економного і дбайливого використання землі; зон земель, які мають утримуватися вільними від забудови, із зазначенням їх використання
Література 1. Коваленко Т.О. Систематизація земельного законодавства України: сучасний стан та перспективи Сучасні проблеми систематизації екологічного, земельного та аграрного законодавства України: Збірник наукових праць Круглого столу (18 березня 2011 року). – К.: ВГЛ «Обрії», 2011. – 238с. 2. Федорович В.І. Завдання і шляхи систематизації земельного законодавства України Сучасні проблеми систематизації екологічного, земельного та аграрного законодавства України: Збірник наукових праць Круглого столу (18 березня 2011 року). – К.: ВГЛ «Обрії», 2011. – 238с.
Е-mail: knastechko@yandex.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|