:: ECONOMY :: ПОДАТКОВА РЕФОРМА ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПОДАТКОВА РЕФОРМА ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПОДАТКОВА РЕФОРМА ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОДАТКОВА РЕФОРМА ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ

 
24.02.2011 18:27
Автор: Нікеєнко Тетяна Василівна, старший викладач кафедри економічної теорії та основ підприємництва ДНВЗ «Національний гірничий університет»
[Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі]
На сучасному етапі економічного розвитку України з особливою гостротою постали проблеми кардинального реформування багатьох сфер, тим чи іншим чином пов’язаних із бюджетною політикою держави. Остання набуває особливого значення для визначення соціально-економічної моделі країни і її еволюції. За своєю природою податки і державні видатки – це ті інструменти, які об’єктивно спрямовані на створення певних перешкод у реалізації приватних економічних інтересів одних груп людей при одночасному  формуванні переваг для інших. У силу цього в  будь якому суспільстві завжди виникає проблема так збалансувати інтереси всіх учасників перерозподільчих відносин, щоб забезпечити максимальні податкові надходження до бюджету за мінімізації негативного впливу фіскальних заходів на економічну діяльність тих, хто безпосередньо сплачує податки.
Ще однією проблемою є суперечність соціального характеру: кожен прагне отримати якомога більше бюджетних трансфертів без урахування самої фінансової можливості їх надання. Відбувається свого роду метаморфоза – суб’єкт, що має сплачувати податки, намагається їх мінімізувати. Коли ж він виконує роль споживача, то прагне максимізувати трансферти.
Ці проблеми характерні для будь-якої країни. Як свідчить історія, у ХХ ст.. розвинуті країни світу вимушені були досить часто реформувати свою податкову та соціальну  політику, адаптувати її під реальну ситуацію. Тільки у 70-ті роки уряди багатьох країн вимушені були знижувати ставки оподаткування прибутку і доходів громадян з метою збільшення частки заощаджень у національному доході, так необхідної для здійснення нагромадження капіталу як основи структурних перетворень.
Поряд з цим велась активна боротьба за скорочення бюджетних дефіцитів через розширення бази оподаткування, здійснювались спроби скорочення соціальних витрат. У подальшому всі ці заходи сприяли технологічному оновленню економіки, високим і стабільним темпам економічного зростання.
Якщо звернутися до податкової реформи, що здійснюється сьогодні в Україні, то можна відзначити ті ж тенденції, які були характерні для розвинутих країн в кінці минулого сторіччя. Це – зменшення податкового тягаря на бізнес за рахунок поетапного зниження ставки оподаткування прибутку, що буде сприяти, на думку уряду, зростанню інвестування у виробництво і його технічне оновлення; пониження ставки ПДВ до 17% з метою стимулювання оновлення основних засобів підприємств; уведення податкових канікул; коригування величини і бази податкових  надходжень з фізичних осіб тощо. Паралельно з цими заходами здійснюються спроби реформування соціальної сфери.
Однак, небувала хвиля протестів і загострення соціально-економічних та політичних суперечностей, що супроводжують  в українському  суспільстві відповідні реформи, вказує  на їхню специфіку. Як вважається, глибина проблеми полягає у невідповідності інституціональної структури вітчизняної економіки тим ринковим інститутам, які запроваджуються у практику. Бюджетна сфера у сучасній Україні у своїй переважаючій більшості працює на формальних і неформальних правилах, які складають унікальний гібрид ринкових і пострадянських інститутів. Порушення формальних норм, що сформувало стійкий пострадянський стереотип поведінки суб’єктів, величезні тінізованість і корумпованість економічних відносин, ведення бізнесу на основі переважно неформальних правил на фоні підвищених вимог до рівня соціальних стандартів вносять дисонанс і провокують нестабільність у суспільстві. У силу цього фінансові реформи не можуть мати успіху без змін інституціонального характеру. Ці процеси мають відбуватися паралельно і сприяти укріпленню в свідомості українців ринкової психології, переборення домінуючого уявлення про державу як фонд благодійництва. 

e-mail: sudik18@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ВІДМЕЖУВАННЯ НА ПРАКТИЦІ ТРУДОВИХ І ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН
31.01.2011 17:35
ПРОТИДІЯ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ НЕЗАКОННИХ ДОХОДІВ
27.01.2011 09:33
МІЖБЮДЖЕТНІ ВІДНОСИНИ В КОНТЕКСТІ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
26.02.2011 18:45
ПРОБЛЕМА ПОДВІЙНОГО ОПОДАТКУВАННЯ ТА НАПРЯМИ ЇЇ УСУНЕННЯ
24.02.2011 23:47
НАСЛІДКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
24.02.2011 11:10
РОЗРОБКА КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАД ОЦІНЮВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ПОДАТКОВИХ РЕЖИМІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ НАПРЯМ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
22.02.2011 21:23




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.237 сек. / Mysql: 1599 (0.187 сек.)