|
|
|
ОЦІНЮВАННЯ МЕТОДІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОГНОЗУВАННЯ ПАРАМЕТРІВ РИНКУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
|
21.02.2011 18:17 |
Автор: Волошин Володимир Степанович, викладач Рівненського інституту слов’янознавства КСУ, Меремінський Михайло Артурович, кандидат технічних наук, доцент Рівненського інституту слов’янознавства КСУ
|
[Менеджмент. Маркетинг] |
Суть методів економічного прогнозування полягають в аналізі та передбачені майбутнього стану підприємства з урахуванням факторів впливу. У свою чергу методи прогнозування ринкових параметрів можна умовно поділити на три основних групи: •Методи економіко-математичного моделювання – засновані на поєднанні двох складових: із однієї сторони – на основі економічних знань розробляються цілі та завдання проведення дослідження, а з іншої – модель реалізується за допомогою математичних функцій та алгоритмів. Головною особливістю даного моделювання є те, що динаміка розвитку будь-яких соціально-економічних процесів розглядається як трендове обов’язкове продовження на майбутні періоди. Зрозуміло, що при екстраполяції динаміки розвитку ринкових параметрів потрібно враховувати не лише минулі тенденції розвитку, а й взяти до уваги нові умови й фактори, які не були характерні для минулого, але можуть з’явитися в майбутньому. Тому дана група методів може використовуватися або на машинобудівних підприємствах зі стабільними закономірностями розвитку, або прогнозувати на короткострокові періоди терміном до одного року. •Нормативні методи – засновані на використанні показників рекомендованого рівня споживання матеріальних ресурсів і застосовується для середньострокового та довгострокового прогнозування ринкових параметрів. Це основний метод виробничого обліку, який сприяє впровадженню прогресивних норм витрат, дієвого контролю за рівнем витрат виробництва, що дає можливість використовувати дані обліку для виявлення резервів зниження собівартості продукції та оперативного виробництва. У процесі прогнозування для машинобудівної галузі складність полягає в розробці самих нормативних показників. Так, наприклад, рівні споживання можуть розроблятися на основі опитування представницьких груп споживачів. Нормативні методи досить вдало підходять для тих підприємств машинобудівної галузі, які характеризуються серійним виробництвом складної продукції із великою кількістю деталей та вузлів. •Методи експертних оцінок – це комплекс методів та процедур, пов’язаних із діяльністю експертів по обробці інформації необхідної для аналізу та прийняття рішень. У процесі прогнозування ринкових параметрів завдання полягає у з’ясуванні думки фахівців ринку, промисловості або покупців про ті або інші товари та на основі цього виявлення тенденції розвитку попиту на продукцію підприємства. Використання методу експертних оцінок дозволяє здійснити розрахунки обсягів і структури попиту, потреб у товарах по широкому колу позицій асортиментів в умовах, коли інші методи не можуть бути застосовані через відсутність необхідної інформації. Для машинобудівних підприємств даний метод може бути використаний під час впровадження новітніх розробок для зменшення майбутньої невизначеності ринку. На практиці прогнози динаміки ринкових параметрів будують, як правило, за кількома сценаріями: базовим, песимістичним (параметри ринку змінюються в несприятливому напрямі) та оптимістичним (параметри ринку змінюються сприятливіше, ніж очікувалося). Це дозволяє врахувати можливі наслідки від прийняття рішення на основі прогнозу та вразі потреби здійснити оперативне коригування діяльності підприємства.
Список використаної літератури: 1.Друри К. Управленческий и производственный учет. – М.: Юнити-Дана, 2008. – 1424 с. 2.Экономика предприятия: Учебник / Под ред. проф. О.И. Волкова. – М.: ИНФРА-М, 1997. – 416 с.
e-mail: vvcrv@ukr.net |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|