:: ECONOMY :: НЕОБХІДНІСТЬ  АУДИТУ ЕФЕКТИВНОСТІ :: ECONOMY :: НЕОБХІДНІСТЬ  АУДИТУ ЕФЕКТИВНОСТІ
:: ECONOMY :: НЕОБХІДНІСТЬ  АУДИТУ ЕФЕКТИВНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НЕОБХІДНІСТЬ АУДИТУ ЕФЕКТИВНОСТІ

 
07.01.2011 14:13
Автор: Гордова Олена Олександрівна, студентка факультету економіки Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського
[Облік, аналіз і аудит]

Однією з важливих проблем  виконання бюджету у більшості країн світу є ефективне використання бюджетних коштів. Для України ця тема є найбільш актуальна, адже з кожним роком все більше зростає проблема  щодо нецільового та неефективного використання бюджетних коштів, законності та правильності їх витрачання, обґрунтованості планового обсягу видатків, знаходження та використання резервів залучення додаткових грошових ресурсів для поліпшення діяльності, виявлення надлишкових асигнувань.
Аудит ефективності являє собою новий вид контролю, що спрямований  на визначення ефективності використання бюджетних коштів для реалізації запланованих цілей та встановлення факторів, які цьому перешкоджають. Він  дозволяє оцінити рівень досягнення запланованих результатів та надати пропозиції щодо  ефективного використання фінансових ресурсів.
Метою дослідження є розроблення обґрунтованих пропозицій щодо підвищення ефективності використання коштів державного та місцевих бюджетів у процесі  виконання бюджетних програм.
Вагомий внесок з вивчення аудиту ефективності та шляхів вирішення  його проблем зробили Бутинець Ф.Ф., Базилевич В.Д., Сухарева Л.О., Федченко Т.В, які провели системне наукове його дослідження.
Процес аудиту ефективності складається з таких основних етапів: підготовка до аудиту, проведення аудиту, реалізація результатів аудиту [2].
Аудит ефективності може проводитись у будь-якому сегменті державного сектору: в центральному уряді, місцевих органів влади, різних урядових структурах органами державної контрольно-ревізійної служби за планами, які складаються та затверджуються у визначеному законодавством порядку [4].
До основних завдань аудиту ефективності відносять:
- оцінку ефективності використання бюджетних програм;
- оцінку виконання результативних показників бюджетних програм;
- виявлення недоліків, які перешкоджають своєчасній, повній і якісній реалізації запланованих цілей;
- виявлення ступеня впливу виявлених недоліків на реалізацію запланованих цілей;
- розроблення пропозицій щодо шляхів підвищення ефективності використання бюджетних коштів та уникнення недоліків [3].
Для проведення аудиту ефективності, як правило, створюється аудиторська група. Аудитори, що входять до складу цієї групи, повинні мати навички проведення аналізу, написання звітів зі складних питань, що вимагають логічного і ретельного обґрунтованого викладу.
Особлива увага при здійсненні аудиту ефективності виконання бюджетних програм, приділяється плануванню роботи, оскільки раціонально складений план дає можливість ефективно провести аудиторську перевірку.
Здійснюючи аудит ефективності, аудитори вибирають та застосовують прийоми і процедури, які відповідають конкретним обставинам. Ці прийоми та процедури повинні дозволяти отримувати достатні, дійсні та необхідні докази, які вмотивовано підкріплюють або спростовують їхні точки зору та висновки.
Аудит ефективності проводиться шляхом  аналізу: нормативно-правових актів, методичних документів, видань і публікацій щодо напряму діяльності в бюджетній програмі, стосовно якої проводиться аудит ефективності; результатів раніше здійснених контролюючими органами контрольних заходів; показників статистичної, фінансової та оперативної звітності; даних інтерв’ювання, анкетування, опитування громадян і збирання інформації від юридичних осіб[4].
Таким чином, ефективність використання бюджетних коштів має вагоме місце в проведенні аудиту ефективності, який дає змогу:
- оцінити рівень досягнення результативних показників бюджетної  програми через співвідношення фактично отриманих та запланованих результативних показників;здійснити контроль за використанням  бюджетних коштів;
- визначити  проблеми,  які  негативно  вплинули  на  процес виконання запланованих завдань;
- зберегти бюджетні ресурси шляхом внесення своєчасних змін;
- посилити відповідальність керівництва одо організації контролю на всіх стадіях використання бюджетних коштів [1].
Таким чином, розвиток і впровадження аудиту ефективності дасть змогу здійснювати контроль за використанням бюджетних коштів, виявляти недоліки щодо їх використання і їх ліквідувати.


Список використаної літератури:
1. Рубан Н.І. Концептуальні питання проведення аудиту використання  бюджетних коштів. Аудит фінансової та господарської діяльності бюджетних установ: проблеми та шляхи запровадження // Фінансовий контроль. – 2005. - №  (25). – с.3-11.
2. Бутинець Ф.Ф. Аудит. // Підр. - 3-тє вид., доп і перероб. - Житомир: ПП «Рута», 2006 . - 512 с.
3. Стефанов С.Є. Аудит ефективності - закономірності виникнення та перспективи розвитку//Збірник всеукраїнської науково-практичній конференції «Сучасний стан та перспективи розвитку державного контролю і аудиту»/за аг.ред.проф. В.Д.Базилевича. - К.: 2009 - 439 с.
4. Сухарева Л.О., Федченко Т.В. Аудит ефективності використання бюджетних коштів: протиріччя формування понятійного апарату // Фінанси України. – 2006. - № 8. – с. 125-131.


e-mail: 9lena9@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УДОСКОНАЛЕННЯ АУДИТОРСЬКИХ ПРОЦЕДУР ПЕРЕВІРКИ ДОХОДІВ
31.01.2011 19:25
ДЖЕРЕЛА ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
25.01.2011 23:53
SOME ASPECTS OF THE HISTORY OF SCIENTIFIC THOUGHT OF ACCOUNTING
24.02.2011 17:09
ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕХОДУ УКРАЇНИ НА МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ
24.02.2011 11:19
СПІЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА У КОНТЕКСТІ П(С)БО ТА ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА
23.02.2011 22:59
ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ПІДПРИЄМСТВ
23.02.2011 10:33
ПРО ДЕЯКІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ ВИТРАТАМИ ПІДПРИЄМСТВ ШВЕЙНОЇ ГАЛУЗІ
22.02.2011 09:22
ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО АУДИТУ
21.02.2011 19:26
ОПЕРАЦІЇ З КОРПОРАТИВНИМИ ОБЛІГАЦІЯМИ: ПОДАТКОВИЙ І ОБЛІКОВИЙ АСПЕКТ
21.02.2011 12:01
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
20.02.2011 20:57




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.407 сек. / Mysql: 1599 (0.334 сек.)