Мале підприємництво — це самостійна систематична діяльність громадян-підприємців та малих підприємств на власний ризик з метою отримання підприємницького доходу. При визначенні поняття "мале підприємництво" треба враховувати не стільки кількісні критерії, скільки якісну характеристику. В першу чергу, треба виділяти такі якісні критерії, як правова незалежність, єдність права власності та безпосереднього управління фірмою; безпосередній характер відносин між хазяїном та робітником; повна відповідальність за результати господарювання; невеликий ринок збуту; сімейне відання справою тощо. Малий бізнес в ринковій економіці є історичним фактором та способом пом’якшення та усунення наслідків кризового стану. Суттєвою перевагою дрібних, малих та середніх підприємницьких організацій є те, що саме в них яскраво виражено поєднуються функції підприємця, менеджера та власника. Слід зауважити, що така категорія підприємницьких організацій має ряд суттєвих переваг перед великими компаніями і корпораціями. [1] Мале підприємництво це провідний сектор сучасної соціально – ринкової економіки — основа дрібнотоварного виробництва, котра визначає темпи економічного розвитку, структуру та якісну характеристику ВВП. Воно здійснює структурну перебудову економіки і забезпечує насичення ринку товарами та послугами, реалізацію інновацій, створює додаткові робочі місця, отже, сприяє послабленню монополізму й розвитку конкуренції. Серед цілого ряду різноманітних чинників економічного росту України найбільше значним є вміла реалізація підприємницького потенціалу громадян країни, ефективне використання в економічному механізмі самостійної господарської ініціативи людини, визнання підприємництва незамінною силою господарської динаміки, конкурентоздатності і суспільного процвітання.[2] Стає очевидним, що головна роль у формуванні сприятливого середовища для розвитку підприємництва і малого бізнесу належить державі. Малі підприємства об'єктивно по своїй природі, особливо на першому етапі свого розвитку, знаходяться в гірших конкурентних умовах на ринку в порівнянні з більш значними й об'єктивно потребують відповідної підтримки. Тому створення розгорнутої і всебічної системи державної підтримки малого підприємництва є найважливішою умовою його успішного розвитку. Найбільша ефективність такої системи може бути досягнута тільки на основі комплексної державної програми розвитку малого бізнесу, що враховує всі аспекти і сторони успішного функціонування малих підприємств у різноманітних сферах діяльності. Із введенням нового Податкового кодексу, малий бізнес може втратити свої поточні позиції, тому що замість «податкових канікул» вводиться санкції за надмірні заробітки. Наслідки перевищення граничних обсягів виручки, що складається в анулюванні свідотства платника єдиного податку та застосуванні підвищених ставок податку, сформульовані як відповідальність. Тоді як збільшення доходу, лежить в полі інтересів і підприємця, і держави. Отже новий Податковий кодекс може призвести до значного стримування підприємницької діяльності в Україні і до всеохоплюючої монополізації.
Список використаної літератури: 1. Варналій З.С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. — 4-те вид., стер. — К.: Т-во "Знання", КОО, 2008. — 302 с.. 2. Пуцентейло П.Р., Шлійко А.В. Організація підприємництва на ринку товарів і послуг/ Навчальний посібник. – Тернопіль: НІКЦ „ДОБРІ СПРАВИ”. – 2005.
e-mail: 5sonechko52006@rambler.ru |