Основними господарськими процесами в діяльності підприємства є: постачання, виробництво (процес виконання робіт, надання послуг), продаж. Виходячи з цього, можна говорити про необхідність планування, організації, координації, контроль і оцінку кінцевих результатів даних процесів. Реалізація відповідних елементів управління можлива за допомогою ведення управлінського обліку і звітності, які дозволять планувати оптимальні для підприємства партії складських запасів, сам процес виробництва, контролювати виконання бюджету матеріальних ресурсів, аналізувати витрати допоміжних і основних підрозділів, продуктивність праці і т.п. Основною проблемою, з якою стикається керівництво підприємства, приймаючи рішення, вести управлінський облік із створенням спеціальної служби – формування інформаційної інфраструктури, яка забезпечить ефективність ухвалення рішень, зробить процес управління більш оперативним, при цьому не буде витратної за часом і фінансовими ресурсами. Процес ухвалення управлінських рішень може супроводжуватися цілою низькою дрібних проблем, пов'язаних саме з інформаційним забезпеченням: - відсутність на підприємстві інформаційної служби, а, отже, і самій інформації для управління; - навіть якщо інформаційна служба створена і функціонує, інформація, яку вона надає, є великою, а тому складною і не ефективною; - процес здобуття потрібної для менеджера інформації займає багато часу, що знову таки веде до її не ефективності в повсякденному управлінні. Кажучи про необхідність створення управлінської звітності, слід зазначити такий момент як, те, що навіть якщо можна було б передбачити, що українського менеджера для здійснення функцій управління улаштовує та система показників, яку надає фінансова і податкова звітність, вона все одно не зможе замінити інформаційні потреби щоденного управління. В даному випадку необхідно враховувати періодичність складання фінансової і податкової звітності: щоквартальне, а по деяких податках і зборах щомісячне складання є недостатнім для щоденного управління. Створити ефективну систему управлінської звітності дозволяють ряд її якісних характеристик: - вона не залежить від регламентації з боку законодавчо-нормативної бази; - вона дозволяє „зв’язати” в єдине ціле минуле, теперішнє і майбутнє в діяльності підприємства; - завдяки звітності можна провести аналіз даних в контексті показників, що цікавлять користувача; - вона будується на вже створеній інформації первинного і зведеного бухгалтерського обліку, що дозволяє економити не лише час, витрачений на збір даних, але і використовувати інформацію, що має юридичну силу, адже саме документи первинного бухгалтерського обліку наділяють здійснені господарські операції юридичною силою, оскільки містять необхідні підписи і печатку; - її конфіденційність сприяє конкурентоспроможності підприємства. У процесі створення системи управлінської звітності слід мати на увазі деякі методичні аспекти її складання: - зведені звіти не повинні перевищувати двох сторінок кожний; - цією звітністю можуть користуватися всі рівні управління (створення універсальної звітності); - вона взаємозалежна від фінансової та податкової звітності; - інформація у звітах повинна бути зіставленою у часі та по відділам. - звітна інформація повинна використовуватися протягом короткострокового періоду.
e-mail: lali22.81@mail.ru |