На етапі переходу України до ринкових відносин необхідна така система оподаткування, яка була б запорукою поповнення дохідної частини бюджету та перерозподілу цих доходів у суспільстві. Проблемою проведення податкової реформи є те, що зараз ситуація у фіскальній сфері досить критична, та потребує термінового вирішення. Не менш важливо те, що при проведенні нової політики неможливо забезпечити розуміння цих нововведень у суспільстві. Існування в країні значного сектору тіньової економіки, а також необґрунтовані податкові привілеї стимулюють підприємців ухилятися від сплати податків. Податкова політика повинна забезпечувати виконання покладених на неї завдань та відповідати потребам суспільства. Платники податків мають бути впевнені, що сплачені ними кошти централізовано розподілені, що не тільки вони платять податки в повному обсязі, а інші не спрямовують свою діяльність на тіньовий сектор. Тобто надзвичайно важливо, щоб для усіх платників були паритетні умови та діяв принцип неухильності у покаранні осіб, які навмисно ухиляються від сплати податків [1]. Для забезпечення переваги економічної вигоди сплати податків потрібний доскональний контроль за дотриманням вимог чинного законодавства зі сплати податків та вплив на діяльність підприємств, що не давало б можливості нормально працювати до усунення порушень. Необхідно розширити фіскальні функції контролюючих органів, відповідальних за надходження до бюджетів. Спрямованість податкової політики на зниження контрольних функцій органів, які стягують податки та збори, на проведення амністії за податкові правопорушення може призвести до створення умов надходження фінансових ресурсів у сектор тіньової економіки або відмивання доходів. На податкову політику платників має вплив загальноекономічний стан у країні. Чим стабільніше економіко-політичне становище, тим більше податкова система спрямована на позитивне врегулювання взаємовідносин платників податків з державою. А при наявності кризової ситуації або спаду в країні припиняється приток інвестицій, скорочується зовнішньоекономічна діяльність, кредитування промисловості, зменшуються надходження до бюджетів [2]. Одним із способів підвищення та вдосконалення виробництва, процвітання пріоритетних галузей господарства, освоєння нових технологій - є інвестиції. Задля того, щоб стимулювати їх приплив до України необхідно реформувати податкову систему таким чином, щоб розвивати регулюючу функцію податків у вигляді надання пільг при поліпшені фінансових показників об’єктів інвестування або при інвестуванні пріоритетних галузей виробництва. Важливим напрямом реформування є розвиток стимулюючої системи податків у вигляді зменшення податкового тягаря при зростанні рентабельності виробництва або збільшення його обсягів. Для ефективного розвитку малого та середнього бізнесу у країні, на підприємствах повинен бути робочий капітал, який би вкладався в розвиток виробництва, оновлення старих технологій та розвиток інноваційних. Але зараз все це робиться лише за рахунок амортизаційних відрахувань або прибутку самого підприємства, тому необхідно зупинити затримки відшкодування вже затриманих сум ПДВ, законом встановити терміни цих відшкодувань. У сучасних умовах важливе місце належить державному регулюванню фінансово-господарської діяльності підприємств, у якому одним із головних факторів регулювання розподілу коштів між державою та підприємством є податок на прибуток підприємства. Покращення стану податку на прибуток підприємства - це одна з найважливіших соціально-економічних проблем, від вирішення яких залежить, необхідний для України, розвиток бізнесу. Тому доцільно було б зменшити податкове навантаження на підприємства через зниження податку на прибуток, що дало б стимул не ухилятися від сплати податків, стимулюватиме розвиток підприємства, спростить систему оподаткування. Цей факт позитивно сказався б на зростанні реального ВВП. Для подальшого економічного росту економіки України, розвитку виробництва конкурентоспроможної продукції необхідні фінансові ресурси. В залежності від того, як добре буде діяти податкова політика у регулюванні співробітництва між державою та об’єктами підприємницької діяльності, залежить забезпечення умов розвитку наукового прогресу галузей виробництва та припливу інвестицій у державу. Таким чином, реформування податкової системи України повинне бути направлене на подолання нестабільності податків та їх кількості, тому що ці аспекти оподаткування держави грають негативну роль у процесі поліпшення інвестиційної привабливості держави, прагнення до євроінтеграції та розвитку держави у цілому. Модернізація системи оподаткування повинна базуватися на науково обґрунтованих принципах та методах, які будуть стимулювати господарюючих суб’єктів до зниження частки збиткових виробництв, а також до підвищення прибутковості виробництва. Реалізація визначених завдань реформування податкової системи дозволить створити основи для поліпшення економічної ситуації в державі, забезпечить мобілізацію певної частини ВВП на фінансування держвитрат, забезпечить умови реалізації бюджетної політики, що в кінцевому результаті спричинить зростання національного багатства України і добробуту її громадян.
Список використаної літератури: 1. Соколовська А.М. Податкова система держави: теорія та практика становлення. К.: Знання – прес, 2004. 2. Подгорельский А.И. Принцип международного налологообложения и международного налогового планирования. – С-Пб.: Изд-во С.-Петербургского ун-та, 2005.
e-mail: briana89@mail.ru |