|
|
|
СПРОЩЕНА СИСТЕМА В ОПОДАТКУВАННІ
|
03.10.2010 16:26 |
Автор: Федоришина Лідія Іванівна, кандидат історичних наук, доцент кафедри обліку та аналізу Вінницького національного аграрного університету, Федоришина Ольга Юріївна, студентка факультету економіки та підприємництва Вінницького національного аграрного університету
|
[Облік і аудит. Бухгалтерський облік. Управлінський облік. Податковий облік. Контроль і ревізія] |
Запровадження спрощеної системи оподаткування є одним з основних напрямків державної підтримки малого підприємництва.
Багато юридичних та фізичних осіб використовують дану систему оподаткування, бо вона є вигідною, адже платник єдиного податку звільняється від 16 різних податків та зборів.
Не один податок, тим паче не одна система оподаткування, в жодній країні не є досконала. Отже і спрощена система оподаткування має свої переваги та недоліки.
Суттєвою перевагою спрощеної системи оподаткування є зменшення податкового тиску на представників малого та середнього бізнесу, але звичайно, за умов, які були розглянуті в попередніх розділах, тобто при рівні рентабельності не менше 25%.
Виходячи з Закону №727 «Про спрощену систему обліку і звітності», до підприємства - платника єдиного податку автоматично не застосовуються цілий ряд штрафів і санкцій, які могла б застосувати ДПА для звичайної системи оподаткування.
Спрощена система оподаткування обліку та звітності дозволяє невеликому підприємству зменшити чисельність штату бухгалтерії і завдяки цьому підняти свою рентабельність через зменшення витрат на оплату праці.
Бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. На його основі складається фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Складання та надання користувачам фінансової звітності (скороченої або повної) також є обов’язковим. Таким чином, всі підприємства зобов’язані вести бухгалтерський облік.
Бухгалтерський облік підприємств — платників єдиного податку в нових умовах особливих відмінностей не має.
Збільшення кількості платників є позитивним явищем. Важливим фактором є те, що малий бізнес простіше реалізувати, адже для цього є сприятливі передумови. З часом малий бізнес може перерости або об’єднатись у великий завдяки чому рівень регіону піднімається.
Існує досить багато неточностей і суперечностей щодо питань про спрощену систему оподаткування.
Практика оподаткування доходів суб’єктів малого підприємництва єдиним податком, за усі роки його існування свідчить про те, що він є одним з найбільш ефективних засобів стимулювання розвитку малого підприємництва, гармонізації економічних інтересів держави і платників податків, а також забезпечення зайнятості населення.
Показниками ефективності застосування єдиного податку виступають його економічна обґрунтованість та адміністративна простота, які проявляються, по-перше, у скороченні кількості обов’язкових платежів внаслідок заміни їх одним податком, по-друге, у спрощенні ведення податкового обліку та подання звітності, по-третє, у зменшенні витрат на адміністрування податків. Однак, не зважаючи на усі переваги, пов’язанні із запровадженням даного способу обліку, тут виділяють також безліч проблем та недоліків. Зокрема, це пов’язано із недостатньою врегульованістю цього питання в законодавстві.
Отже, можна назвати такі переваги спрощеної системи оподаткування:
- звільнення від сплати приватним підприємцем ряду обов'язкових податків і платежів, таких як: податок з доходів фізичних осіб, ПДВ, плата за торговий патент, податок за землю, відрахування на державне та пенсійне страхування, збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі тощо;
- одержані від підприємницької діяльності доходи не включаються до перерахунку річного сукупного оподатковуваного доходу;
- простота обчислення єдиного податку;
- можливість незастосування реєстраторів розрахункових операцій при розрахунках зі споживачами за готівкові кошти;
- можливість бути платником ПДВ за власним бажанням, що вигідно при роботі з підприємствами та здійсненні імпортних операцій.
Недоліки спрощеної системи оподаткування:
- сплата єдиного податку не залежить від результатів діяльності (податок повинен бути внесений до бюджету незалежно від одержання прибутку, а також незалежно від того, здійснювалась діяльність чи ні);
- наявність обмежень у кількості найманих працівників (не більше 10 осіб) і обсязі виручки за рік (не більше 500 тис. грн.);
- заборона торгівлі лікеро-горілчаними, тютюновими виробами, а також пально-мастильними матеріалами;
- необхідність сплати єдиного податку авансом (не пізніше 15 числа місяця, що передує місяцю, за який сплачується податок);
- короткий термін для подання звітності (у 5-ти денний термін після закінчення кварталу).
Список використаної літератури:
1. Закон України “ Про державну підтримку малого підприємництва ” від 19.10.2000 року.
2. Указ Президента України “Про внесення змін до Указу Президента України від 3липня 1998 року № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва ”. - Президент України Л. Кучма, м. Київ, 28.06.1999 рік № 746/99.
3. Указ Президента України “Про державну підтримку малого підприємництва” від 12.05.1998року.
e-mail: glazko.nataly@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|