|
|
|
ПРОМИСЛОВІ ІНТЕРНЕТ-АУКЦІОНИ У СПРИЯННІ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ
|
21.06.2010 10:17 |
Автор: Гершуненко Юлія Олександрівна, аспірант Національного інституту стратегічних досліджень
|
[Міжнародна економіка та бізнес. Міжнародні відносини. Зовнішньоекономічна діяльність] |
Із плином часу темпи поширення Інтернету прискорюються. Якщо число інтернет-користувачів у 1993 р. становило 3 млн., у 1997 р. їх було вже 100 млн., а у квітні 2000 р. цей показник сягнув 300 млн. чол. Кожні 100 днів відбувається подвоєння об’єму обміну інформаційними потоками (більше 700% за рік). Глобальні зміни є дуже динамічними, становище кожної країни на світовій арені може змінитись, що у свою чергу, ускладнюється нестійкістю конкурентних критеріїв.
Торгівля є важливим чинником структурних змін, оскільки давні витоки глобалізації були закладені інтенсифікацією торгівлі та участю в міжнародному поділі праці, тому слід звернути увагу на потенціал сучасних каналів продажу та поширення інформації в мережі Інтернет [3]. Згідно з останніми дослідженнями компанії Gemius, навіть у кризовому 2009 році українська інтернет-аудиторія зростала. Популярність поширення інтернет-торгівлі в Україні пояснюють у першу чергу тим, що витрати на запуск інтернет-магазину складають від 2 до 15 тис. дол., що набагато дешевше ніж відкриття звичайного магазину [1]. Розвиток торгівлі в українському сегменті Інтернету до останнього часу стримувався неналагодженістю системи електронних платежів в Україні й недостатньою поінформованістю про ці засоби. Сьогодні оплату в українських інтернет магазинах можна здійснити за допомогою: UkrMoney, UA-Money, Інтерплат, Smartpay, оплати при доставці товару, банківського переказу, оплати кредитною карткою, тощо. Інтернет - торгівля в Україні здебільшого представлена інтернет магазинами, орієнтованими на роздрібну торгівлю, продукція виробників проходить через інтернет-точки продажу як їх перепродаж. Зважаючи на великий потенціал електронної торгівлі доцільно створити торгову площадку для вітчизняних виробників з усіх регіонів, на якій буде представлена інформація про виготовлювані товари, умови доставки й співпраці, відкриті інвестиційні проекти і можливість замовлення та оплати товару. Це дасть змогу заповнити інформаційну прогалину, яка констатується потенційними іноземними інвесторами щодо України, знизить витрати на пошук потенційних партнерів, і може використовуватись для налагодження збутових ланцюжків на території України. Українські аукціони, які поєднують у собі сервіси аукціону, інтернет-магазину, розпродажу і тендеру це – AUCTION.ua, LOTOK.com.ua, Aukro.ua (частина MIH Allegro B. V International Group [Свою діяльність компанія почала у 1999 р. Інтернет-аукціонами компанії MIH Allegro B.V. користуються більше 10 мільйонів людей в таких країнах: Польща, Угорщина, Чехія, Данія, Норвегія, Швейцарія. [4]), «С молотка», Скандинавский інтернет аукціон «12 стульев», та інші. Як приклад міжнародного гуртового аукціону що об’єднує азійських товаровиробників можна навести аукціон Alibaba. Він може виступати базовою моделлю для створення подібного ресурсу в Україні.
Список використаної літератури:
1. Гресь А.М. – Ринок електронної торгівлі в Україні та його потенціал//Науковий вісник Львівської комерційної академії 2004 р./ Випуск 14.1 – С. 225 – 230.
2. Електронні платіжні системи - помічники в розрахунках. Режим доступу: http://experts.in.ua/inform/smi/detail.php?ID=49410
3. Пахомов С.Ю. Глобальна конкуренція: нові явища, тенденції та чинники розвитку: Монографія. – К.: КНЕУ, 2008. – 224 с.
4. Сайт Aukro.ua Режим доступу: http://www.aukro.ua/country_pages/209/0/marketing/about.php
5. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: Навч.посібник. – К.:КНЕУ, 1998. – 120 с.
e-mail: juli_ger@i.ua
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|