|
|
|
КОРПОРАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСНОВНА СКЛАДОВА ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
|
19.06.2010 11:49 |
Автор: Шостак Людмила Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Волинського інституту економіки та менеджменту, Павлова Світлана Володимирівна, доктор філософії в галузі економіки Волинського інституту економіки та менеджменту
|
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій] |
Корпоративне управління вимагає від підприємств сфери телекомунікацій, характерних ознак – певної форми власності, наявності специфічних органів управління, особливих зв’язків компанії з зовнішнім та внутрішнім середовищем тощо. Процес управління – це механізм, за допомогою якого керівництво здійснює ефективне прийняття управлінських рішень, визначає специфічні цілі діяльності, розробляються стратегії для досягнення цих цілей, враховуючи при цьому усі найсуттєвіші зовнішні та внутрішні умови, а також забезпечують виконання розроблених відповідних планів, постійно розвиваючись і змінюючись. Перед тим, як розпочати розгляд різних елементів процесу корпоративного управління доцільно розглянути модель цього процесу. При цьому слід чітко усвідомлювати, що динамічна природа функціонування організації виключає впровадження тільки однієї моделі процесу управління [1, с.25].
Процес корпоративного планування розпочинається з чіткого визначення призначення організації, що дозволяє визначити її цілі і відповідним чином проаналізувати та оцінити те зовнішнє середовище в якому ця організація функціонує. Наступними кроками корпоративного планування є: дослідження сильних та слабких сторін діяльності організації, аналіз альтернатив розвитку, вибір стратегії, розробка планів її реалізації та оцінка у відповідності з основним призначенням (місією) організації.[2, с.70]
Управлінське рішення передбачає собою всебічний комплексний план призначений для того, щоб забезпечити реалізацію місії та досягнення її цілей, як правило, формулюється та розробляється вищим керівництвом, але його реалізація передбачає участь усіх рівнів управління. Корпоративний план повинен базуватися на глибоких дослідженнях та фактичних даних. Щоб ефективно конкурувати в світі бізнесу необхідно постійно займатися збором та аналізом великої кількості інформації майбутній стан середовища. Корпоративне управління повинно представляти собою набір дій та рішень, що приймаються керівництвом організації та які ведуть до розробки специфічних заходів, спрямованих на досягнення поставлених цілей.
Корпоративне управління забезпечує основу для всіх управлінських рішень. Корпоративні плани повинні розроблятися з загальнофірмових, а не з індивідуальних позицій. Існує стійка позитивна кореляція між формальним плануванням та успіхом організації. Першочерговою ціллю організації є реалізація її місії, тобто сенсу її існування. Місія повинна бути офіційно сформульована та про неї повинно бути повідомлено співробітникам організації. Місія служить в якості орієнтира, завдяки якому керівники приймають свої рішення. Цілі повинні бути конкретними, орієнтованими в часі, довгостроковими, або короткостроковими, мати вимір та бути досяжними. Аналіз зовнішнього середовища представляє собою процес завдяки якому керівництво оцінює зміни у внутрішньому середовищі та вивчає зовнішні можливості і загрози, що можуть допомогти або ускладнити досягнення цілей організації. Керівництво повинно визначити внутрішні сильні та слабкі сторони організації, щоб ефективно здійснювати планування. Управлінське обстеження представляє собою методичну оцінку функціональних зон організації. В розпорядженні організації є чотири альтернативи - обметений ріст, зростання, скорочення і поєднання цих варіантів.
Список використаної літератури:
1.Герасимчук В.Г. Корпоративне управління підприємством. Графічне моделювання: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 2005. - 360 с.
2.Горобчик В.А., Шершньова З.Є., Оборська С.В. Корпоративне управління: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 1999. - 384 с.
e-mail: vovochka.78@mail.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|