|
|
|
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
|
08.06.2010 21:06 |
Автор: Собко Володимир Іванович, студент Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Облік і аудит. Бухгалтерський облік. Управлінський облік. Податковий облік. Контроль і ревізія] |
Комп'ютерний облік у системі "1С: Підприємство. Версія 7.7" передбачає застосування констант, плану рахунків, довідників, документів, журналів, проводок та звітів і обробок.
Щодо обліку необоротних активів константи не застосовані.
Для обліку основних засобів, інших матеріальних необоротних та нематеріальних активів у довіднику "План рахунків" типової конфігурації "Бухгалтерський облік для України" визначені субконто "Места хранения" та "Необоротные активи", зносу - "Необоротные активи", інвестицій - "Инвестиции", малоцінних швидкозношуваних предметів - "Места хранения", "ТМЦ" та "Партии". Доцільно додати до складу субконто за цими рахунками субконто "Сотрудники" замість субконто "Места хранения".
Для організації обліку необоротних активів передбачено застосовувати довідники: "Необоротные активи" та "Инвестиции", малоцінних швидкозношуваних предметів - довідники "ТМЦ" ("Номенклатура"), "Партии ТМЦ", "Места хранения".
У довіднику "Необоротньїе активи" доцільно створити окремі групи: "Нематеріальні активи", "Основні засоби", "Інші необоротні матеріальні активи", "Інші необоротні активи". Всередині групи "Нематеріальні активи" та "Основні засоби" доцільно виділити підгрупи "Виробничі" та "Невиробничі", в які заносити дані про об'єкти за найменуваннями.
Щодо кожного необоротного активу типовою конфігурацією передбачено застосування одного з методів нарахування амортизації у фінансовому обліку: прямолінійний, зменшення залишку, прискореного зменшення залишку, виробничий, кумулятивний, податковий. Крім того, є можливість окремого нарахування податкової амортизації. У довіднику вказується ліквідаційна вартість та термін служби об'єкта, початкова вартість, рахунок обліку, дата введення в експлуатацію та вид діяльності, для якого об'єкт використовується. Доцільно було б передбачити кнопку для визначення сум накопиченого зносу за об'єктами у фінансовому та податковому обліку та місце їх зберігання чи закріплення, матеріально відповідальну особу.
У довіднику "Инвестиции" доцільно створити групи: "Фінансові інвестиції" та "Капітальні інвестиції". У складі капітальних інвестицій доцільно виділити групи: "Купівля" та "Модернізація".
Є можливість документального оформлення руху необоротних активів та малоцінних швидкозношуваних предметів за такими операціями (Див. табл. 1 у збірнику конференції: «Реформування економічної системи в контексті міжнародного співробітництва»: матеріали економічної наукової інтернет-конференції. - Тернопіль, 2010).
Наведені в таблиці проведення формуються автоматично. Автоматично розраховуються суми зносу за запрограмованими алгоритмами.
Типовою конфігурацією системи передбачене формування наступних вихідних форм регістрів обліку: "Обігово-сальдова відомість", "Шахматка", "Обігово-сальдова відомість по рахунку", "Аналіз рахунку", "Аналіз рахунку за датами", "Аналіз рахунку по субконто", "Головна книга", "Аналіз субконто", "Картонка субконто", "Картонка рахунку", "Обороти між субконто", "Звіт по проводках", "Зведені проводки", "Журнал-ордер (відомість)", "Книга продажу", "Книга придбання", "Книга доходів і витрат".
Типова конфігурація забезпечує формування регламентованих звітів підприємства, зокрема фінансової, податкової, статистичної та внутрішньої звітності.
e-mail: 9_marisha@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|