:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

 
04.06.2010 22:11
Автор: Гущина Альона Сергіївна, студентка обліково-економічного факультету Національного університету державної податкової служби України
[Облік і аудит. Бухгалтерський облік. Управлінський облік. Податковий облік. Контроль і ревізія]
Актуальність теми. За роки незалежності України відбулися певні зміни в економічній, соціальній, духовній сферах нашого суспільства. В Україні зроблені вагомі зрушення у напрямі ринкового господарювання – проведена масова приватизація об’єктів, створена відповідна інфраструктура тощо. Але досить велика робота має бути проведена для того, щоб ринкові методи господарювання ввійшли у свідомість кожного, підприємці навчилися виготовляти конкурентоспроможну продукцію, піднявся рівень якості продукції тощо.
Для вирішення цих економічних та, пов’язаних з цим, соціальних питань необхідні подальші ринкові перетворення, включаючи і сферу бюджетних відносин.
Всі ці проблеми досліджувались науковцями нашої країни такими як: Атамас П.Й., Джога Р.Т., Бутинець Т.А., Свірко С.В., Лемішовський В.І., Дідик А.М.
Сьогодні правовому режиму використання бюджетних коштів бюджетними установами та іншими одержувачами притаманні жорсткі обмеження, обумовлені нестачею бюджетних коштів, суворою економією їхнього витрачання, запобігання збільшенню інфляції і недопущення подальшого спаду життєвого рівня населення.
Головними напрямками роботи по удосконаленні фінансування бюджетних установ є :
- підвищення відповідальності Центральними органами виконавчої влади за проведення державної політики у відповідних галузях і сферах;
- упорядкування і раціоналізація мережі підвідомчих установ;
- суттєве скорочення кількості головних розпорядників коштів державного бюджету та переведення на казначейське обслуговування практично всіх операцій державного бюджету.
У бюджетній сфері залишилося ще багато нерозв’язаних проблем. Для вирішення цих проблем необхідно:
- підвищити якiсть основних макроекономічних показників з обов’язковим проведенням попередньої незалежної експертизи їх коректності;
- здійснити розрахунки балансу фінансових ресурсів держави та вдосконалення на цій основі бюджетно-фінансових та грошово-кредитних пропозицій економіки України;
- перейти до середньострокового бюджетного планування як, основи формування державного бюджету на визначений рік;
- перейти від багатоканальної до одно канальної системи фінансування закладів, установ та організацій бюджетної сфери, а також окремих бюджетних програм, зокрема в частині передачі функцій фінансування лише одному головному розпоряднику;
- здійснити витрати державного та місцевого бюджетів виключно на конкурсній основі;
- децентралізацію оплати рахунків бюджетних установ.
У 2000 році до бюджету вперше включено позабюджетні кошти бюджетних установ та організацій, що дало можливість більш реально оцінити фінансову забезпеченість відповідних структур і підвищити прозорість державних фінансів.
Однак і тут виникають деякі проблеми. По-перше, не кожна бюджетна установа надає платні послуги, здає приміщення в оренду, або продає продукцію власного виробництва. Тобто вони не мають можливості формування спеціального фонду. По-друге, не завжди коштів спеціального фонду вистачає для задоволення певних потреб або на здійснення непередбачуваних витрат.
Акумулювання коштів спеціального фонду за рахунок частини доходу від виробничої та господарської діяльності є ефективним напрямом удосконалення управління коштами та забезпечує їх більшу мобільність задля забезпечення розвитку бюджетної установи. Але перерахування коштів із спеціального фонду повинно здійснюватись лише на підставі обґрунтованих детальних розрахунків потреби забезпечення виробничої діяльності згідно з фінансовим планом діяльності установи. Це підвищує ефективність використання коштів фонду та надійність отримання фінансових результатів від виробничо-господарської діяльності господарств, а отже сприяє поповненню коштів спеціального фонду державного бюджету.
Шляхом економії бюджетних коштів може скорочення чисельності державних службовців. Від кількісних показників слід перейти до якісних. Тільки тоді кількість зловживань бюджетними коштами значно скоротиться, а держслужбовець цінуватиме свою посаду і, як наслідок, ефективніше працюватиме.
Висновок:
Прийняття Бюджетного кодексу не розв’язало всіх проблем у бюджетній сфері. Головне на сьогодні усвідомлювати, що це тільки півкрок, півзахід, і зупинятися на досягнутому ні в якому разі не можна. Лише тоді громадяни відчують, що вони живуть у демократичному, суспільстві, у державі, яка по-справжньому дбає про добробут своїх громадян, коли бюджет стане фінансовою конституцією держави, і всі бюджетні процеси будуть зрозумілими й ефективними для всіх його учасників.

Список використаної літератури:
1. Клименко О.М. Фінансування бюджетних установ: принципи, методи, бухгалтерський облік. // Сіверянський літопис, 2001, № 4 (40). – с. 168-171.
2. Указ Президента України “Про впровадження режиму твердого обмеження бюджетних витрат і інших державних витрат, заходів щодо забезпечення надходжень доходів ц бюджет і запобіганню фінансової кризи” від 21 січня 1998 року.
3. Вечірко В.М., к.е.н., Боровик П.М. Вдосконалення фінансування бюджетних установ./ Шоста Всеукраїнська наукова конференція Науковий потенціал України 2010.

e-mail: alena_sergeevna@bigmir.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗРАХУНОК АУДИТОРСЬКОГО РИЗИКУ, ПОВ’ЯЗАНОГО ІЗ ВИКОРИТСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ В ОБЛІКУ
23.06.2010 00:24
КОНТРОЛЬ ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ
22.06.2010 10:54
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
08.06.2010 21:06
УДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІГОСПОДАРСЬКОГО КОНТРОЛЮ РУХУ ТОВАРІВ
08.06.2010 20:55
УДОСКОНАЛЕННЯ ОПЕРАТИВНОГО КОНТРОЛЮ ПОТОЧНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ
08.06.2010 20:47
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ РЕЗЕРВУ СУМНІВНИХ БОРГІВ
08.06.2010 20:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.245 сек. / Mysql: 1570 (0.192 сек.)