|
|
|
ПЕРСПЕКТИВИ СТВОРЕННЯ СТРАТЕГІЧНИХ АЛЬЯНСІВ МІЖ БАНКАМИ ТА СТРАХОВИМИ КОМПАНІЯМИ
|
19.05.2010 16:07 |
Автор: Сеник Ірина Богданівна, студентка Львівського національного університету імені Івана Франка
|
[Банківська справа. Фінанси і кредит. Фінансовий аналіз. Фінанси суб'єктів господарювання] |
Страхова компанія, будучи функціональною одиницею страхового ринку, тісно співпрацює із зовнішнім середовищем. Цю діяльність вона здійснює взаємодіючи з банківським сектором.
Тенденції, які склалися на фінансовому ринку, породжують нові сфери конкуренції і суперництва на національних ринках. Розвиток глобальної фінансової системи ставить задачі переосмислення економічної і фінансової політики, вимагає удосконалення конкретних інструментів і технологій економічного регулювання страхових відносин, що забезпечують економічну безпеку господарюючих суб’єктів і стійкий розвиток національної економіки [3].
Розвиток світової економіки значною мірою відображається на ринках фінансових послуг. Із середини 80-х рр. ХХ ст. у Європі активізувався процес злиття й поглинання фінансових організацій, Україна включилася у цей процес в другій половині 90-тих років. Консолідація зусиль банків і страхових компаній зумовила виникнення на ринку фінансових послуг такого явища як об’єднання банків і страхових компаній. Банки і страхові компанії, що входять до спільних груп банкострахування, вирішують проблеми з капіталізацією за рахунок перерозподілу коштів у групах [1.3].
Страхові компанії в країнах заходу є одними з основних учасників стратегічних альянсів в світі . Це обумовлено перш за все наявністю у них великих обсягів довгострокових капіталів, потребою ефективного їх використання та об’єктивною необхідністю диверсифікації діяльності і підвищення рентабельності операцій.
Так, наприклад, ресурси американської економіки на 30% складаються із ресурсів по страхуванню життя. В Швейцарії цей показник складає 70%. В Японії страхові компанії володіють майже 18% всього акціонерного капіталу країни. А страховики Європи, США та Японії на кінець 90-х років управляли загальним обсягом вкладених коштів в економіку на суму більше 4 трлн. дол. США.
На Заході, як показує зарубіжний досвід, основні інвестори – це страховики. Ситуація в Україні інша, вона пов’язана перш за все з історичними умовами, коли при переході від планової економіки до ринкової провідну роль в державі відігравали промислові підприємства та банки. Страховий ринок як такий був відсутній. Довгий час йому не приділялось належної уваги.
Враховуючи ті тенденції, які склались на страховому ринку в Україні, можна передбачити, що в найближчі роки вітчизняні банки та промислові підприємства і надалі будуть головними інвесторами страхових компаній. Розробка і впровадження нових спільних фінансових продуктів – найбільш гостра і значуща тема в розвитку спільних відносин між банками і страховими компаніями. Від того, наскільки успішно буде розвиватися робота в цій сфері, залежить фінансовий успіх усієї співпраці загалом. При розробці даних продуктів необхідно враховувати переваги насамперед найпривабливіших бізнес-проектів всередині самих банків.
Стратегічним напрямом взаємодії страхових компаній та банків в Україні є запровадження спільних технологій продажу фінансових (страхових та банківських) послуг на вітчизняному ринку. Суть даного проекту полягає у створенні фінансового супермаркету для клієнта, вироблення єдиної спільної стратегії обслуговування клієнта. Пріоритетом для банків на сьогодні є максимальне розширення послуг клієнтам та збільшення обсягів продаж - ця проблема, до речі, є досить актуальною і для страховиків. [2].
У страхової компанії, у свою чергу, при реалізації концепції «фінансових супермаркетів» з’являється можливість використати базу даних про клієнтів банків, зменшити витрати на розповсюдження страхового продукту, розширити мережу розподілу фінансових послуг.
В умовах підвищення вимог до показників діяльності комерційних банків (з боку Національного банку України), страхових компаній (Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України) можна також передбачити взаємовигідне інвестування даних фінансових інститутів в акції одне одного, тим самим закріплюючи довгострокові стратегічні зв’язки. Головною проблемою при здійсненні таких інвестицій буде питання контролю. Інвестування в короткостроковому періоді буде здійснюватися в капітали банків (вони на даний час є більш фінансово потужними). В довгостроковій перспективі – ситуація, корінним чином зміниться на зворотну.
Процеси створення стратегічних альянсів між банками та страховими компаніями однозначно позитивно вплинуть на діяльність страховиків, які будуть складовими альянсів, та на розвиток страхового ринку в цілому.
Список використаної літератури:
1. Грищенко Р. Тенденції банківського бізнесу: злиття банків, страхових компаній та пенсійних фондів // Вісник НБУ. – 2004. – Лютий. – С. 15-17.
2. Фурман В. Перспективи створення альянсів страхових компаній і банків в Україні // Вісник НБУ. - 2005. - №4. - С. 20-22.
3. Петров М.А. Интеграция рынков в условиях глобализации на примере страхового рынка // Финансы. Инвестиции. Деньги. – № 7. – 2003.
e-mail: senyk-i@ukr.net
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|