|
|
|
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
|
17.05.2010 14:33 |
Автор: Желюк Наталія Сергіївна, магістрант Вінницького національного технічного університету
|
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій] |
Стратегія підприємства – це сукупність її головних цілей та основих засобів її досягнення. Вона переважно формулюється і розробляється на рівні топ-менеджменту, але її реалізація передбачає участь всіх рівнів управління. Розробити стратегію підприємства – означає визначити загальні напрями розвитку для досягнення довготривалих конкурентних переваг та інших корпоративних цілей [1:15-16Ї. Реальна стратегія підприємства складається не лише з направлених (запланованих) дій, але і з реакції на непередбачені обставини. Отже, стратегію необхідно розглядати як симбіоз запланованих дій (проактивна стратегія) і адаптивної реакції на ситуацію, що виникла (реактивна стратегія). Сформульована стратегія – це комплекс рішень, які приймаються менеджментом на основі загальних принципів і правил [2: 54-55]. Існує чотири етапи формування стратегії підприємства: 1. Аналіз нестабільності зовнішнього середовища підприємства та вибір такого виду стратегічного управління, що найбільш придатне для прогнозованого рівня нестабільності в перспективі. 2. Аналіз досягнутого рівня конкурентного статусу підприємства та виявлення локальних стратегічних цілей, досягнення яких забезпечить її конкурентну перевагу. 3. Вибір найефективніших засобів досягнення стратегічних цілей за рахунок посилення стратегічного потенціалу підприємства і використання сприятливих умов. 4. Опрацювання та реалізація стратегічної програми технічного і соціального розвитку підприємства на планову перспективу, коригування її з урахуванням аналізу «зворотних зв'язків». Існує сім правил та прийомів опрацювання стратегії підприємства: 1. Дослідження умов конкурентної переваги і виявлення переважної місії підприємства. 2. Дослідження ринків потенційних товарів і послуг, що відповідають місії підприємства, та вибір таких стратегічних зон господарювання, які здатні в довготерміновій перспективі забезпечити зовнішню зручність підприємства. 3. Формування товарного асортименту підприємства, який дозволяє актуальні потреби потенційних покупців і систематичне отримання на ці основі прибутку, що дає можливість реалізувати розширене відтворення. 4. Розподіл наявних ресурсів між різними напрямами діяльності для забезпечення максимальної продуктивності використання цих ресурсів. 5. Взаємодія з ринками чинників виробництва, цінних паперів, валютними ринками для підтримки стратегічного потенціалу підприємства. 6. Формування ефективної цінової політики для стійкого становища фірми на традиційному та нових ринках. 7. Раннє розпізнавання кризових тенденцій як у масштабах національної та світової економіки, так і в середині підприємства для запобігання банкрутства. Правильно сформульована стратегія та висока якість її виконання забезпечує прибутковість підприємства.
Список використаної літератури: 1.Клейнер Г. Стратегічний менеджмент: актуальные проблемы и новые направления / Г.Клейнер // Проблемы теории и практики управления, 2009.– №1.– С.15-22. 2. Сумець О.М. Стратегія підприємства. Теорія, ситуації, приклади: Навч. посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2005. – 320 с.
e-mail: madeleine@ukr.net |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|