:: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ :: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ
:: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ

 
17.05.2010 11:06
Автор: Сидорко Наталія Леонідівна, аспірант кафедри міжнародної економіки та підприємництва Національного університету державної податкової служби України, м. Ірпінь
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Формування людського капіталу – це безперервний процес, який протікає з різною інтенсивністю в різні періоди і залежить як від чинників, що впливають на його формування, так і від джерел інвестування. Цей процес залежить як від особистих характеристик (складові елементи людського капіталу), так і від великої кількості зовнішніх факторів (економічних, соціальних, природних, інституційних).
Процес формування людського капіталу відбувається при безпосередній участі сім’ї, держави, підприємств і різних суспільних фондів. Причому значення кожного джерела на певному етапі різне.
В умовах розвитку інформаційно – інноваційної економіки, яка потребує постійної активації працівника, вдосконалення його здібностей, необхідно враховувати, що процес навчання буде тривати все життя. І основою, першоджерелом формування людського капіталу виступає сім’я. Але не тільки тому, що кожний окремий індивід з’являється в сім’ї, а швидше тому, що сім’я є тим фундаментом на якому відбувається нарощення майбутнього капіталу. Саме від сім’ї та її можливостей залежить якість і кількість людського капіталу, який в майбутньому забезпечить і власний дохід і загальний сукупний дохід всього суспільства. В сім’ї створюються умови формування людського капіталу, до яких відносяться наявність домашнього і особистого підсобного господарства, формування і використання сімейного бюджету, матеріальні умови, стан самих виробників людського капіталу (членів сім’ї). У сім’ї людський капітал формується і розвивається.
Але, слід відмітити, що за однакових умов і при наявності одних й тих самих ресурсів, що спрямовуються на виробництво людського капіталу, різні індивідууми можуть мати абсолютно різні розміри людського капіталу.
Розвиток людини - дуже складний процес, і пов’язані з ним проблеми, зокрема, економічне відтворення в сім’ї, ще не достатньо розроблені вітчизняною наукою. У ранній період життя людини відбувається накопичення фізичної і інтелектуальної складової людського капіталу за рахунок виховання та освіти в сім’ї. Всі складові людського капіталу набуваються і збільшуються за рахунок інвестицій, які сім’я вкладає в дитину, сподіваючись, що ці витрати буде компенсовано і вони принесуть економічні та моральні результати людині в майбутньому. Сім’я здійснює витрати, необхідні для фізичного формування та виховання дітей, і ці витрати є інвестиціями, оскільки відбуваються за рахунок зменшення поточного споживання батьків і здійснюються не лише з альтруїстичних почуттів любові до ближнього, а й з надією на їхню прибутковість у майбутньому[1,с.80].
Відповідно, саме сім’я започатковує перший етап формування людського капіталу. Причому визначає його якісний і кількісний аспект.
Роль і значення сім’ї під час формування людського капіталу, у своїх роботах вивчали різні відомі автори. Зокрема, Г. Беккер у своїй праці «Трактат про сім’ю» вивчав різні аспекти життя сім’ї з економічного погляду. Дж. Кендрик витрати на виховання дітей, в структурі сукупних витрат сім’ї, визначав як інвестиції і вважав, що в оцінку людського капіталу мають включатись всі витрати на виховання всіх дітей, незалежно від того, стануть вони економічно активними чи ні [2,с.37]. Ми згодні з даним твердженням, оскільки ми інтерпретуємо суто гіпотетично, яка частина дітей, в яких вкладають сімейні інвестиції і які становлять складову частину трудового потенціалу, в майбутньому за рахунок інвестицій з інших джерел, та під впливом цілої низки як об’єктивних так і суб’єктивних факторів, згодом перетвориться на людський капітал.
Механізм формування людського капіталу в сім’ї в своїй монографії досить змістовно розкрила О. Грішнова [1, c.85]. Зокрема, визначено основні особливості формування людського капіталу в сім’ї:
- вплив рівня освіти батьків на ставлення до свого здоров’я, умов життя, праці, народження здорових дітей майбутніми поколіннями;
- взаємодія між попитом на кількість і якість дітей, у визначених економічних умовах, що обумовлює демографічний фактор формування людського капіталу;
- формування адаптивних характеристик людини, як якісного об’єкту інвестицій;
- закладання сімейним вихованням вольових і ділових рис, які забезпечують розвиток, мобілізацію і максимально ефективне використання внутрішнього людського ресурсу;
- забезпечення фінансування процесу формування людського капіталу.
Таким чином, сім’я, як першоджерело формування людського капіталу, має особливо важливе значення, оскільки визначає подальший вибір і можливість удосконалення індивідуального людського капіталу, а в майбутньому і сукупного людського капіталу.

Список використаних джерел:
1. Грішнова О.Л. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки. – К.: Товариство «Знання», КОО, 2001. – 254с.
2. Кендрик Дж. Совокупный капитал США и его формирование. – М., 1978. – 275с.

e-mail: sidorko_n@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ В УМОВАХ КРИЗИ
22.04.2010 19:58
НЕОБХІДНІСТЬ ІНВЕСТУВАННЯ В ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ
22.04.2010 19:44
ПЕРВИННИЙ РИНОК ПРАЦІ В СИСТЕМІ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
21.05.2010 18:09
МОТИВУВАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
19.05.2010 21:52
КАТЕГОРІЇ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ЯК ОСНОВА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ОЛІЙНО-ЖИРОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА УМОВ КРИЗИ
19.05.2010 11:41
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ВЕКСЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ
19.05.2010 10:40
ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЮ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
18.05.2010 13:16
АКТУАЛЬНІСТЬ ЕКОЛОГІЧНОГО ЛІЗИНГУ В СФЕРІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ
18.05.2010 09:34
УПРАВЛЕНИЕ СТРАТЕГИЕЙ РАЗВИТИЯ ТОРГОВОГО ПРЕДПРИЯТИЯ В УСЛОВИЯХ НЕСТАБИЛЬНОСТИ РЫНКА
17.05.2010 18:44
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
17.05.2010 14:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.281 сек. / Mysql: 1570 (0.222 сек.)