|
|
|
ЛЮДСЬКА ПОВЕДІНКА ЯК ФАКТОР СТАБІЛЬНОСТІ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ
|
14.05.2010 19:58 |
Автор: Керейко Кирило Сергійович, кандидат економічних наук, старший викладач Харківської національної академії міського господарства
|
[Банківська справа. Фінанси і кредит. Фінансовий аналіз. Фінанси суб'єктів господарювання] |
Робота банківських систем побудована на кількох фундаментальних засадах:
- наявність грошей, заощаджень;
- наявність банківських установ, які пропонують певний перелік послуг;
- існування та дія таких інститутів як відсоткова ставка, кредити, депозити, довіра, гроші;
- існування гарантій стабільної роботи банківських установ.
Значна маса перелічених інститутів об`єктивно впливає на стан банківської системи. Суб`єктивним же фактором виступає поведінка людей, довіра. З одного боку люди, які є власниками заощаджень, найчастіше бажають отримувати прибуток від своїх коштів за рахунок відсоткових ставок, що встановлює банк. Покладаючись на економічну стабільність в країні та непохитність банківської системи, люди вкладають кошти на депозити з метою отримання відсотків. При цьому увага приділяється: відсотковим ставкам, репутації банківської установи, розгалуженості мережі банка, якості обслуговування персоналу, очікуванням показників інфляції та курсових коливань та ін. Саме врахування цих факторів здебільшого схиляє того чи іншого клієнта до банківської установи.
Після потрапляння до банківської установи доля подальшого співробітництва клієнта із банком опиняється в руках персоналу установи. Саме тут приймається остаточне рішення про передачу депозитів до банку, після бесіди із персоналом банку, який спираючись на свій досвід, знання схиляє клієнта на бік банку, розвіює останні його сумніви. Кваліфіковані, чіткі відповіді, швидке та якісне обслуговування, поважне відношення є вирішальними для клієнта банку. Саме про значущість цих моментів вказують багатотисячні відгуки клієнтів у всіляких фінансових та банківських форумах, на Internet- сторінках банку.
Таким чином, в банківській діяльності слід приділяти достатньо уваги кваліфікації персоналу банку при проведенні будь-яких заходів щодо залучення клієнтів до банку. Навіть відсоткові ставки, розмір яких іноді є і індикатором стабільності тієї чи іншої фінансової установи, не в змозі так вплинути на клієнта, як вдалий контакт клієнта зі співробітником банку з нагоди надання банківських послуг. Такі аргументи як репутація банку, історія банку тощо стають допоміжними в випадку коли у людини є сумніви.
В той час некоректна, невпевнена поведінка персоналу може спантеличити людину, яка вирішила довірити власні кошти банку.
В сучасному суспільстві багато клієнтів дізнаються про банківські установи через Internet, за допомогою інших інформаційних джерел. Персонал банку має бути підготовлений до будь-яких питань клієнта та мати доступ до усіх інформаційних ресурсів стосовно банківської діяльності для повноцінного обслуговування клієнта. Спілкування «зі слів», без посилання на джерела інформації, без знання останніх новин та сучасного досвіду є незручним та некоректним при роботі з грошима, які мають потрапити на зберігання до банку.
Список використаної літератури: 1. Кізима Т. О. / Людський капітал та його роль у формуванні фінансового
потенціалу домогосподарств // Економіка розвитку. Харків. ХНЕУ – 2009 - №3(51) – с. 34-37. 2. Керейко К.С. Роль институциональных факторов в развитии банковского
сектора // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Економічна серія. – № 580.- Х., 2003. - С. 40 - 42.
e-mail: KKereyko@rodovidbank.com |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|