|
|
|
ВПЛИВ МОЛОДИХ СПЕЦІАЛІСТІВ БАНКІВСЬКОЇ СФЕРИ НА ЕФЕКТИВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ БАНКІВ
|
13.05.2010 10:30 |
Автор: Вельбик Наталія Володимирівна, студентка факультету фінансів та банківської справи Київського національного торговельно-економічного університету
|
[Банківська справа. Фінанси і кредит. Фінансовий аналіз. Фінанси суб'єктів господарювання] |
На сьогоднішній день, у світі все більшого розмаху набуває фінансова (банківська) криза. Однією з її причин є активний набір в кадри молодих спеціалістів. Труднощі, яких зазнають молоді банківські працівники, насамперед пов'язані з відсутністю сформованого професійного співтовариства, їм доводиться працювати в умовах гострого дефіциту або повної відсутності фахової спадкоємності. Немає необхідних і прийнятих усіма морально-етичних цінностей, що регламентують взаємодії в банківській сфері, не розроблено ефективних правових механізмів банківської справи, потребує суттєвої доробки комплекс банківських інструкцій.
Як наслідок, молоді банківські працівники не в змозі інтенсивно включатися в професію, у них не формується адекватна самооцінка власних можливостей, вони не здійснюють планування кар'єри.
Основою класифікації банківських працівників є види поді¬лу праці.
У банківській сфері поширений підхід, згідно з яким працівники поділяються (залежно від функціональної ролі) на керівників, спеціалістів, професіоналів і технічних виконавців [1].
Поведінка кожного працівника (належні компетенції) визначається цілями, які стоять перед його організацією, а також особливостями професійної діяльності - директорові інвестиційного банку потрібен інший набір компетенції, ніж начальникові відділу продажу філії фармацевтичної компанії. У такому розумінні завдання моделювання виробничої поведінки і визначення компетенції, що її забезпечують, є унікальним для кожної організації і може бути вирішене тільки нею самою.
Працівники та організації, що володіють такою компетен¬цією, ефективно працюють в умовах змін (як зовнішніх, так і внутрішніх) та невизначеності, постійно шукають нові підходи до вирішення проблем, які постають перед ними. Орієнтованість на зміни передбачає здатність постійно "брати під сумнів" досягнутий status quo - від банківських продуктів і послуг, використаних технологій, організаційної структури до форми приймання замовлення від клієнтів банку. Ця компетенція є антонімом консервативності - якості, що високо цінується багатьма організаціями [2].
У сучасних динамічних умовах молоді працівники мають володіти двома важливими компетенціями: орієнтованістю на потреби клієнта, орієнтованістю на результат, удосконалення професійних навичок.
Підвищення кваліфікації має забезпечувати поглиблення фахових знань та навиків за спеціальністю, формувати у персоналу банку та його філій високий професіоналізм, корпоративну культуру, систему цінностей сучасного банку, готовність до оволодіння інноваційними технологіями [3].
Чим вища якість персоналу банку, тим більша частина співробітників, які забезпечують особливу продуктивність праці, тобто працівників високої кваліфікації, з професійною фаховою підготовкою. Тому в сучасних банках зростає увага до добору кваліфікованого персоналу. Помилки в доборі працівників коштують сьогодні для банку дуже дорого, як з погляду фінансових витрат, так і наслідків від допущених у роботі помилок.
Список використаної літератури:
1. Банківський менеджмент: Підручник/ За ред. О.А.Кириченка - К.: 2005.
2. Стратегічне планування діяльності банку// „Фінанси України” №4 2003.
3. Мишкін, Фредерік С. Економіка грошей, банківської справи і фінансових ринків - К.: Основи, 2004. – 963 с.
e-mail: Naftikys@i.ua
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|