|
|
|
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ У ГЕРМАНІЇ
|
15.03.2010 22:38 |
Автор: Шульга Ірина Петрівна, кандидат економічних наук, доцент Східноєвропейського університету економіки і менеджменту
|
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій] |
Державні установи, банки, концерни, промислові асоціації й приватні компанії Німеччини, поряд з використанням власних і самостійних детективно-охоронних агентств, активно використовують національні спеціальні служби для вирішення пріоритетних економічних проблем шляхом створення сучасних контррозвідувальних структур, що виконують функції підрозділів безпеки й охорони. Створені з ініціативи й за підтримкою спецслужб детективно-охоронні фірми й агентства, служби безпеки беруть на себе деяку частину оперативно-розшукової діяльності. Вони підтримують регулярні контакти й обмінюються оперативною інформацією з органами поліції й контррозвідки, у деяких випадках здійснюючи навіть спільні заходи. Така діяльність зовсім не характерна, наприклад, для служб безпеки в США й Великобританії.
Виходячи з характерних рис у Німеччині виділяються дві великі групи служб охорони, безпеки й розшуку:
- агентства, що надають фірмам і підприємствам, банкам і держустановам комплекс детективно-охоронних послуг із забезпечення безпеки бізнесу, майна й фізичного захисту співробітників;
- служби й підрозділи власного (внутрішнього) захисту, створені приватними підприємствами й фірмами.
Функції детективних і охоронних бюро Німеччини мають певні специфічні особливості, зокрема особлива увага приділяється вивченню іноземців, що прибувають у країну. При утворенні спільних фірм з іноземцями, на території країни повідомляється, що у фірмі не повинно бути співробітників і агентів спецслужб. У випадку виявлення порушення таких домовленостей співробітники іноземних спецслужб депортуються з території Німеччини, а сама фірма може бути закрита або її діяльність припинена.
Ще однією особливістю є те, що для відкриття служби безпеки в Німеччині потрібен спеціальний дозвіл місцевої влади, у тому числі й на укладання контрактів із замовником-підприємством, приватною фірмою. Критерії надійності безпеки викладаються, як правило, у директивах урядових органів окремих земель Німеччини. B дозволі може бути відмовлено, якщо приватна служба безпеки не в змозі забезпечити необхідний професійний рівень безпеки роботи або не має для цього достатніх фінансових, технічних або інших можливостей. В Німеччини підвищена увага приділяється захисту комерційної й виробничої таємниць.
Разом зі співробітниками приватних промислових і комерційних служб безпеки, керівниками окремих фірм і банків представники МВС прагнуть до відновлення юридичних норм, які перешкоджали б витоку інформації, що становлять таємницю як у процесі виробничої діяльності фірм, так і при їхній взаємодії з державними, у першу чергу-іноземними, установами. Здійснюється також удосконалювання законодавства про відповідальність осіб, що допустили витік відомостей, що становлять таємницю. Отже, німецьке законодавство комплексно захищає виробничу, комерційну, банківську й податкову таємниці від несанкціонованого розголошення.
Список використаної літератури:
1. Петров Й.В. Коммерческое право. – Учебник. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001 . – 450 с.
2. Козаченко А.В., Пономарев В.П., Ляшенко А.Н. Экономическая безопастность предприятия. – К., 2003. – 280 с.
e-mail: irynashylga@yandex.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|