:: ECONOMY :: АСПЕКТИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО УПРАВЛІННЯ КРИТИЧНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ :: ECONOMY :: АСПЕКТИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО УПРАВЛІННЯ КРИТИЧНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ
:: ECONOMY :: АСПЕКТИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО УПРАВЛІННЯ КРИТИЧНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 8



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АСПЕКТИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО УПРАВЛІННЯ КРИТИЧНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ

 
26.03.2025 00:58
Автор: Вітютін Євген Юрійович, аспірант кафедри економіки та економічної безпеки, Університет митної справи та фінансів
[1. Економічні науки;]

Фінансово-економічне управління критичною інфраструктурою є ключовим аспектом для забезпечення стійкості національної економіки, особливо в умовах, коли країна зазнає значних втрат через військові дії. Міжнародної термінології не має універсального визначення критичної інфраструктури, однак в різних країнах існують досить близькі трактування цього терміну. Так, у Сполучених Штатах Америки критична інфраструктура законодавчо охоплює системи та активи, життєво важливі для національної безпеки, економіки, здоров’я та життя громадян, такі, що їх вихід із ладу або порушення функціонування може мати серйозні наслідки. В Канаді під цим поняттям розуміють процеси, системи, технології, мережі, активи та послуги, які є необхідними для підтримки здоров’я, безпеки, економічного добробуту громадян, а також ефективного функціонування уряду. Австрія, в свою чергу, доповнює список компаній, акцентуючи увагу на таких об’єктах, як постачання, інформаційні технології та комунікаційні мережі, недоступність чи пошкодження яких протягом тривалого часу може негативно впливати на економіку та національну безпеку [1].

«Кодекс системи передачі електроенергії» в Україні описує критичну інфраструктуру як збір об’єктів або компонентів Об’єднаної енергетичної системи (ОЕС), які є життєво необхідними для підтримки основних соціальних функцій, здоров’я, безпеки та добробуту населення. Їх руйнування або дисфункція має потенціал викликати великі фінансові, екологічні і людські втрати, а також становити загрозу національній безпеці [2].

Закон України «Про критичну інфраструктуру» визначає її як сукупність об’єктів та систем, критичні компоненти яких, у разі їхнього ушкодження, можуть негативно вплинути на життєво важливі національні інтереси, економіку, безпеку та оборону [3].

Проблеми фінансово-економічного розвитку критичної інфраструктури в Україні охоплюють низку викликів, пов'язаних із законодавчими неузгодженостями та недостатньо ефективним правовим забезпеченням. Це включає наступні аспекти:

1) Неузгодженість законодавства: існують розбіжності між стратегічними 

документами, які вказують на недостатню інтеграцію державно-приватного партнерства в сфері захисту критичної інфраструктури. Наприклад, Стратегія інформаційної безпеки та Стратегія економічної безпеки не згадують про застосування державно-приватного партнерства для розвитку інфраструктури, а лише акцентують на інноваціях та інвестиціях.

2) Відсутність специфічних стратегій: стратегія продовольчої безпеки, яка 

є ключовою для критичної інфраструктури в агропромисловому секторі, досі не затверджена, що вказує на затримки в регуляторному оформленні важливих політичних документів.

3) Фінансове забезпечення та страхування інвестицій: необхідність 

належного фінансування відновлення критичної інфраструктури та залучення інвестицій є критичною. Пілотний проєкт зі страхування інвестицій на час війни, угода з Міжнародним агентством з гарантій інвестицій (MIGA) та перспективи структуризації трастового фонду Світового банку на суму 17 млрд доларів є позитивними кроками, але також підкреслюють потребу в систематизації та посиленні фінансової підтримки [4].

Ці проблеми вимагають інтегрованого підходу, зокрема, удосконалення законодавства, закріплення ролі державно-приватного партнерства, належного планування стратегій і стабільного фінансування для підтримки стійкого та ефективного розвитку критичної інфраструктури в Україні.

Список літератури:

1. Кудряшов В. Державне регулювання критичної інфраструктури. 

Фінанси України. 2021. №7, 72. URL: https://finukr.org.ua/docs/FU_21_07_072_uk.pdf

2. Про затвердження Кодексу системи передачі: Постанова 

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №309 від 14.03.2018 р. ВРУ. 2024. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0309874-18#Text

3. Про критичну інфраструктуру: Закон України №1882-IX від 16 

листопада 2021 року. ВРУ. 2024. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1882-20#Text

4. Кизим М. О., Хаустова В. Є., Трушкіна Н. В. Фінансове забезпечення розвитку критичної інфраструктури в умовах повоєнної відбудови економіки України. Бізнес Інформ. 2023. №8. С. 263–274. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-263-274

___________________________________

Науковий керівник: Гапєєва О.М., доктор економічних наук, професор, Університет митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ЧИННИКІВ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНОЇ СФЕРИ ПОДІЛЛЯ
26.03.2025 01:37
МОЖЛИВОСТІ ТА РЕЗЕРВИ ПОКРАЩЕННЯ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В УМОВАХ ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ
26.03.2025 01:12
ЦИФРОВІЗАЦІЯ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ЕКОНОМІКИ
26.03.2025 00:48
AI-DRIVEN ECONOMIC POLICY: LEVERAGING MACHINE LEARNING FOR DYNAMIC MACROECONOMIC DECISION-MAKING
25.03.2025 02:22
ЕМОЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГ: ЯК СТВОРИТИ ДОВГОТРИВАЛІ ЗВ’ЯЗКИ З КЛІЄНТАМИ
25.03.2025 01:36
ЦИФРОВІ ПЛАТФОРМИ ТА ІНСТРУМЕНТИ В ІННОВАЦІЙНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ ОСВІТИ: ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ ТА ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ
25.03.2025 01:28
OLX, PROM.UA ТА HUBBER: МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ МАСШТАБУВАННЯ МАЛОГО БІЗНЕСУ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ
19.03.2025 15:50




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.251 сек. / Mysql: 1717 (0.196 сек.)