|
|
|
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ КРИЗИ
|
13.03.2010 19:21 |
Автор: Вороніна Алевтина Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент Дніпродзержинського державного технічного університету, Удод Наталія Сергіївна, студентка Дніпродзержинського державного технічного університету
|
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій] |
На даному етапі української економіки для підвищення результативності антикризової діяльності основну увагу слід приділяти удосконаленню стратегічного управління як системі заходів ефективного розвитку промислових підприємств. Однією з підсистем таких заходів є вихід підприємства з кризи з подальшим сталим розвитком у довгостроковій перспективі [1].
В сучасних умовах практика стратегічної діяльності підприємств зводиться в основному до вирішення поточних проблем, зокрема розв’язання проблем на операційному рівні, не орієнтуючись на стратегічні завдання . Саме з такою проблемою і стикнулось досліджуване підприємство ВАТ «Дніпровський металургійний комбінат ім.Ф.Е.Дзержинського». Тому комбінат потребує розробки теорії та методології для впровадження стратегічного управління в практику його діяльності за умов кризового стану [2].
Ефективне управління процесом виходу підприємства з кризи передбачає переведення його в стан стабілізації. Тому керівництву комбінату необхідно пов’язати поняття „вихід з кризи” з такими поняттями, як гнучкість, адаптованість та готовність до змін і перетворень, які диктуються зовнішніми та внутрішніми обставинами функціонування підприємства .
В системі ієрархії стратегій стратегія виходу з кризи повинна бути базовою та оборонною, реакцією на глибоку кризу економічної діяльності підприємства, нестабільність та інфляцію, надати можливість підприємству адаптуватися до нових умов господарювання та неодмінно стати засобом збереження та забезпечення ефективної діяльності підприємств в умовах кризи [3].
Дніпровський меткомбінат знаходиться у постійному взаємозв'язку із зовнішнім середовищем. Його постійне і ретельне вивчення повинно бути одним з головних та першочергових завдань керівництва комбінату. Адже будь-яка помилка може стати причиною неправильно розробленої стратегії, що в свою чергу зменшить шанси підприємства на ефективний розвиток.
З метою усунення безсистемного підходу до прийняття рішення щодо застосування на підприємстві певної стратегії пропонуємо ВАТ «ДМКД» новий методологічний підхід до механізму формування стратегій. Він являє собою логічну взаємоузгоджену систему стратегій всіх рівнів ієрархії, методологічного забезпечення та практичного інструментарію її реалізації, що взаємопов’язані між собою. З метою практичної реалізації стратегії виходу з кризи на комбінаті пропонуємо виділити критерії вибору базової стратегії, а саме: наявність ресурсів та відповідність попиту. Виділення перелічених критеріїв надасть змогу спростити процес прийняття управлінських рішень.
Використання запропонованих нами рекомендацій щодо застосування механізму формування стратегії виходу з кризи на ВАТ «ДМКД» надасть змогу підвищити його конкурентоспроможність, відновити науково-технічний, виробничий та ресурсний потенціал з подальшим розвитком у довгостроковій перспективі.
Список використаної літератури:
1. Клівець П.Г. Стратегія підприємства: Навч. посіб. – К.: Академвидав, 2007. – 320 с.
2. Гапоненко А.А., Панкрухін А.П. Стратегічне управління: Підручник.- 4-е вид. – К., 2009. – 464 с.
3. Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник. — 2-ге вид., перероб. і доп. — К.: КНЕУ, 2004. — 699 с.
e-mail: nataliya_udod@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|