:: ECONOMY :: КООПЕРАТИВНО-ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ :: ECONOMY :: КООПЕРАТИВНО-ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
:: ECONOMY :: КООПЕРАТИВНО-ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 8



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КООПЕРАТИВНО-ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

 
24.03.2025 22:48
Автор: Тимохіна Віра Сергіївна, старший викладач англійської мови, Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського
[3. Педагогічні науки;]

Зростаючий інтерес студентів і слухачів різних професійних галузей до вивчення іноземних мов зумовлює використання сучасних технологій. Домінуючим і прагматичним мотивом у вивчення іноземної мови є мета оволодіння і застосування набутих знань у професійній діяльності та соціальній міжособистісній комунікації як в Україні, так і за її межами.

Мета статті – визначити кооперативно-інтерактивні технології навчання іноземних мов та стимулювати студентів до вивчення і освоєння нових знань.

Кооперативно-інтерактивні технології навчання іноземних мов спрямовані на активну взаємодію студентів та викладачів, що забезпечує ефективне засвоєння матеріалу та розвиток комунікативних навичок. Це сприяє збереженню і стимулюванню внутрішньої та зовнішньої мотивації слухачів. Важливою умовою успішності навчання є також створення емоційно комфортного та сприятливого клімату, що забезпечить плідну співпрацю [1].

1. Корпоративні технології навчання засновані на спільній роботі студентів над завданнями, що сприяє розвитку навичок групової роботи та взаємодії. Корпоративна форма навчальної діяльності -це форма організації навчання у групах слухачів, об`єднаних спільною метою [2]. За такої організації навчання викладач керує роботою кожного суб`єкта навчання опосередковано, через завдання, якими він спрямовує діяльність групи. Робота в парах застосовується і як окрема технологія навчання, і як підготовчий етап до роботи в групах, який допомагає розвинути інтерактивні вміння і навички.

Таким чином, кооперативне навчання базується на принципах групової взаємодії та співробітництва. Студенти навчаються не тільки отримувати знання, а й ділитися з ними, допомагати один одному та працювати в команді.

Ключові принципи кооперативного навчання:

Спільна мета - студенти працюють разом, щоб досягти певного результату.

Взаємозалежність - кожен учасник відповідає за свою частину роботи, але успіх залежить від усієї команди.

Розподіл ролей - кожен учасник групи має певну функцію ( наприклад, лідер, аналітик, критик, доповідач тощо).

Оцінка роботи групи - підсумковий аналіз ефективності спільної роботи

Приклади кооперативного навчання:

- Метод < Jigsaw> - студенти діляться на групи, вивчають різні аспекти теми, а потім обмінюються інформацією з іншими групами.

- Навчання в парах – студенти виконують вправи або обговорюють тему в парах, що сприяє комунікативній практиці.

- Круговий тренінг – студенти переходять від одного співрозмовника до іншого, обговорюючи тему з різними учасниками.

- Метод < Інтерв`ю > - один студент виступає у ролі журналіста, а інший -відповідає на запитання. Це дозволяє опанувати діалогічне мовлення.

- Спільне розв’язування проблем – студенти разом аналізують та знаходять рішення для певних ситуацій, наприклад, як подолати культурні бар’єри, щоб  не отримати культурний шок.

2. Інтерактивні технології навчання включають обговорення в групах, тренінги, дискусії, метод <мозгового штурму  > та проблемне навчання.

Їх впровадження підвищує ефективність освітнього процесу та сприяє розвитку мовленнєвої самостійності студентів. Це дозволяє слухачам проявляти комунікативні вміння та мовленнєві навички, роблячи заняття більш різноманітними та цікавими. Інтерактивне навчання передбачає активну взаємодію студентів між собою та з викладачем. Основною метою є створення середовища, в якому студенти не просто отримають інформацію, а активно використовують її у мовленнєвій практиці [3].

Слово <інтерактив > походить від англійського слова < interact>, де <inter> - взаємний, серед інших, а <act> - діяти. Таким чином інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу [4]

Популярні інтерактивні методи:

- Метод кейсів (Case Study) – студенти аналізують реальні або змодельовані ситуації, дискутують і пропонують рішення. Це розвиває критичне мислення, вміння аналізувати та аргументувати свої думки.

- Метод дебатів – студенти поділяються на групи та захищають певну точку зору. Дебати допомагають формувати навички аргументованого мовлення та переконання.

- Мозковий штурм ( Brainstorming) – колективне генерування ідей для вирішення певної проблеми. Стимулює креативність і активізує словниковий запас.

- Метод проектів – студенти працюють над спільними або індивідуальними проектами, які передбачають глибоке вивчення теми та подальшу презентацію результатів.

-  Рольові ігри – студенти виконують ролі в змодельованих ситуаціях ( наприклад, співбесіда на влаштування на роботу, замовлення в ресторані  тощо). Це сприяє розвитку комунікативної компетентності та зменшенню мовленнєвого бар`єру.

3. Використання цифрових технологій у кооперативно-інтерактивному навчанні

Сучасні технології значно розширюють можливості кооперативно-інтерактивного навчання:

- Мовні додатки (Duolingo, Quizlet, Memrise ) – для тренування лексики та граматики.

- Відеоуроки та подкасти – перегляд та обговорення відеоінтерв`ю, новин, фільмів мовою оригіналу.

- Онлайн-платформи (Google Classroom, Zoom, Kahoot!) – для спільного навчання, тестування та проектної роботи.  

Наведені приклади кооперативно-інтерактивних технологій застосовуються у поєднанні з іншими видами діяльності як рецептивними, так і продуктивними [1].

Таким чином використання таких технологій навчання забезпечує високу індивідуальну та колективну активність студентів на занятті. Саме парні і групові форми організації навчальної діяльності сприяють розвитку навичок міжособистісного спілкування та колективної взаємодії, породжують відповідальність і зацікавленість не тільки у власному успіху, а й в успіху інших членів групи, створюють комфортний емоційний мікроклімат у групі та згуртовують слухачів[1].    

Висновки:

Кооперативно-інтерактивні технології є ефективним способом навчання іноземних мов. Вони забезпечують активне залучення студентів, розвивають мовленнєві навички та сприяють формуванню професійної комунікації, інтерактивні методи та кооперативне навчання дозволяють студентам вільно спілкуватися іноземною мовою, працювати в команді та критично мислити, що є важливими компетенціями у сучасному світі.

Література:

1. Лясковська О.А. Кооперативно-інтерактивні технології навчання іноземних мов //Іноземні мови.-2005-№1.-С.21-24

2. Kessler Carolyn. Cooperative Language  Learning /Teacher Resource Book. Prentice Hall Regents Englewood Cliffs,1992.-257p.

3. Рогульська О. Інтерактивні технології у навчанні іноземних мов у вищих навчальних закладах України/ О. Рогульська  // Порівняльна професійна педагогіка.-2012.- Вип.2.- С.154-161.

4. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник.-К.:А.С.К., 2003.-С.8,24,37.

5. https://uk.duolingo.com.

6. https://quizlet.com.

7. https://www.memrise.com

 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕТИЧНІ ВИКЛИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: БАЛАНС МІЖ ПРОГРЕСОМ І БЕЗПЕКОЮ
24.03.2025 19:57
ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З ГРАФІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
19.03.2025 16:15
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ І ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ФІЗИКИ СТУДЕНТАМИ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
11.03.2025 17:49




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.284 сек. / Mysql: 1717 (0.223 сек.)