|
|
|
ОРГАНІЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО УПРАВЛІННЯ
|
13.03.2010 18:46 |
Автор: Вороніна Алевтина Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент Дніпродзержинського державного технічного університету, Шевченко Ксенія Миколаївна, студентка Дніпродзержинського державного технічного університету
|
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій] |
Сьогодні конкуренція на ринку настільки велика, що для успішної роботи компаніям доводиться випереджати своїх конкурентів не тільки за рівнем технологій і показниками основної операційної діяльності, але й по якості систем керування. Забезпечити керівників компанії своєчасною фінансовою інформацією можливо при застосуванні технології бюджетного управління [1].
Перевагою бюджетного управління є можливість делегувати повноваження менеджерів середньої ланки та, водночас, зберігає необхідний рівень контролю. Також бюджетне управління дає змогу перейти від управління “по факту” до планової організації роботи підприємства.
Типовими причинами невдач з впровадження бюджетного управління є причини створені людським (організаційним) фактором та технічні (відсутність досвіду проектування інструментів управління).
До невдач з боку людського фактору можна віднести те, що якщо керівництво підприємства не вважає доцільним вносити зміни в управлінську діяльність підприємства, то проект бюджетного управління залишиться локальним проектом, який ніяким чином не вплине на діяльність підприємства. Повномасштабне бюджетне управління передбачає значну участь у бюджетному процесі керівників підрозділів, і тому направленість вищого керівництва на впровадження бюджетування стане чітким сигналом для менеджерів середньої ланки про зміни в організаційній діяльності підприємства і що здійснення проекту з впровадження бюджетного управління є пріоритетним для вищого керівництва підприємства.
До типових технічних помилок можна віднести беззастережне перетворення формальної організаційної структури підприємства у фінансову структуру. Це зумовлено тим, що підприємство в процесі свого розвитку поступово зазнає організаційних змін, які зумовлюють значні відхилення від формальної організаційної структури та практики прийняття рішень. Тому, перед початком розробки фінансової структури доцільно провести діагностику організаційної структури підприємства, визначити відповідність робітників займаній посаді та функціям які вони виконують. Іншою помилкою технічного характеру є неправильне формування та класифікація центрів фінансової відповідальності [3].
За допомогою бюджетного управління можливе вирішення наступних завдань:
- створення ефективної системи управління фінансами;
- перетворення компанії в "фінансово-прозору", тим самим підвищити її інвестиційну привабливість;
- оптимізація доходів й витрат як у цілому по компанії, так і по окремих його структурних підрозділах;
- одержання консолідованої звітності;
- побудова й оцінка показників ліквідності, рентабельності компанії й окремих її бізнесів;
- підвищення ефективності управління компанією в цілому.
Список використаної літератури:
1. Акчуріна Ю.М. «Процес бюджетування як елемент фінансового планування на підприємстві» - http://www.rusnauka.com/6._NMIV_2007/Economics/20390.doc.htm.
2. Ґудз С. «Типові помилки у постановці бюджетування» // Круглий стіл – 2006 р. № 10 - http://www.kstil.com.ua/rubrics/?aid=92&rid=26&print=1.
e-mail: maska17@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|