:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП

 
24.01.2025 23:15
Автор: Трохимчук Ірина Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Рівненський державний гуманітарний університет; Котяй Марія Сергіївна, Рівненський ліцей «Колегіум»
[23. Біологічні науки;]

Анотація. Рухова активність організму людини є невіддільною частиною здорового способу життя і поведінки людини, яка визначається соціально-економічними і культурними формами, морфофункціональними особливостями організму, типом нервової системи, кількістю вільного часу, мотивацією до занять фізичною культурою, доступністю занять на спортивних майданчиках і місцях відпочинку дітей. Діти із синдромом Дауна беруть участь у значно менших фізичних навантаженнях. Цей брак фізичної активності може сприяти надмірній вазі або ожирінню. Це в свою чергу підвищує ризик виникнення вторинних станів, пов'язаних з ожирінням, таких як біль у суглобах, зниження витривалості та діабет. Одним із способів вирішення проблеми з вагою у дошкільників із синдромом Дауна є активність (ходьба).

Ключові слова: ООП (особливі освітні потреби); СД (сидром Дауна); ходьба.

Формування загальної моторики дошкільнят з ООП залежить від трьох основних факторів: генетично зумовлених рухових здібностей; довільної рухової активності пов'язаної з виконанням багатьох рухів у повсякденному житті, та спеціально організованої системи фізичного виховання (в дошкільному закладі та сім'ї), що стимулює природний хід онтогенетичного розвитку моторики дитини.

Пластичність організму дитини дошкільного віку сприяє швидкому темпу морфологічних і функціональних змін. Дозрівання центральної нервової системи та кістково-м'язового апарату забезпечує умови для опанування дітьми дошкільного віку різноманітних рухових навичок, таких як ходьба, біг, стрибки тощо.

Застосування різноманітних засобів і методів фізичного виховання у цей віковий період позитивно впливає на розвиток рухової підготовленості дитини.

Рухову підготовленість дітей дошкільного віку оцінюють, зіставляючи його індивідуальні (якісні й кількісні) показники у виконанні основних рухів із середніми віковими нормами (стандартами), наведеними у відповідній таблиці.

Оцінюючи рухову підготовленість дитини за тестом: ходьба на дистанцію 10 м. У дітей з ООП (синдром Дауна) спостерігається значне відставання від нормо типових однолітків тим, що в них гіпотонія м’язів.

Тест оцінюють у балах (5, 3. 2). Після тестування бали, які дитина одержала, підсумовують. Якщо дитина одержує оцінку в межах від 4 до 5 балів її рухова підготовленість добра, від 3 до 4 балів - задовільна и нижча, ніж 3 бали недостатня (незадовільна). 

Ходьба. Визначення рівня розвитку ходьби проводять на дистанції 10 м (час вираховують секундоміром з точністю до 0,1 с). Старт і фініш зазначають лініями. Кожна дитина виконує ходьбу в середньому темпі двічі, ліпший результат фіксують у протоколі. Відлік часу починають з моменту, коли дитина починає ходьбу. Секундомір зупиняють, коли вона перетинає лінію фінішу.

Якісні показники ходьби.

Молодший вік. 1. Пряме не напружене положення тулуба і голови. 2. Вільні рухи руками (поки ще неритмічні та не енергійні). 3. Узгоджені рухи рук і ніг. 4. Приблизне дотримування напряму руху під час ходьби.

Середній вік. 1. Пряме не напружене положення тулуба та голови. 2. Вільні рухи руками. 3. Ритмічні кроки. 4. Узгоджені рухи рук і ніг. 5. Дотримання напряму руху під час ходьби.

Старший вік. 1. Правильна постава. 2. Вільні рухи рук зі згинанням їх у ліктях. 3. Кроки енергійні та ритмічні, з перекатом з п'ятки на носок. 4. Активне згинання та розгинання ніг у колінних суглобах. 5. Уміння дотримуватися різних напрямків під час ходьби та змінювати їх.

Середні показники ходьби на дистанції 10 м




Розвиток спритності

На розвиток спритності впливає оволодіння дітьми новими рухами та ускладнення раніше засвоєних рухів (способів їх виконання).

Ходьба та біг зі зміною напряму (між кубиками, кеглями).

Ходьба по лаві з різними положеннями рук, з поворотами, переступанням через предмети (м'ячі, кубики), що сприяє формуванню основної навички ходьби.

Список використаних джерел

1. Денисенко Н. Ф. Управління системою фізичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах. – Запоріжжя: Ліпс ЛТД, 2001.

2. Вільчковський Е. С., Курок О. І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. Навчальний посібник. - Суми: ВТД "Університетська книга", 2004.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.295 сек. / Mysql: 1717 (0.232 сек.)