:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 38

Термін подання матеріалів

20 лютого 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ НАВИЧОК (ХОДЬБА) У ДОШКІЛЬНЯТ З ООП

 
24.01.2025 23:15
Автор: Трохимчук Ірина Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Рівненський державний гуманітарний університет; Котяй Марія Сергіївна, Рівненський ліцей «Колегіум»
[23. Біологічні науки;]

Анотація. Рухова активність організму людини є невіддільною частиною здорового способу життя і поведінки людини, яка визначається соціально-економічними і культурними формами, морфофункціональними особливостями організму, типом нервової системи, кількістю вільного часу, мотивацією до занять фізичною культурою, доступністю занять на спортивних майданчиках і місцях відпочинку дітей. Діти із синдромом Дауна беруть участь у значно менших фізичних навантаженнях. Цей брак фізичної активності може сприяти надмірній вазі або ожирінню. Це в свою чергу підвищує ризик виникнення вторинних станів, пов'язаних з ожирінням, таких як біль у суглобах, зниження витривалості та діабет. Одним із способів вирішення проблеми з вагою у дошкільників із синдромом Дауна є активність (ходьба).

Ключові слова: ООП (особливі освітні потреби); СД (сидром Дауна); ходьба.

Формування загальної моторики дошкільнят з ООП залежить від трьох основних факторів: генетично зумовлених рухових здібностей; довільної рухової активності пов'язаної з виконанням багатьох рухів у повсякденному житті, та спеціально організованої системи фізичного виховання (в дошкільному закладі та сім'ї), що стимулює природний хід онтогенетичного розвитку моторики дитини.

Пластичність організму дитини дошкільного віку сприяє швидкому темпу морфологічних і функціональних змін. Дозрівання центральної нервової системи та кістково-м'язового апарату забезпечує умови для опанування дітьми дошкільного віку різноманітних рухових навичок, таких як ходьба, біг, стрибки тощо.

Застосування різноманітних засобів і методів фізичного виховання у цей віковий період позитивно впливає на розвиток рухової підготовленості дитини.

Рухову підготовленість дітей дошкільного віку оцінюють, зіставляючи його індивідуальні (якісні й кількісні) показники у виконанні основних рухів із середніми віковими нормами (стандартами), наведеними у відповідній таблиці.

Оцінюючи рухову підготовленість дитини за тестом: ходьба на дистанцію 10 м. У дітей з ООП (синдром Дауна) спостерігається значне відставання від нормо типових однолітків тим, що в них гіпотонія м’язів.

Тест оцінюють у балах (5, 3. 2). Після тестування бали, які дитина одержала, підсумовують. Якщо дитина одержує оцінку в межах від 4 до 5 балів її рухова підготовленість добра, від 3 до 4 балів - задовільна и нижча, ніж 3 бали недостатня (незадовільна). 

Ходьба. Визначення рівня розвитку ходьби проводять на дистанції 10 м (час вираховують секундоміром з точністю до 0,1 с). Старт і фініш зазначають лініями. Кожна дитина виконує ходьбу в середньому темпі двічі, ліпший результат фіксують у протоколі. Відлік часу починають з моменту, коли дитина починає ходьбу. Секундомір зупиняють, коли вона перетинає лінію фінішу.

Якісні показники ходьби.

Молодший вік. 1. Пряме не напружене положення тулуба і голови. 2. Вільні рухи руками (поки ще неритмічні та не енергійні). 3. Узгоджені рухи рук і ніг. 4. Приблизне дотримування напряму руху під час ходьби.

Середній вік. 1. Пряме не напружене положення тулуба та голови. 2. Вільні рухи руками. 3. Ритмічні кроки. 4. Узгоджені рухи рук і ніг. 5. Дотримання напряму руху під час ходьби.

Старший вік. 1. Правильна постава. 2. Вільні рухи рук зі згинанням їх у ліктях. 3. Кроки енергійні та ритмічні, з перекатом з п'ятки на носок. 4. Активне згинання та розгинання ніг у колінних суглобах. 5. Уміння дотримуватися різних напрямків під час ходьби та змінювати їх.

Середні показники ходьби на дистанції 10 м




Розвиток спритності

На розвиток спритності впливає оволодіння дітьми новими рухами та ускладнення раніше засвоєних рухів (способів їх виконання).

Ходьба та біг зі зміною напряму (між кубиками, кеглями).

Ходьба по лаві з різними положеннями рук, з поворотами, переступанням через предмети (м'ячі, кубики), що сприяє формуванню основної навички ходьби.

Список використаних джерел

1. Денисенко Н. Ф. Управління системою фізичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах. – Запоріжжя: Ліпс ЛТД, 2001.

2. Вільчковський Е. С., Курок О. І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. Навчальний посібник. - Суми: ВТД "Університетська книга", 2004.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.262 сек. / Mysql: 1659 (0.202 сек.)