ORCID: 0000-0001-5244-1850
Швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій вимагає все нових підходів у вивченні інформатики у початковій школі. Початкова школа це період коли в учнів формується уявлення про все, що нас оточує в інформаційному світі, а саме: цифрові пристрої, комп’ютери, програми, програмування, всесвітня мережа інтернет, спілкування в мережі інтернет.
У початковій школі на уроках інформатики в 2-4 класах учні починають працювати з сучасними персональними комп’ютерами, різноманітними видами гаджетів: ноутбуками, нетбуками, планшетами, електронними книжками, а також розв’язувати задачі у найпростіших програмах, а саме: Paint3D, де школярі створюють свої перші малюнки та навчаються вводити текст, а також навчаються працювати з клавіатурою та мишкою, пристроями друку інформації на папір- принтерами, мультимедійними пристроями.
У процесі вивчення інформатики у початковій школі учні навчаються працювати з програмами MS Word, MS Power Point, записують свої перші коди у програмі Scratch 3.0., вивчають основні принципи роботи з мережами, зокрема, з глобальною мережею інтернет, вивчають основні програми, з допомогою, яких можна спілкуватися один з одним в онлайн середовищі, а саме: viber, skype, classroom, meet, zoom, messenger, facebook, створюють свої перші аккаунти в мережі Інтернет, розв’язують різноманітні логічні задачі, кросворди, квести працюють в різноманітних навчальних середовищах, а саме на сайті code.org.ua.
У процесі вивчення інформатики у початковій школі необхідно враховувати індивідуальні особливості кожного учня, а саме навчити вчитися, виконувати всі вимоги та правила техніки безпеки у комп’ютерному класі, вміти теоретичні знання використовувати у процесі роботи з сучасними програмами.[1,c.26]
Важливим завданням вчителя в процесі викладання інформатики (2-4 класи) в початковій школі поряд з формуванням предметної інформаційно-комунікаційної компетентності формувати ключові компетентності, зокрема, теоретичні знання та практичні навички, які здобувають молодші школярі, мають допомогти в опануванні інших предметів, сприяти всебічному розвитку особистості.
Вивчення інформатики в 2-4 класах у початковій школі є невід'ємною частиною сучасної освіти. Метою вивчення інформатики в початковій школі є:
- отримання учнями знань, які формують уявлення про інформаційну картину світу й інформаційні процеси, а також сприяють засвоєнню основних теоретичних понять із базового курсу інформатики та формують алгоритмічне та логічне мислення;
- навчити учнів користуватися комп'ютерною технікою як практичним інструментом для роботи з різними видами інформації в навчальній діяльності та в повсякденному житті;
- враховувати індивідуально-особистісний підхід до навчання кожного учня.
У процесі викладання інформатики в 2-4 класах доцільно використовувати наступні методики:
- ігровий метод, який допомагає учням вивчати інформатику з допомогою інтерактивних вправ, кросвордів, квізів, брейн-рингів, а також використання ігор, мультфільмів та інтерактивних занять для пояснення навчального матеріалу;
- інтерактивний метод - цей метод дозволяє кожному учню виконувати різноманітні практичні роботи із використанням сучасного персонального комп’ютера, цифрового пристрою;
- групова робота – це робота в команді, розвиток навичок співпраці та комунікації через групові проекти;
- метод активного навчання – спрямований на формування творчої особистості. Цей метод включає виконання творчих завдань із використанням сучасних цифрових пристроїв чи персонального комп’ютера;
- індивідуальний підхід: врахування індивідуальних потреб та рівня підготовки кожного учня.
Сьогодні у цей складний, військовий час вивчення інформатики у початковій школі повинно створювати міцний фундамент для вивчення інформатики у середній та старшій школі та використання знань у подальшій трудовій діяльності.
Список літератури:
1. Забарна А.П. Організація навчання інформатики у профільній школі.- Тернопіль: Мандрівець, 2009.-128с.
|