:: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ :: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ
:: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 38

Термін подання матеріалів

20 лютого 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ

 
20.01.2025 20:11
Автор: Нинюк Марія Антонівна, кандидат наук з державного управління, доцент, доцент кафедри політології та публічного управління, Волинський національний університет імені Лесі Українки
[16. Державне управління;]


Незаперечною є думка проте, що корупція – це глибока рана на тілі сучасного світу, яка вражає всі сфери життя суспільства. Її руйнівний вплив відчувається у гальмуванні економічного розвитку, підриві довіри народу до влади, зростанні соціальної нерівності та несправедливості. Саме тому боротьба з корупцією, особливо в публічному секторі, стає надзвичайно важливим завданням для будь-якої сучасної держави. 

Публічний сектор, який охоплює органи державної влади, місцевого самоврядування, державні та комунальні підприємства, відіграє ключову роль у житті суспільства. Він відповідає за надання важливих публічних послуг, таких: як освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, інфраструктура та багато інших. 

На жаль, корупція в публічному секторі має багато негативних наслідків, які пронизують всі аспекти його діяльності: неефективне використання бюджетних коштів; негативний вплив на якість публічних послуг; сприяння створенню умов для нечесної конкуренції та нерівного доступу до ресурсів [5].

Визначення антикорупційної політики, як комплексу заходів, що вживаються державою та суспільством для усунення або мінімізації причин корупції, є загальноприйнятим у науковій літературі. Це визначення підкреслює багатогранність та динамічність даного явища. Крім того, важливою складовою антикорупційної політики є залучення до її реалізації не лише державних органів, а й громадськості [2, с. 342].

Аналогічно, Енциклопедія державного управління визначає антикорупційну політику як комплекс правових, економічних, виховних, організаційних та інших заходів, спрямованих на запобігання корупції, створення систем протидії корупції та усунення причин, що породжують корупцію [4, с. 325].

Україна може використовувати досвід інших країн у сфері протидії корупції, а також співпрацювати з міжнародними організаціями. Це може включати вивчення та адаптація кращих світових практик; створення незалежних антикорупційних органів; забезпечення прозорості та підзвітності влади; запровадження жорстких санкцій за корупційні злочини; виховання антикорупційної культури серед молоді та у суспільстві загалом; співпраця з міжнародними організаціями, які можуть надавати Україні технічну допомогу, експертну підтримку та фінансові ресурси для реалізації антикорупційної політики [1, с. 7].

Визначення антикорупційної політики в публічному управлінні є чітким і всебічним. Воно підкреслює ключові аспекти цієї політики, а саме: напрям дій, систему конкретних кроків, спрямованих на боротьбу з корупцією.

На основі чітко сформульованої сутності корупції можна розробити систему цілей антикорупційної політики, які будуть конкретизувати та розширювати її загальний задум, спрямований на: зменшення рівня корупції у всіх сферах суспільного життя; підвищення рівня довіри до влади та суспільних інститутів; створення справедливої та прозорої системи управління; забезпечення невідворотності покарання за корупційні діяння.

Боротьба з корупцією – це довготривалий процес, який потребує постійних зусиль та політичної волі. Україна має всі шанси на успіх у цій боротьбі, якщо буде використовувати досвід інших країн, адаптувати його до своїх потреб та залучати до антикорупційної діяльності всіх зацікавлених сторін [3].

Підсумовуючи наведені вище визначення, можна сформулювати розуміння сутності антикорупційної політики як поєднання трьох ключових складників: максимальне зменшення рівня корупції; захист суспільства від загроз, впливу і наслідків корупції; виявлення та усунення причин і умов корупції. 

Боротьба з корупцією – це складне завдання, яке потребує системного підходу та постійних зусиль. Ефективна з корупцією неможлива без політичної волі та підтримки з боку найвищого керівництва країни, де громадськість має відігравати активну роль у розробці та реалізації антикорупційної політики.

Список літератури:

1. Баришніков В. М. Запобігання та протидія проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування : навч.-метод. посіб. Київ: ІПК ДСЗУ, 2013. 172 с. 

2. Державна антикорупційна політика і запобігання та протидія корупції на публічній службі в органах державної влади і органах місцевого самоврядування: монографія / авт. кол.: В. В. Василевич, Т. Е. Василевська, В. Л. Федоренко (кер. авт. кол.) та ін.; за ред. Ю. В. Ковбасюка, В. Л. Федоренка. Київ : Ліра-К, НАДУ, 2016. 524 с.

3. Державна політика: підручник / ред. кол.: Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю.П. Сурмін (заст. голови) та ін. Київ: НАДУ, 2014. 448 с. 

4. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / наук.-ред. колегія: Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. Київ: НАДУ, 2011. Т. 6: Державна служба. 2011. 524 с. 

5. Невмержицький Є. В. Корупція як соціально-політичний феномен: автореф. дис. на здобуття ступеня д-ра політ. наук: спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси». Київ, 2009. 36 с. 

6. Новак А. М. Формування основ національної антикорупційної політики в умовах суспільно-політичних трансформацій. Аспекти публічного управління. № 1–2. 2016. С. 92–98.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРАЦІЯ АЛГОРИТМІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕСИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ
22.01.2025 01:15
РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ
20.01.2025 20:01




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.230 сек. / Mysql: 1659 (0.18 сек.)