:: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ :: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ
:: ECONOMY :: АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА У ПУБЛІЧНОМУ СЕКТОРІ

 
20.01.2025 20:11
Автор: Нинюк Марія Антонівна, кандидат наук з державного управління, доцент, доцент кафедри політології та публічного управління, Волинський національний університет імені Лесі Українки
[16. Державне управління;]


Незаперечною є думка проте, що корупція – це глибока рана на тілі сучасного світу, яка вражає всі сфери життя суспільства. Її руйнівний вплив відчувається у гальмуванні економічного розвитку, підриві довіри народу до влади, зростанні соціальної нерівності та несправедливості. Саме тому боротьба з корупцією, особливо в публічному секторі, стає надзвичайно важливим завданням для будь-якої сучасної держави. 

Публічний сектор, який охоплює органи державної влади, місцевого самоврядування, державні та комунальні підприємства, відіграє ключову роль у житті суспільства. Він відповідає за надання важливих публічних послуг, таких: як освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, інфраструктура та багато інших. 

На жаль, корупція в публічному секторі має багато негативних наслідків, які пронизують всі аспекти його діяльності: неефективне використання бюджетних коштів; негативний вплив на якість публічних послуг; сприяння створенню умов для нечесної конкуренції та нерівного доступу до ресурсів [5].

Визначення антикорупційної політики, як комплексу заходів, що вживаються державою та суспільством для усунення або мінімізації причин корупції, є загальноприйнятим у науковій літературі. Це визначення підкреслює багатогранність та динамічність даного явища. Крім того, важливою складовою антикорупційної політики є залучення до її реалізації не лише державних органів, а й громадськості [2, с. 342].

Аналогічно, Енциклопедія державного управління визначає антикорупційну політику як комплекс правових, економічних, виховних, організаційних та інших заходів, спрямованих на запобігання корупції, створення систем протидії корупції та усунення причин, що породжують корупцію [4, с. 325].

Україна може використовувати досвід інших країн у сфері протидії корупції, а також співпрацювати з міжнародними організаціями. Це може включати вивчення та адаптація кращих світових практик; створення незалежних антикорупційних органів; забезпечення прозорості та підзвітності влади; запровадження жорстких санкцій за корупційні злочини; виховання антикорупційної культури серед молоді та у суспільстві загалом; співпраця з міжнародними організаціями, які можуть надавати Україні технічну допомогу, експертну підтримку та фінансові ресурси для реалізації антикорупційної політики [1, с. 7].

Визначення антикорупційної політики в публічному управлінні є чітким і всебічним. Воно підкреслює ключові аспекти цієї політики, а саме: напрям дій, систему конкретних кроків, спрямованих на боротьбу з корупцією.

На основі чітко сформульованої сутності корупції можна розробити систему цілей антикорупційної політики, які будуть конкретизувати та розширювати її загальний задум, спрямований на: зменшення рівня корупції у всіх сферах суспільного життя; підвищення рівня довіри до влади та суспільних інститутів; створення справедливої та прозорої системи управління; забезпечення невідворотності покарання за корупційні діяння.

Боротьба з корупцією – це довготривалий процес, який потребує постійних зусиль та політичної волі. Україна має всі шанси на успіх у цій боротьбі, якщо буде використовувати досвід інших країн, адаптувати його до своїх потреб та залучати до антикорупційної діяльності всіх зацікавлених сторін [3].

Підсумовуючи наведені вище визначення, можна сформулювати розуміння сутності антикорупційної політики як поєднання трьох ключових складників: максимальне зменшення рівня корупції; захист суспільства від загроз, впливу і наслідків корупції; виявлення та усунення причин і умов корупції. 

Боротьба з корупцією – це складне завдання, яке потребує системного підходу та постійних зусиль. Ефективна з корупцією неможлива без політичної волі та підтримки з боку найвищого керівництва країни, де громадськість має відігравати активну роль у розробці та реалізації антикорупційної політики.

Список літератури:

1. Баришніков В. М. Запобігання та протидія проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування : навч.-метод. посіб. Київ: ІПК ДСЗУ, 2013. 172 с. 

2. Державна антикорупційна політика і запобігання та протидія корупції на публічній службі в органах державної влади і органах місцевого самоврядування: монографія / авт. кол.: В. В. Василевич, Т. Е. Василевська, В. Л. Федоренко (кер. авт. кол.) та ін.; за ред. Ю. В. Ковбасюка, В. Л. Федоренка. Київ : Ліра-К, НАДУ, 2016. 524 с.

3. Державна політика: підручник / ред. кол.: Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю.П. Сурмін (заст. голови) та ін. Київ: НАДУ, 2014. 448 с. 

4. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / наук.-ред. колегія: Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. Київ: НАДУ, 2011. Т. 6: Державна служба. 2011. 524 с. 

5. Невмержицький Є. В. Корупція як соціально-політичний феномен: автореф. дис. на здобуття ступеня д-ра політ. наук: спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси». Київ, 2009. 36 с. 

6. Новак А. М. Формування основ національної антикорупційної політики в умовах суспільно-політичних трансформацій. Аспекти публічного управління. № 1–2. 2016. С. 92–98.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРАЦІЯ АЛГОРИТМІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕСИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ
22.01.2025 01:15
РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ
20.01.2025 20:01




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.291 сек. / Mysql: 1717 (0.231 сек.)