:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ :: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ
:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ

 
17.01.2025 00:25
Автор: Косс Володимир Андрійович, аспірант, Харківський національний університет внутрішніх справ
[3. Педагогічні науки;]


Вступ

У дошкільному вихованні Німеччини велика увага приділяється психолого-педагогічним і правовим аспектам, які впливають на розвиток дитини та організацію освітнього процесу. Це система, спрямована на забезпечення всебічного розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, а також із дотриманням законних прав і свобод. Ця стаття розглядає ключові моменти, які стосуються психолого-педагогічної роботи в дошкільних установах Німеччини, а також правові рамки, що регулюють процес виховання.

Психолого-педагогічний характер дошкільного виховання в Німеччині

1. Розвиток дитини в контексті теорії прив'язаності

У Німеччині широко поширена теорія прив'язаності Джона Боулбі, яка впливає на підходи у вихованні та освіті дітей. У дошкільних установах надається велике значення створенню безпечного та підтримуючого середовища для розвитку дитини. На думку психолога М. Вульфмана, ключовим аспектом є емоційна стабільність дитини в перші роки життя, яка впливатиме на її здатність до навчання та соціальної адаптації в майбутньому [1]. 

2. Концепція «Гри» у виховному процесі

Численні дослідження показують, що гра є найважливішим елементом навчання та розвитку дітей у дошкільному віці. Як зазначає авторка Л. Келлер у своєму дослідженні, діти навчають себе через гру, навчаючись соціальних взаємодій, мовних навичок і способів розв'язання проблем [2]. 

3. Індивідуалізація та інклюзія в дошкільному вихованні

Інклюзивна освіта в Німеччині активно розвивається. Психологи та педагоги стверджують, що дошкільні заклади мають бути адаптовані для дітей з особливими освітніми потребами, чи то фізичними, чи то психологічними. Важливо, щоб кожна дитина мала можливість розвиватися відповідно до своїх здібностей і потреб. Цей підхід підтримується і в рамках теорії соціальної інтеграції, висунутої такими фахівцями, як Г. Хаккельманн [4]. 

Правовий аспект дошкільного виховання в Німеччині

1. Законодавство про дошкільну освіту

У Німеччині дошкільна освіта регулюється кількома важливими законодавчими актами. На федеральному рівні основним законом є Kinder- und Jugendhilfegesetz (KJHG), який визначає стандарти та принципи виховання дітей молодшого віку. Цей закон, зокрема, гарантує право на освіту для всіх дітей і сприяє розвитку дитячих закладів на місцях. У 2009 році було ухвалено Bildungs- und Teilhabepaket, який забезпечив доступ до дошкільної освіти для дітей із родин із низьким доходом.

2. Права дітей у дошкільних закладах

Конституція Німеччини гарантує права дітей, включно з правом на освіту та захист від дискримінації. Усі діти, включно з мігрантами та дітьми з особливими потребами, мають рівні права на доступ до якісної дошкільної освіти. Права дітей захищені на підставі міжнародних угод, таких як Конвенція ООН про права дитини, і реалізуються через локальні закони та регламенти.

3. Закон про дитячу безпеку та захист прав дітей

Важливою частиною правового контексту є захист дітей від насильства та несприятливих умов для розвитку. Закон про захист прав дітей у Німеччині регулює поведінку вихователів і встановлює вимоги щодо безпеки та здоров'я дітей у дошкільних закладах. Роботи таких дослідників, як Д. Л. Ребс, акцентують увагу на превентивних заходах і навчанні вихователів, щоб вони могли розпізнавати ранні ознаки насильства та несприятливих чинників [3]. 

Взаємодія психології, педагогіки та права в практиці дошкільного виховання

1. Психологічні аспекти взаємодії дітей із вихователями

Завдання вихователів і педагогів - не тільки передавати знання, а й підтримувати емоційний розвиток дітей. Психологічне благополуччя дітей залежить від того, наскільки вихователь здатний побудувати довірливі стосунки з дитиною. Ця взаємодія відіграє ключову роль у процесі соціалізації та формування навичок спілкування і взаємодії з оточуючими.

2. Педагогічна відповідальність і правові зобов'язання

З педагогічної точки зору, найважливішим завданням є дотримання принципу рівності та інклюзивності, що вимагає уважного підходу до кожної дитини. Водночас вихователі зобов'язані дотримуватися правових вимог щодо безпеки та прав дітей, що включається в систему їхньої професійної підготовки. Педагогам належить діяти в рамках суворих норм і стандартів, що вимагає від них постійного оновлення знань і практичних навичок.

Висновок

Дошкільне виховання в Німеччині - це область, в якій активно перетинаються психолого-педагогічні теорії та практики з правовими нормами і зобов'язаннями. Важливо враховувати як індивідуальні потреби дітей, так і гарантовані їм правові права. На стику цих двох аспектів формується ефективна система дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, безпеку та соціалізацію дитини.

Список літератури:

1. Вульфман М. (2008). Die Bedeutung der frühen Bindung für die kindliche Entwicklung. Berlin: Springer.

2. Келлер Л. (2015). Spielen als pädagogisches Konzept in der frühkindlichen Bildung. Stuttgart: Klett-Cotta.

3. Ребс Д. Л. (2013). Kinderschutz in der frühen Kindheit: Rechtliche und ethische Dimensionen. Köln: Deutscher Universitätsverlag.

4. Хаккельманн Г. (2010). Inklusive Pädagogik und ihre Umsetzung in der frühen Kindheit. Heidelberg: Springer-Verlag.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 222 «МЕДИЦИНА» В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РФ
25.01.2025 17:01
ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ТА НАВИЧОК КІБЕРБЕЗПЕКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ
24.01.2025 23:29
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
24.01.2025 22:26
ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ
24.01.2025 21:43
ЗАПРОВАДЖЕННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.01.2025 23:28
ПЕДАГОГ МАЙБУТНЬОГО: ЯКІ НАВИЧКИ ПОТРІБНІ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ ПОКОЛІННЯ АЛЬФА
22.01.2025 22:44
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ОСОБИСТІСНИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
22.01.2025 21:06
ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ ВНЗ
22.01.2025 01:47
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
22.01.2025 01:32
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ: СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЛЬ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ
21.01.2025 03:36




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.231 сек. / Mysql: 1717 (0.18 сек.)