:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ :: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ
:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 38

Термін подання матеріалів

20 лютого 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ В НІМЕЧЧИНІ

 
17.01.2025 00:25
Автор: Косс Володимир Андрійович, аспірант, Харківський національний університет внутрішніх справ
[3. Педагогічні науки;]


Вступ

У дошкільному вихованні Німеччини велика увага приділяється психолого-педагогічним і правовим аспектам, які впливають на розвиток дитини та організацію освітнього процесу. Це система, спрямована на забезпечення всебічного розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, а також із дотриманням законних прав і свобод. Ця стаття розглядає ключові моменти, які стосуються психолого-педагогічної роботи в дошкільних установах Німеччини, а також правові рамки, що регулюють процес виховання.

Психолого-педагогічний характер дошкільного виховання в Німеччині

1. Розвиток дитини в контексті теорії прив'язаності

У Німеччині широко поширена теорія прив'язаності Джона Боулбі, яка впливає на підходи у вихованні та освіті дітей. У дошкільних установах надається велике значення створенню безпечного та підтримуючого середовища для розвитку дитини. На думку психолога М. Вульфмана, ключовим аспектом є емоційна стабільність дитини в перші роки життя, яка впливатиме на її здатність до навчання та соціальної адаптації в майбутньому [1]. 

2. Концепція «Гри» у виховному процесі

Численні дослідження показують, що гра є найважливішим елементом навчання та розвитку дітей у дошкільному віці. Як зазначає авторка Л. Келлер у своєму дослідженні, діти навчають себе через гру, навчаючись соціальних взаємодій, мовних навичок і способів розв'язання проблем [2]. 

3. Індивідуалізація та інклюзія в дошкільному вихованні

Інклюзивна освіта в Німеччині активно розвивається. Психологи та педагоги стверджують, що дошкільні заклади мають бути адаптовані для дітей з особливими освітніми потребами, чи то фізичними, чи то психологічними. Важливо, щоб кожна дитина мала можливість розвиватися відповідно до своїх здібностей і потреб. Цей підхід підтримується і в рамках теорії соціальної інтеграції, висунутої такими фахівцями, як Г. Хаккельманн [4]. 

Правовий аспект дошкільного виховання в Німеччині

1. Законодавство про дошкільну освіту

У Німеччині дошкільна освіта регулюється кількома важливими законодавчими актами. На федеральному рівні основним законом є Kinder- und Jugendhilfegesetz (KJHG), який визначає стандарти та принципи виховання дітей молодшого віку. Цей закон, зокрема, гарантує право на освіту для всіх дітей і сприяє розвитку дитячих закладів на місцях. У 2009 році було ухвалено Bildungs- und Teilhabepaket, який забезпечив доступ до дошкільної освіти для дітей із родин із низьким доходом.

2. Права дітей у дошкільних закладах

Конституція Німеччини гарантує права дітей, включно з правом на освіту та захист від дискримінації. Усі діти, включно з мігрантами та дітьми з особливими потребами, мають рівні права на доступ до якісної дошкільної освіти. Права дітей захищені на підставі міжнародних угод, таких як Конвенція ООН про права дитини, і реалізуються через локальні закони та регламенти.

3. Закон про дитячу безпеку та захист прав дітей

Важливою частиною правового контексту є захист дітей від насильства та несприятливих умов для розвитку. Закон про захист прав дітей у Німеччині регулює поведінку вихователів і встановлює вимоги щодо безпеки та здоров'я дітей у дошкільних закладах. Роботи таких дослідників, як Д. Л. Ребс, акцентують увагу на превентивних заходах і навчанні вихователів, щоб вони могли розпізнавати ранні ознаки насильства та несприятливих чинників [3]. 

Взаємодія психології, педагогіки та права в практиці дошкільного виховання

1. Психологічні аспекти взаємодії дітей із вихователями

Завдання вихователів і педагогів - не тільки передавати знання, а й підтримувати емоційний розвиток дітей. Психологічне благополуччя дітей залежить від того, наскільки вихователь здатний побудувати довірливі стосунки з дитиною. Ця взаємодія відіграє ключову роль у процесі соціалізації та формування навичок спілкування і взаємодії з оточуючими.

2. Педагогічна відповідальність і правові зобов'язання

З педагогічної точки зору, найважливішим завданням є дотримання принципу рівності та інклюзивності, що вимагає уважного підходу до кожної дитини. Водночас вихователі зобов'язані дотримуватися правових вимог щодо безпеки та прав дітей, що включається в систему їхньої професійної підготовки. Педагогам належить діяти в рамках суворих норм і стандартів, що вимагає від них постійного оновлення знань і практичних навичок.

Висновок

Дошкільне виховання в Німеччині - це область, в якій активно перетинаються психолого-педагогічні теорії та практики з правовими нормами і зобов'язаннями. Важливо враховувати як індивідуальні потреби дітей, так і гарантовані їм правові права. На стику цих двох аспектів формується ефективна система дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, безпеку та соціалізацію дитини.

Список літератури:

1. Вульфман М. (2008). Die Bedeutung der frühen Bindung für die kindliche Entwicklung. Berlin: Springer.

2. Келлер Л. (2015). Spielen als pädagogisches Konzept in der frühkindlichen Bildung. Stuttgart: Klett-Cotta.

3. Ребс Д. Л. (2013). Kinderschutz in der frühen Kindheit: Rechtliche und ethische Dimensionen. Köln: Deutscher Universitätsverlag.

4. Хаккельманн Г. (2010). Inklusive Pädagogik und ihre Umsetzung in der frühen Kindheit. Heidelberg: Springer-Verlag.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 222 «МЕДИЦИНА» В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РФ
25.01.2025 17:01
ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ТА НАВИЧОК КІБЕРБЕЗПЕКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ
24.01.2025 23:29
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
24.01.2025 22:26
ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ
24.01.2025 21:43
ЗАПРОВАДЖЕННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.01.2025 23:28
ПЕДАГОГ МАЙБУТНЬОГО: ЯКІ НАВИЧКИ ПОТРІБНІ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ ПОКОЛІННЯ АЛЬФА
22.01.2025 22:44
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ОСОБИСТІСНИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
22.01.2025 21:06
ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ ВНЗ
22.01.2025 01:47
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
22.01.2025 01:32
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ: СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЛЬ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ
21.01.2025 03:36




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 6.387 сек. / Mysql: 1659 (5.893 сек.)