:: ECONOMY :: РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ :: ECONOMY :: РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
:: ECONOMY :: РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 38

Термін подання матеріалів

20 лютого 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

 
14.01.2025 15:26
Автор: Кравченко Тетяна Юріївна, кандидат медичних наук, доцент кафедри педіатрії Одеського національного медичного університету; Усенко Дар’я Вячеславівна, доктор філософії, доцент кафедри педіатрії Одеського національного медичного університету; Павлова Вікторія Володимирівна, асистент кафедри педіатрії Одеського національного медичного університету
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-2700-8323 Кравченко Т.Ю.

ORCID: 0000-0003-4143-2099 Усенко Д.В.

ORCID: 0000-0002-9996-391X Павлова В.В.

В сучасних умовах зростають кінцеві вимоги  до молодих спеціалістів, що у свою чергу допомагає підвищувати конкуренцію  на ринку праці. Відомо, що переважна більшість  роботодавців надає перевагу  працівникам нового покоління,  що вміють критично мислити, вдосконалювати  набуті вміння та навички, знаходяться в процесі  постійного  безперервного  саморозвитку, вміють не тільки працювати у складі команди, а й діяти самостійно і вирішувати проблемні ситуації [1, с.121].

Зараз вважається, що критичне мислення  –це  soft skill, який  корисний  у будь-якій  сфері  та професії. Людина, яка мислить критично здатна:

1. Аналізувати  інформацію та ухвалювати зважені рішення.

2. Здібна відрізняти фейки від реальності.

3. Може ефективно спілкуватися з оточенням.

4. Піклуватися про  ментальне  здоров’я.

5. Об’єктивно сприймає реальність та може відділяти емоції від фактів.

Дуже важливим вважається формування  критичного мислення  у майбутніх  лікарів, що допомагає приймати правильні  клінічні рішення  й забезпечувати найкращі результати  в процесі лікування пацієнтів [2, с.9]. Майбутні лікарі мають критично підходити  до достовірності, надійності та впливу інформаціїї та фактологічних  дданих, що доступні цифровими засобами  для всіх  і усвідомлювати  юридичні та етичні  принципи, пов’язані з використанням  цифрових технологій  для підтримки  активного громадянства та соціальної інтеграції,  співпраці  з іншими, творчості  для досягнення  особистих, колективних  і соціальних  цілей [3. с.37].

Критичне мислення дозволяє правильно будувати  професійне спілкування, чітко приймати рішення і відповідальне  ставитися  до складних ситуацій. Майбутній лікар  повинен бути готовий  до постійного  самовдосконалення, а це означає, що необхідно  постійно шукати  інформацію, вивчати нові джерела, багато перевіряти  та знаходити істину [4. с.76].

В останні роки з’явилася  дуже цікава  та перспективна  для роботи  з майбутніми лікарями  технологія «Шість капелюхів мислення Едварда де Боно». Ця методика була впроваджена доктором  медичних наук Едвард де Боно. Метод шести капелюхів – це метод літерального та критичного мислення.

Використовуються капелюхи  певного кольору, які  передбачають  включення відповідного режиму мислення у процесі дискусійної гри. «Шість капелюхів мислення Едварда де Боно» включають наступні кольори:

- білий – можна сказати, що це чистий аркуш паперу, необхідність фокусувати  увагу на інформації без емоцій та суб'єктивних висновків;

- жовтий – позитивний та оптимістичний прогноз події або ситуації, яка розглядається;

- чорний – практичний, оцінювання  ситуації з точки зору наявності  ризиків та загроз її розвитку;

- червоний – констатація емоційних почуттів, увага до емоцій;

- зелений – мислити не за шаблоном, пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань;

- синій – можемо бачити загальну картину, підводимо підсумки і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.

Використання  цього методу дозволяє виділити характерні помилки кожного лікарі-інтерна,  реалізувати  модель творчої особистості та заохочує майбутніх фахівців  думати про результати роботи команди. Метод «Шість капелюхів Едварда» дає  можливість ефективно реалізувати компетентний підхід та сприяти формуванню усвідомлення практичної діяльності лікаря [5. с. 88].

Список літератури

1. Дубасенюк О.А. Діяльнісні засади підготовки майбутніх компетентних фахівців в умовах сучасних викликів: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2024. 366 с.

2. Zayapragassarazan Z., Menon V., Kar S.S., Batmanabane G. Understanding Critical Thinking to Create Better Doctors. Journal of Advances in Medical Education and Research. 2016. Vol. 1, No 3. P. 9–13.

3. Клименко Т. М.  Компетентності викладачів і слухачів за рівнями європейської рамки кваліфікацій / Т. М. Клименко, Т. В. Сандуляк, О. А. Сердцева, М. Т. Сандуляк // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. 2018. № 3. С. 36-42.

4. Козаченко Ю. С. Технологія критичного мислення в підготовці майбутніх лікарів. Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія. 2021. Вип. 34. С. 75-82.

5. Ю.Є. Роговий, О.В. Білоокий, В.В. Білоокий. Роль критичного мислення в покращенні викладання фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін. Буковинський медичний вісник. 2023. Т. 27, № 1 (105). С. 85-89.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 222 «МЕДИЦИНА» В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РФ
25.01.2025 17:01
ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ТА НАВИЧОК КІБЕРБЕЗПЕКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ
24.01.2025 23:29
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
24.01.2025 22:26
ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ
24.01.2025 21:43
ЗАПРОВАДЖЕННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.01.2025 23:28
ПЕДАГОГ МАЙБУТНЬОГО: ЯКІ НАВИЧКИ ПОТРІБНІ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ ПОКОЛІННЯ АЛЬФА
22.01.2025 22:44
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ОСОБИСТІСНИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
22.01.2025 21:06
ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ ВНЗ
22.01.2025 01:47
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
22.01.2025 01:32
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ: СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЛЬ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ
21.01.2025 03:36




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.405 сек. / Mysql: 1659 (0.323 сек.)