:: ECONOMY :: ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ – КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ  СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ :: ECONOMY :: ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ – КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ  СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ
:: ECONOMY :: ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ – КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ  СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 37

Термін подання матеріалів

23 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 9



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ – КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ

 
14.01.2025 14:43
Автор: Бровко Лариса Василівна, викладач економічних дисциплін, Відокремлений структурний підрозділ «Хорольський агропромисловий фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету»; Стеценко Олена Олексіївна, викладач економічних дисциплін, Відокремлений структурний підрозділ «Хорольський агропромисловий фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету»
[3. Педагогічні науки;]

«Фінансова грамотність – це не лише

вміння розрахуватися телефоном»

Європейський вибір України зумовлює зміни в політичному та економічному житті країни. Водночас відбувається і соціокультурна трансформація - зміна мислення та поведінки населення України. Обов’язковою складовою цієї трансформації є фінансова грамотність - те, як ми ставимося до грошей, керуємо фінансами і плануємо майбутній добробут. Фінансова грамотність - одна з ключових компетентностей, яка необхідна кожній людині для успішної життєдіяльності [4].

На сьогодні фінансове благополуччя є одним з провідних аспектів життєдіяльності людини. Воно тісно пов'язане з усіма сферами активності суспільства. Проблема фінансової культури і грамотності є актуальною не лише для України, але і практично для усіх країн світу. Найяскравіше проявляється рівень фінансової грамотності в період світової фінансово-економічної кризи, внаслідок чого більшість урядів питання економічної і фінансової грамотності включають в національні стратегії соціально-економічного розвитку. Фінансова грамотність дозволяє отримати досвід і навички в області фінансових можливостей людини. Без цих знань і подальшого досвіду ефективна фінансова діяльність і раціональне використання фінансів неможливо, тому ця проблема є актуальною для українців. Фінансова грамотність допомагає населенню планувати і використати власний бюджет, приймати рішення у сфері кредитування. Вона сприяє розвитку підприємницької діяльності і малого бізнесу. План підвищення фінансової грамотності є головним напрямом державної політики в розвинених країнах [3].  

Фінансова грамотність є доволі складним поняттям та включає осмислення основних фінансових концепцій, раціональне використання економічної інформації, прийняття ефективних управлінських рішень, забезпечення економічної безпеки людини й підвищення добробуту населення. Здобувачі фахової передвищої освіти можуть поліпшити свою фінансову грамотність шляхом отримання знань про раціональне прийняття рішень щодо витрат і заощаджень, про ефективне застосування відповідних фінансових інструментів та основні етапи формування бюджету. Зазначені знання допоможуть їм адаптуватися до мінливих соціально-економічних і політичних умов. Фінансова грамотність спрямована на розв’язання проблеми бідності, зниження економічних ризиків, вирішення питання непомірного боргового навантаження й зростання дохідності домогосподарств і підприємців [1, с. 130]. 

Фінансова грамотність має вирішальне значення для здобувачів закладів фахової передвищої освіти, оскільки вона допомагає їм ефективно управляти своїми грошима, уникати боргів та приймати обґрунтовані фінансові рішення. Розуміння того, як складати бюджет, заощаджувати, інвестувати та управляти кредитами, закладає міцний фундамент для стабільного фінансового майбутнього.

Фінансова грамотність є ключовою навичкою, яка всім студентам забезпечує собі успішне життя та кар'єру. Розуміння фінансів допоможе їм краще управляти своїми фінансами, зменшити ризики та досягти фінансового благополуччя. 

Поширення фінансової грамотності серед різних верств населення сприяє зниженню економічної нерівності, підвищенню рівня фінансової інклюзії та формуванню стійких фінансових практик серед громадян. Сьогодні вкрай важливо формувати у кожного громадянина знання та навички, необхідні для прийняття усвідомлених фінансових рішень, що враховують принципи сталого розвитку. Освітяни також мають бути фінансово грамотними, щоб       передавати ці знання студентам та іншим здобувачам освітніх послуг. Розвиток фінансової грамотності стає пріоритетною задачею для освітніх закладів з точки зору кадрового та інтелектуального потенціалу країни. У Законі України «Про освіту» компетентність «підприємливість та фінансова грамотність» визначена як одна з 11 ключових компетентностей.

Сприяння розвитку теоретичного мислення та пізнавального інтересу до фінансової грамотності впроваджується через низку різноманітних заходів, організованих і проведених у Відокремленому структурному підрозділі «Хорольський агропромисловий фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету» викладачами економічних дисциплін спільно з Національним банком України. Саме участь у таких заходах допомагає зацікавити студентів, підвищує пізнавальний інтерес, сприяє творчому співробітництву між студентами та викладачами, формує фінансову компетентність здобувачів освіти. 

Для здобувачів освіти фінансова грамотність уможливлює ефективне використання знань та навичок в управлінні фінансовими ресурсами з метою досягнення власного фінансового добробуту. На основі засвоєного матеріалу щодо існуючих фінансових продуктів здобувач освіти зможе приймати раціональні рішення про фінансові послуги, правильно оформляти фінансові й податкові документи, ознайомитися й користуватися онлайн-банкінгом і онлайн-платежами, навчитись управляти коштами, розраховувати бюджет, збагнути особливості кредитування, страхування та розумітися на інших фінансових питаннях.

Фінансова грамотність розвиває у здобувачів освіти підприємливість, ініціативність, здатність користуватися можливостями, реалізовувати власні ідеї, формувати суспільні цінності, брати активну участь у суспільному житті, управляти власним життям і кар’єрою, розв’язувати фінансові проблеми.

Викладач закладу освіти не має права виступати в ролі фінансового консультанта, радника, посередника та не може давати певні фінансові рекомендації особистого плану. Водночас він може надати здобувачам інформацію та матеріали.

Резюмуючи, слід зазначити, що фінансова грамотність є рушійною силою розвитку країни, її економічного зростання й поліпшення показників соціального розвитку. Це той багаж знань і навичок, який здатний сформувати правильне ставлення до особистих грошей та допомогти людині приймати вигідні для себе рішення. Фінансова грамотність вигідна як людині, так і державі. Це реальна сукупність знань та навичок, які точно знадобляться в повсякденному житті. Попри розвиток інформаційних технологій і зусилля громадських інститутів, рівень фінансової грамотності населення України залишається незадовільним. Тож варто продовжувати працювати в цьому напрямку, адже саме фінансова грамотність кожного громадянина є запорукою покращення якості життя й процвітання всієї країни [2].

Список літератури:

1. Бречко О. Фінансова і цифрова грамотність як базові складові розвитку сучасного інформаційного суспільства. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. Вип. 24. С. 129–135. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/ 316497/38305/1/Бречко.pdf

2. Домбровська С. О. Сучасні методи формування фінансової грамотності населення україни. «Освітня аналітика України». 2022, № 3 (19) URL: https://science.iea.gov.ua/wp-content/uploads/2022/09/1_Dombrovska_319_2022_5_14.pdf

3. Драчова С.І., Дріль Н.В.  Фінансова грамотність як компонент фінансово-економічної стабільності суспільства. URL: https://eprints.kname.edu.ua/52749/1/ч3-30-31.pdf

4. https://talan.bank.gov.ua



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НЕОБХІДНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ВИБІРКОВОГО ОГО КУРСУ «НЕВІДКЛАДНА ДОПОМОГА В ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГІЇ» В ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
14.01.2025 17:48
РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
14.01.2025 15:26
ВИКЛАДАЧ ЯК НАСТАВНИК: ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД ЧЕРЕЗ МЕНТОРСТВО
14.01.2025 12:26




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.245 сек. / Mysql: 1630 (0.198 сек.)