:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ :: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 37

Термін подання матеріалів

23 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ

 
19.12.2024 01:42
Автор: Стамат Вікторія Михайлівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
[4. Психологічні науки;]


Прийняття рішень у менеджменті є важливим єднальним процесом, що разом з комунікаціями пов’язують між собою його загальні функції (планування, організацію, мотивацію та контроль). Проте керівникам та менеджерам у своїй діяльності важливо володіти навичками й компетенціями щодо психологічних аспектів управління. Це підтверджується наявністю у Стандарті вищої освіти за спеціальністю 073 Менеджмент першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти відповідних програмних результатів навчання та програмних компетентностей. З-поміж них можна виділити такі: «…здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення; розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності; здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень у непередбачуваних умовах…» [1,2].

Врахування психологічних чинників у менеджменті сприяє кращому сприйняттю та комунікації, що сприяє успішним результатам. Емоції також впливають на рішення, тому вивчення їх впливу може допомогти здійснювати обґрунтовані вибори навіть у стресових чи радісних ситуаціях. Розуміння цих аспектів розвиває емпатію та спілкування, що є важливими навичками у професійному житті менеджерів всіх рівнів управління. Вивчення психологічних чинників у прийнятті управлінських рішень відкриває можливості для особистісного та професійного розвитку у сучасному світі.

Прийняття управлінських рішень керівниками відбувається постійно, у всіх сферах діяльності підприємств, фірм, установ, організацій і включає психологічну складову. Так, це проявляється під час формування робочого середовища, позитивного, сприятливого соціально-психологічного клімату у колективах, у процесі управління конфліктами, управління персоналом, особливо у стресових умовах, зокрема під час військових дій [3,4]. Необхідно також розуміти та враховувати те, що існують психологічні особливості жіночого та чоловічого стилів управління, і як наслідок, гендерні відмінності у прийняття управлінських рішень [5].

Психологія управління – це галузь психології, яка вивчає психологічні закономірності управлінської діяльності та взаємодії між керівниками та підлеглими [6]. Вона досліджує, як психологічні чинники, такі як сприйняття, мислення, емоції, мотивація, комунікація, лідерство тощо, впливають на процес прийняття та реалізації управлінських рішень. Крім того, допомагає керівникам розвивати свої психологічні компетентності та навички для покращення ефективності та якості управління.

Розглянемо, як психологічні чинники впливають на якість управлінського рішення:

- сприйняття та вибір iнформацiї: керiвники повиннi бути обережними щодо можливих психологічних спотворень i викривлень (когнітивних біасів), якi можуть виникати при сприйнятті та виборi iнформацii для рiшення. Такi спотворення можуть призводити до помилок, пропусків або переоцiнки даних. Керiвникам слiд застосовувати об'єктивний та свiдомий аналiз iнформацiї, перевiряти її достовiрнiсть, актуальнiсть i повноту [6, с. 20];

- роль емоцiй у рiшеннях: емоцiйний стан керiвника може впливати на його рaцioнальнicть, лoгiчність i твoрчicть при прийнятті рішень. Емоції можуть бути корисними для мотивацiї, але також можуть бути шкiдливими для об'єктивностi та критичностi. Керiвникам слiд зберiгати психологiчний баланс i контролювати свої емоції [6, с. 26];

- психологічні пастки i спотворення: керівники також повинні бути свідомими психологічних пасток i спотворень, які можуть знижувати якіcть рішень. Такi пастки i спотворення можуть бути пов'язані з особистicтю керiвника (наприклад, надмірна впевненіcть, підтвердження гiпотези, ефект якорю тощо), ситуацією прийняття рішень (наприклад, невизначенicть, динамiчнicть, часовий тиск тощо) або груповим процесом прийняття рiшень (наприклад, групова мислення, соціальна взаємозалежнicть, конфлiкти тощо) [6, с. 31].

Отже, проблема впливу когнітивних викривлень (когнітивних біасів) та емоцій на прийняття управлінських рішень є важливою та актуальною. Вони можуть спотворювати прийняття рішень, тому важливо розвивати навички критичного мислення для більш об'єктивного підходу, особливо в управлінській діяльності. 

Список літератури:

1. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, затверджений наказом Міністерства освіти й науки України від 29.10.2018 за №1165. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/073-Menedzhment.bakal.06.04.22.pdf

2. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений наказом Міністерства освіти й науки України від 10.07.2019 за №959. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/073-menedzhment-magistr.pdf

3. Стамат В.М., Жердецька Т.В. Психологічні аспекти управління персоналом в умовах війни. Інтеграція науки та практики управління в умовах соціокультурних трансформацій : матеріали IІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 25 квітня 2024 року). Полтава: Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. 2024. С.564-565. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18478

4. Стамат В.М., Калошин Н.О. Демотивуючий вплив конфліктів в управлінні персоналом. Обліково-аналітичне і фінансове забезпечення діяльності суб’єктів господарювання: глобалізаційні та євроінтеграційні аспекти: матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Миколаїв,15-16 листопада 2023 р.). Миколаїв : МНАУ. 2023.  С.96-99. URL :  https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/16386

5. Стамат В.М., Кир’янова К.В. Психологічні особливості жіночого та чоловічого стилів управління. Бухгалтерський облік, контроль та аналіз в умовах інституційних змін. Матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції. 26 жовтня 2023 р., м. Полтава. Полтава : Полтавський державний аграрний університет, 2023. С.725-727. URL : https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18735

6. Столін В.В., Голованова Н.Ф., Кондрашкіна Н.П., Сєріков В.В. Психологія управління : підручник / За ред. В.В. Століна. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 424 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРЯННЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ЦИФРОВІ ВИКЛИКИ
20.12.2024 22:48
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛІЧНА ПІДТРИМКА ВРАЗЛИВИХ КАТЕГОРІЙ СІМЕЙ З ДІТЬМИ
20.12.2024 22:38
ОСОБЛИВОСТІ КОНСУЛЬТАЦІЙНОЇ РОБОТИ З СІМ’ЯМИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ТА ВЕТЕРАНІВ
20.12.2024 22:29
ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО РОМАНТИЧНІ СТОСУНКИ
18.12.2024 19:38
ДОСЛІДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ СІМЕЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ТА ПОРУШЕНЬ ХАРЧОВОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ
17.12.2024 22:53




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.198 сек. / Mysql: 1599 (0.155 сек.)