:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИКЛАДАЧА ТЕОРЕТИЧНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИКЛАДАЧА ТЕОРЕТИЧНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИКЛАДАЧА ТЕОРЕТИЧНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 37

Термін подання матеріалів

23 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИКЛАДАЧА ТЕОРЕТИЧНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

 
18.12.2024 20:12
Автор: Кицкай Любов Іванівна, кандидат технічних наук, Ph.D., викладач, ВСП «Тернопільський фаховий коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя»
[3. Педагогічні науки;]

Освітні системи в Україні повинні сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку суспільства. В освітньому просторі інформатизація є головною умовою підвищення рівня інтелектуального розвитку викладача. Ефективне впровадження інформаційних технологій у навчальний процес професійно-технічної освіти вимагає цілеспрямованої підготовки викладачів до інноваційного проектування.

Основні напрямки інноваційних процесів в освіті, зокрема, формування педагогічної майстерності, вивчали Арістова А.В., Бахтіярова Х.Ш., Богданова І.М., Волобуєва С.В., Дичківська І.М., які в своїх наукових педагогічних дослідженнях поєднали теорію і практику інноваційної діяльності в галузі освітньої діяльності педагога [1-3]; Підласий І. розробив інтерактивний підручник для педагогічних працівників, які працюють у сьогоднішніх умовах розвитку освітньої діяльності [4]; книга “Революція в навчанні”, яка написана  Джаннетт Вос – фахівцем із ефективних методів прискореного навчання (Канада) та Ґордоном Драйденом, відомим радіо- й тележурналістом, ведучим телепрограм, успішним бізнесменом (Нова Зеландія) [5].

Аналіз літературних джерел із вищезазначеної проблематики показав, що ціла низка країн уже зробили значний стрибок від індустріального до інформаційного суспільства, в якому головним елементом стає сила людського розуму, знань і творчого мислення. Науковці показали шлях підготовки вчителя до роботи в сучасних складних умовах, як увійти в ринок з його вимогами і вартостями. Також обгрунтовано необхідність формування готовності педагога до здійснення інноваційної педагогічної діяльності, управління нововведеннями в навчальному закладі.

Інноваційна діяльність викладача, це особливий вид діяльності, який спрямований на створення, сприймання, оцінювання, засвоєння, використання педагогічних новацій (метод, методика, технологія, програма тощо), інноваційної діяльності [6]. Ефективність даної діяльності передбачає проектування новацій та інновацій, здійснює модернізацію навчання та виховання здобувачів освіти, шляхом впровадження нових інформаційних технологій. Педагогічна інноватика включає вивчення основних питань філософського, психологічного, психосоціального, соціального, інформаційного та педагогічного забезпечення інноваційних процесів, спрямованих на розв’язання проблем та завдань сучасного етапу розвитку освіти та особистості [2, с.130]. Таким чином, одним із шляхів реалізації освітніх завдань є інноваційна професійна діяльність викладача, що потребує відповідної спеціальної підготовки.

Готовність до інноваційної діяльності викладача теоретично-професійної підготовки передбачає наявність у педагога мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності, володіння ефективними способами і засобами досягнення педагогічних цілей, здатності до творчості та рефлексії [6]. Підготовка до інновацій є передумовою ефективної діяльності викладача, максимальної реалізації його можливостей та розкриття творчого потенціалу. Під час реалізації педагогічних нововведень може виникати низка проблем, зокрема, послаблений зв’язок практики з науковими досягненнями, некоректна психологізація, порушення педагогічних принципів, неправильна мотивація навчання, змішування головного і другорядного, нееластичність і негнучкість технологій, недосконале планування занять, недостатня діагностика, штучне стимулювання, неуважність до повсякденної оптимізації.

Таким чином, для здійснення ефективної інноваційної діяльності в освітньому закладі, повинні враховуватись такі показники готовності викладача [6, 7]:

1.Усвідомлення ним потреби запровадження педагогічних інновацій у власній педагогічній практиці викладання теоретично-професійних дисциплін.

2. Інформованість про новітні педагогічні технології, знання новаторських методик роботи.

3.Зорієнтованість на створення власних творчих завдань, методик, налаштованість на експериментальну діяльність.

4.Готовність до подолання труднощів, пов’язаних зі змістом та організацією інноваційної діяльності.

5.Володіння практичними навичками освоєння педагогічних інновацій та розроблення нових.

Науковець Касьянова О.М. на основі вивчення й аналізу досліджень із проблем педагогічної діяльності, визначила такі параметри інноваційної діяльності викладача:

1) готовність вчителя до здійснення інноваційної діяльності (здатність до самоорганізації, самоаналізу, рефлексії, відмови від стереотипів педагогічного мислення, прагнення до творчих досягнень, критичного мислення, здатності до оціночних суджень);

2) інноваційна діяльність вчителя (варіативність педагогічної діяльності, опанування методологією творчої діяльності, володіння методами педагогічного дослідження, здатність акумулювати та використовувати передовий досвід інших педагогів, співробітництво);

3) результативність інноваційної діяльності (створення авторської ідеї навчання та виховання; розробка змісту планів і програм, методик, технологій; апробація та розповсюдження освітньої інновації; виявлення інноваційної ініціативи).

Отже, результативність викладача теоретично-професійної підготовки можна визначити за допомогою цілої низки вищезазначених показників та за ефективністю роботи на заняттях як викладача, так і здобувачів освіти.

Для успішної реалізації результатів інноваційної діяльності викладача на заняттях теоретично-професійних дисциплін застосовують різноманітні форми залучення педагога, зокрема [6]: організація наукових семінарів; стажування та підвищення кваліфікації викладачів; педагогічні ради, “круглі столи”, дискусії; творча діяльність викладача у методичних об’єднаннях; участь у науково-практичних конференціях; узагальнення власного досвіду та передового досвіду інших педагогічних працівників; дослідницька та творча робота над проблемою; участь у колективній дослідницькій роботі у межах спільної проблеми навчального закладу.

Під час здійснення інноваційної діяльності викладачу необхідно дотримуватись таких принципів [6], як, інтеграції освіти; диференціації та індивідуалізації освіти; демократизації освіти, що передбачає зміну характеру освітньої системи, змісту, методів, форм, технологій навчально-виховного процесу. За таких умов спостерігається вільний розвиток індивідуальних здібностей, мотивів, формування особистісних цінностей, творчої особистості викладача .

В процесі інноваційної діяльності в освітньому закладі до викладача висувається низка вимог, які будуть формувати професійні та особистісні якості педагога: педагогічний гуманізм, емпатійне розуміння здобувачів освіти, співробітництво, діалогізм, особистісна позиція, набуття компетентності [6].

Викладач, який здійснює інноваційну діяльність повинен володіти професійними та особистісними якостями, на основі прояву яких формуються інтуїтивний, репродуктивний, пошуковий, творчий (продуктивний) рівні сформованості готовності до розроблення та впровадження педагогічних інновацій [6]. Це дає можливість викладачу планувати свій саморозвиток, коригувати свій інноваційний потенціал, що є важливим компонентом структури професійних якостей.

На основі проведених досліджень можна стверджувати, що структура мислительного процесу сприйняття викладачем нововведення, охоплює п’ять основних етапів: ознайомлення викладача з інновацією, оцінювання, апробація, остаточне прийняття рішення щодо сприйняття інновації. 

В процесі розробки сучасних методик викладання навчальних предметів та інших педагогічних інновацій, необхідно відзначити такі компоненти готовності викладача, як мотиваційний, когнітивний, креативний, рефлексивний, які взаємообумовлені та пов’язані між собою.

Таким чином, пошук, освоєння та застосування відомих педагогічних інновацій, аналіз отриманих результатів і власного індивідуального стилю роботи можуть сприяти створенню педагогом нових ефективних інноваційних освітніх технологій. Особистісна центрація викладача теоретично-професійних дисциплін має мати спрямованість на інтереси здобувачів освіти. Інноваційне проектування в педагогічній діяльності є системним навчанням, яке спрямоване на послідовне здійснення розробленого проекту з метою підвищення ефективності освітнього процесу навчального закладу.

Список літератури:

1. Арістова А.В., Бахтіярова Х.Ш., Волобуєва С.В. Інноваційні технології навчання: навч. посіб. для студ. вищих технічних навчальних закладів. К.: НТУ, 2017. 172 с.

2. Словник-довідник з професійної педагогіки  / За ред. А.В. Семенової. Одеса: Пальміра, 2006. С.130. 

3. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: підручник 3-тє видання.  К.: Академвидав, 2015. 304 с.

4. Підласий І.П. Педагогічні інновації. Рідна школа, 1998 (Т.12). С.2-4.

5. Гордон Драйден. Революція життя / Перекл. з англ. М. Товкало. Львів: Літопис, 2011. 544 с.

6. Винославськ Олена. Проектування інноваційної діяльності як складова педагогічної майстерності викладача вищої школи. Вісник. Львів: ун-ту Сер. пед. 2009. Вип. 25. Ч. 1. С. 48-56.

7. Пєхота О.М., Кіктенко А.З.,  Любарська О.М. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / за ред. О.М. Пєхоти. К.: А.С.К., 2004. 256 с.

 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОУЧИНГ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІВ
18.12.2024 23:34
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ТА ІДЕНТИЧНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
18.12.2024 23:22
ДОСВІД РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВ СУМДУ З ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 222 «МЕДИЦИНА» В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РФ
18.12.2024 01:55
НАУКОВИЙ МЕДИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК ОСОБЛИВА КОМУНІКАТИВНА ОДИНИЦЯ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
18.12.2024 01:44
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
17.12.2024 18:51
СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ
16.12.2024 20:22
ЗДАТНІСТЬ ДО ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ І САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ЯК КРИТЕРІЙ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ТА УСПІШНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
04.12.2024 21:33
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ
03.12.2024 17:42
ПРОФЕСІЙНЕ СПРЯМУВАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ – ВАЖЛИВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ЗДОБУВАЧА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
02.12.2024 16:26




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.348 сек. / Mysql: 1599 (0.289 сек.)