:: ECONOMY :: ВИКЛИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ :: ECONOMY :: ВИКЛИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ
:: ECONOMY :: ВИКЛИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 37

Термін подання матеріалів

23 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКЛИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ

 
18.12.2024 02:03
Автор: Федотова Юлія Володимирівна, кандидат економічних наук, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова; Горішній Андрій Юрійович, магістрант, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
[1. Економічні науки;]


2022 рік став найбільш трагічним в історії незалежної України, поділивши життя українців на три етапи: довоєнний, воєнний і повоєнний. Воєнний період суттєво відрізняється від звичного нам життя до війни. Українська економіка мала оперативно адаптуватись до нових умов на період воєнного стану, вирішувати пріоритетні задачі та знаходити нестандартні шляхи їх подолання.

Найбільшу частку загальних прямих збитків становлять пошкодження житлових будівель – 37,5% або $58,9 млрд, а також інфраструктури – 23,4% або $36,8 млрд (таблиця 2.8).

Таблиця 1 – Загальна оцінка прямих збитків інфраструктури станом на початок 2024 року [1]




Втрати активів підприємств і промисловості перевищують $13,1 млрд і продовжують зростати. Прямі збитки аграрного сектору та земельних ресурсів через війну оцінюються у $10,3 млрд. Водночас стрімко зростають втрати енергетичного сектору, які вже досягли $9,0 млрд.

Сумарні прямі збитки громадського сектору, включаючи соціальні об’єкти, заклади освіти, науки, охорони здоров’я, культури, спорту та адміністративні будівлі, становлять близько $13,7 млрд.

Станом на кінець 2023 року бойові дії тривають у Харківській, Луганській, Донецькій, Херсонській та Запорізькій областях. Найбільше постраждали регіони, де відбувалися активні бойові дії: Донецька, Харківська, Луганська, Миколаївська, Запорізька, Київська та Чернігівська області (рисунок 3.1).

Серед міст, які зазнали найбільших руйнувань, – Мар'їнка, Маріуполь, Ірпінь, Харків, Чернігів, Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Вугледар, Суми, Рубіжне, Ізюм, Миколаїв, Бахмут і Волноваха. Остаточну оцінку масштабу пошкоджень і руйнувань можна буде зробити лише після завершення бойових дій в Україні.

Із початку війни було пошкоджено або зруйновано активи щонайменше 

426 великих і середніх приватних та державних підприємств, а також десятки тисяч підприємств малого бізнесу. Реальна кількість, ймовірно, є більшою, оскільки дані про підприємства з тимчасово окупованих територій часто недоступні.

Умовно підприємства можна розділити на дві групи. Перша – це ті, що постраждали випадково під час обстрілів військових об'єктів і населених пунктів. Друга – підприємства, знищені цілеспрямовано в результаті стратегічних ракетних ударів. До них належать виробництва військового та подвійного призначення, а також об'єкти транспортної й енергетичної інфраструктури, які описані окремо. На відміну від першої групи, зосередженої у прифронтових областях, друга рівномірно розташована по всій території України.

Дії держави в період воєнного стану були вимушеними і мали на меті підтримати підприємства, допомогти їм пережити перший шок, відновити логістику та продовжити діяльність у нових локаціях. Ці заходи тимчасові, оскільки з кожним місяцем держава втрачає мільярди гривень доходу в бюджет через податкові пільги.

Для переміщення підприємств із зон активних бойових дій були реалізовані програми релокації бізнесу. 601 підприємство, що брало участь у програмі, завершило переїзд із регіонів, де тривають бойові дії. 390 підприємств вже відновили свою діяльність у західних областях України.

Програмою релокації можуть скористатися будь-які підприємства, які перебувають у зоні бойових дій. У пріоритеті на переміщення знаходяться підприємства стратегічного значення та ті, які здатні самостійно демонтувати обладнання та перевезти його до найближчої станції АТ «Укрзалізниця». Для підтримки підприємств також були внесені зміни до «Державної програми 5-7-9%». Основний акцент робиться на розширення можливостей отримання кредитів для сільськогосподарських виробників з метою підготовки до посівної кампанії. 

Отже, війна спричинила масштабні зміни в економіці України, які матимуть вплив і на світову економіку. Економічні втрати країни величезні, а відновлення післявоєнної інфраструктури потребуватиме часу, інноваційних рішень та додаткових ресурсів. Для підтримки підприємницької діяльності держава використовує систему пільг, кредитів та заходів щодо релокації підприємств.

Список літератури:

1. Звіт про прямі збитки інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії Росії проти України станом на початок 2024 року. URL: https://kse.ua/wp-content/uploads/2024/04/01.01.24_Damages_Report.pdf (дата звернення 16.12.2024 року).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА ІНТЕГРАЦІЯ УКРАЇНИ З ЄВРОПЕЙСЬКИМ СОЮЗОМ: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ВИКЛИКИ
20.12.2024 11:29
АДАПТАЦІЯ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ ДО НОВИХ УМОВ РОБОТИ: ВІДДАЛЕНІ СЕРВІСИ ТА КІБЕРБЕЗПЕКА
19.12.2024 00:38
ДЕМОГРАФІЧНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЯК КЛЮЧОВИЙ ВИКЛИК ФІНАНСОВІЙ БЕЗПЕЦІ ДЕРЖАВИ
18.12.2024 22:26
ПЕРСПЕКТИВНІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
18.12.2024 16:19
ПЕРСПЕКТИВНІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ БОРГОВОГО ПОРТФЕЛЯ ДЕРЖАВИ
18.12.2024 16:14
МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ ЯК СКЛАДОВОЇ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
18.12.2024 15:46
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕВОЛЮЦІЇ ПОНЯТТЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
18.12.2024 14:11
СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ В ЕНЕРГЕТИЧНОМУ СЕКТОРІ: ВПЛИВ ВІЙНИ ТА НОВІ ВИКЛИКИ
18.12.2024 13:54
AGILE PHILOSOPHY OF TRANSFORMATION IN UKRAINE: ECONOMY AND IT ENTREPRENEURSHIP DURING THE WAR
17.12.2024 23:59
СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ
17.12.2024 23:41




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.240 сек. / Mysql: 1599 (0.19 сек.)