|
|
|
ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ УКРАЇНИ
|
11.03.2010 22:25 |
Автор: Гаєвська Оксана Михайлівна, аспірант Національного транспортного університету, викладач Надвірнянського коледжу НТУ
|
[Облік і аудит. Бухгалтерський облік. Управлінський облік. Податковий облік. Контроль і ревізія] |
Кардинальні зміни, що сталися протягом останніх років в політичному житті, економіці та фінансових відносинах України, розвиток ділової ініціативи і підприємництва та стратегічний курс інтеграції до Євросоюзу потребують докорінної перебудови управлінських функцій держави, у тому числі контрольних. Безумовно, у період, коли Україна розбудовує ринкові відносини, не можна недооцінювати роль фінансового контролю держави, яка полягає в забезпеченні фінансової дисципліни. Слід пам'ятати, що фінансовий контроль - це один із способів наповнення державного бюджету, що є важливим для такої країни, як наша. Виходячи з реальної дійсності, питання фінансового контролю є надзвичайно актуальним у наш час. Адже реформування народного господарства неможливе без фінансової дисципліни, що може бути забезпечена саме фінансовим контролем.
Актуальність посилення фінансового контролю обумовлено ще однією обставиною, а саме: необхідністю протистояти негативним явищам в економічній сфері. Ситуація різкого знецінення національної валюти та втрата довіри населення до неї, що склалася в Україні сприяє подальшому процесу доларизації економіки країни, що веде до втрати державою контролю над важливою ланкою фінансової системи грошовими заощадженнями, використанням фінансових ресурсів як інвестицій. Роль державного фінансового контролю у виправленні положення, що склалося, очевидна.
Реформування системи фінансового контролю має не лише важливе соціально-економічне значення, а й відіграє першочергову роль у становленні демократичного суспільства.. Слід зазначити, що реформа системи державного фінансового контролю практично вже почалася одночасно з процесами економічних перетворень, оздоровлення складових державного устрою. Однак цей процес ускладнюється наявністю певних розбіжностей між нормативно-правовими положеннями та реаліями контрольної діяльності органів фінансового контролю. Мова йде про численність контролюючих як державних, так і недержавних структур, а також слабка між ними узгодженість в контролюючих діях. Подібне реформування може і не привести до бажаних результатів, до створення цілісної системи фінансового контролю, у зв’язку з тим, що для нього характерна відсутність чіткої стратегії, яка базується на ретельно продуманій концепції. Необхідність посилення фінансового контролю обумовлена не тільки причинами і обставинами, пов'язаними з економічною кризою, що переживається країною, вона також диктується рядом об'єктивних чинників.
Необхідна система заходів, система постійно діючого, безупинного державного незалежного контролю над використанням бюджетних коштів і державної власності як основного предмета наживи казнокрадів. Проте, така система повинна не тільки забезпечувати інтереси держави, а й враховувати інтереси тих суб'єктів, на діяльність яких спрямований цей контроль. Тільки така модель взаємовідносин зможе забезпечити з одного боку збереження державних грошей, а з іншого – ефективного функціонування суб’єктів господарювання.
Список використаної літератури:
1. Симоненко В. Чому потрібна єдина державна система фінансово-економічного контролю // Дзеркало тижня – 2005.-№15
2. Концепція розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2015 року від 22 жовтня 2008р. №1347-р.
3. Головань М.М. Державний фінансовий контроль і його реформування. // Фінанси України.- 2003.
e-mail: omgaev@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|