:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

 
21.11.2024 16:08
Автор: Борейко Ірина Романівна, студентка, Львівський національний університет імені Івана Франка
[1. Економічні науки;]

Актуальність. У період повномасштабного вторгнення росії на територію України значну роль у фінансовій системі країни відіграє МСЕК, адже велика частина коштів державного бюджету спрямовується на страхування людей з втратою працездатності, ступінь якої ця комісія безпосередньо визначає. Останнім часом різко загострилась проблема прозорості МСЕК, адже все частіше учасників комісії затримують через корупційну діяльність. Саме тому президентом України було прийнято рішення реформувати її до кінця 2024 року. Отже, наскільки проблематичною є МСЕК та які існують перспективи її реформування?

Мета та методи дослідження. Метою мого дослідження став аналіз стану медико-експертної комісії за останні роки, визначення проблем, з якими стикається наша фінансова система зараз, та обдумування перспектив майбутнього реформування цієї державної інституції. Під час роботи використовується теоретичний метод дослідження, такий як аналіз наукової-популярної літератури.

Результати дослідження та їх обговорення. Загалом, МСЕК (медико-соціальна експертна комісія) є ключовим органом, який встановлює та визначає ступінь інвалідності людини. Комісія представлена групою вузькопрофільних медиків, що через засідання визначає, чи має та чи інша людина право на інвалідність[1]. 

МСЕК великою мірою впливає на фінансову систему України та робить це наступними шляхами:

1. Через виплату соціальних допомог прямо впливає на бюджет, адже зі збільшенням кількості людей, визнаних інвалідами та залежно від ступеня інвалідності, більша кількість коштів з державного бюджету виділяється на відповідні витрати. 

2. Стосовно ринку праці, то збільшення кількості людей з інвалідністю, визначених МСЕК, відповідно зменшує кількість податкових надходжень, адже люди з відповідними діагнозами мають обмежені можливості щодо працевлаштування. 

3. Також рішення комісії впливають на розмір та тривалість страхових виплат, що надаються у разі втрати працездатності, а отже й видатки страхових фондів залежать від  МСЕК. Що найголовніше, часто рішення комісії є фальсифікованими, а отже призводять до неправомірних виплат з бюджету, що в свою чергу здійснює додаткове навантаження на фінансову систему загалом та підриває довіру до державних інституцій.

Наразі у фокусі реформи МСЕК є такі перспективи змін[2]: 

1. Спрощення процедури отримання людиною статусу інвалідності певної стадії допоможе зменшити кількість необхідних документів, значно полегшить процедуру подачі заявки на проходження комісії та встановлення відповідного діагнозу. Такі дії насамперед повинні зекономити як час для громадян, так і для лікарів МСЕК, адже наразі немає чітких термінів прийняття рішень, певних критеріїв, уточнень про хворобу (нозологій), відповідно на засідання комісії люди можуть чекати по пів року, збираючи для цього десятки різноманітних довідок.

2. Прозорий механізм оскарження рішень, прийнятих за підсумками експертизи дозволить мінімізувати допущення помилок та корупційні прояви. Людина, що вимагатиме призначення їй інвалідності певної групи розумітиме, що її права захищені та зможе більше довіряти системі. Зараз МСЕК не є органом, що дозволяє вільно оскаржувати те чи інше прийняте ними рішення, адже це доволі важкий та тривалий процес, який в результаті нічого не змінює.

3. Цифровізація системи у свою чергу повинна зробити процес надання інвалідності більш прозорим та контрольованим за допомогою онлайн-сервісів та вільного доступу до інформації. Кожен пацієнт зможе створити свій онлайн-кабінет, куди будуть завантажені усі медичні документи. Після цього він отримає унікальний код, а лікарі МСЕК розглядатимуть документи в анонімному режимі. Оскільки висновки робитимуться винятково на основі завантажених документів, можливість впливу чи корупційний ризик зведеться до мінімуму[3]. 

Висновки та перспективи подальшого наукового пошуку. Отже, МСЕК протягом значного періоду створювала багато проблем, що суттєво впливали на якість життя людей з інвалідністю та ефективність використання бюджетних коштів. Це бюрократична та корумпована система, що застосовує застарілі методи оцінки, які не відповідають сучасним медичним стандартам, є недостатньо прозорою та тривалою в ухваленні рішень. Тому реформа МСЕК стала необхідною для вирішення вищезазначених проблем та створення більш справедливої, ефективної системи підтримки та страхування людей з інвалідністю. 

Література

1. Корупція у МСЕК. Що це за орган і чому його так важко реформувати - BBC News Україна. BBC News Україна. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/articles/c1d5kw1wk9do (дата звернення: 16.11.2024).

2. Реформа МСЕК – багатоетапний процес, спрямований на зміну неінклюзивної системи. Головна. URL: https://moz.gov.ua/uk/reforma-msek-bagatoetapnij-proces-sprjamovanij-na-zminu-neinkljuzivnoi-sistemi (дата звернення: 16.11.2024).

3. Ukrinform. Реформа МСЕК: як подолати «торгівлю інвалідністю». Укрінформ - актуальні новини України та світу. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3916654-reforma-msek-ak-podolati-torgivlu-invalidnistu.html (дата звернення: 18.11.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
22.11.2024 19:24
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ЮРИДИЧНИМ БІЗНЕСОМ НА ЗАСАДАХ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ
22.11.2024 18:21
ОЦІНКА ПРИБУТКОВОСТІ ТА ПРИЙНЯТТЯ ОПТИМІЗАЦІЙНИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ
22.11.2024 17:35
МІСЦЕ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ КРИТЕРІЇВ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
22.11.2024 16:42
СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОВГОСТРОКОВОГО ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ
22.11.2024 15:49
УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ РЕСУРСАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ
22.11.2024 15:41
ВЕНЧУРНЕ ФІНАНСУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
21.11.2024 21:20
МУЛЬТИКАНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ЗАСІБ ПОБУДОВИ ЦІЛІСНОГО ОБРАЗУ БРЕНДУ Й ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КЛІЄНТСЬКОЇ ЦІННОСТІ
21.11.2024 17:54
ОСОБЛИВОСТІ ТА СКЛАДНОЩІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
21.11.2024 13:27
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2024 11:57




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.170 сек. / Mysql: 1599 (0.131 сек.)