:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ

 
21.11.2024 11:57
Автор: Подольська Ксенія Володимирівна, студентка, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів
[1. Економічні науки;]

Актуальність. Малий та середній бізнес (МСБ)  є одним з найважливіших рушіїв економічного прогресу в країні, створюючи робочі місця, стимулюючи зростання та підтримуючи місцеві громади. Однак, підприємці стикаються з певними складними умовами, які обмежують можливості для інновацій, інвестицій та створення нових робочих місць, що сповільнює розвиток економіки в цілому. Тому подолання цих бар'єрів є ключовим для відновлення економічного потенціалу України.

Мета та методи дослідження. Мета даного дослідження у всебічному аналізі сучасного стану малого та середнього бізнесу в Україні з метою виявлення основних проблем, що гальмують його розвиток, та визначення перспективних напрямів зростання. У процесі дослідження застосовувались метод аналізу та синтезу, метод порівняльного аналізу та описово-аналітичний метод.

Результати дослідження та їх обговорення. Малий та середній бізнес складає фундамент економіки України, але він та індивідуальне підприємництво не тільки створюють робочі місця та альтернативу найманій праці, але й виконують важливі економічні та соціальні функції, які сприяють стабільності та розвитку суспільства. Найважливішими з них є вирішення проблеми зайнятості, підвищення гнучкості та адаптивності ринку, формування конкурентного середовища в умовах ринкової економіки, підтримка інновацій та забезпечення формування середнього класу [1].

Здійснення малого та середнього бізнесу в Україні за сучасних ринкових умов характеризується численними ризиками, труднощами та негативними чинниками. Отже, можна виявити такі основні проблеми, з якими стискається малий та середній бізнес.

Однією з головних проблем малого та середнього бізнесу є відсутність, або недостатність стартового капіталу. Дана проблема в свою чергу обмежує можливість започаткування нових бізнесів або значно ускладнює цей процес, бо без стартового капіталу підприємці не можуть покривати базові витрати, такі як оренда, закупівля обладнання та матеріалів. Також це призводить до уповільнення росту та розвитку бізнесу і до високих ризиків в умовах непередбачуваних витрат, так як існує нестача на підприємстві фінансових резервів, які могли б допомогти підприємствам пережити труднощі під час війни або економічної кризи.

З цього випливає інша проблема пов’язана з можливістю підприємств брати кредити при відсутньому або недостатньому стартовому капіталі. Вагомою перешкодою для вітчизняного бізнесу є висока вартість кредитів. Кредитні ставки комерційних банків для бізнесу становлять 5-15 %, залежно від типу кредиту, тому дозволити кредити собі можуть не всі підприємства.

Наступною проблемою можна відзначити недостатність державних програм підтримки розвитку малого і середнього бізнесу в Україні, які мають вузьке спрямування, зокрема це є дотації суб’єктам сільськогосподарської діяльності на стимулювання господарської діяльності. 

Порівняння з іншими розвинутими країнами показує, що вони справді підтримують малий та середній бізнес. Наприклад, у США ефективно діє Small Business Administration (SBA), що понад 60 років підтримує МСБ, надає фінансову допомогу до 2 млн доларів, гарантує кредити та консультує підприємців. В Ізраїлі та Польщі впроваджено програми підтримки через венчурні фонди, які інвестують у стартапи різних галузей економіки, забезпечуючи їх розвиток [2,3].

Ще однією проблемою, але не менш важливою є велике податкове навантаження на малий та середній бізнес. Воно змушує підприємців працювати в тіні, ухиляючись від сплати податків, що призводить до зменшення податкових надходжень до бюджету та уповільнення розвитку економіки. Враховуючи це для вирішення цієї проблеми та стимулювання МСБ було введено спрощену систему оподаткування, яка передбачає заміну певного переліку податків одним єдиним та спрощення фінансової звітності. Хоча це допомогло частково легалізувати бізнес, багато підприємців продовжують працювати в тінь через неможливість перейти на спрощену систему та високу конкуренцію на ринку [4].

Висновок. Отже, малий та середній бізнес в Україні має значний потенціал, проте його реалізація залежить від системної державної підтримки та активного подолання наявних бар’єрів. Для розв'язання ключових проблем розвитку малого та середнього бізнесу в Україні можна запропонувати такі рішення: зменшити податковий тягар, запровадивши прогресивну шкалу оподаткування, паралельно роблячи більш жорстоким покарання за несплату податків, запровадити податкові пільги та податкові канікули для нових та постраждалих від війни бізнесів. Також потрібно спростити бюрократичні процедури та створити фінансові програми на основі досвіду розвинутих країн, які сприятимуть підвищенню доступності кредитів та забезпечать підприємців допомогою з приводу юридичних питань та питань, які стосуються управління власним бізнесом.

Список літератури:

1. Miroshnyk R., Prokopieva U. Development of small and medium-sizes businesses in ukraine: problems and possibilities. Journal of lviv polytechnic national university. series of economics and management issues. 2020. Vol. 4, no. 1. P. 63–71. URL: https://doi.org/10.23939/semi2020.01.063 

2. Ремінський М. М. Тенденції і проблеми розвитку малого та середнього бізнесу в Україні / М. М. Ремінський, Я. І. Глущенко // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2019. - № 16. - С. 224-233. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2019_16_26

3. Томчук, О., Трегубов, О., & Андронік, О. (2023). ФІНАНСОВІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПЛАТОСПРОМОЖНІСТЮ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ВІЙНИ. Економіка та суспільство, (50). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-42

4. Присяжнюк Т. Податковий тягар вітчизняного бізнесу. 2020. С. 286–288. https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/a8d7a19e-9011-417e-9b9e-a76ad5a276af/content



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
22.11.2024 19:24
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ЮРИДИЧНИМ БІЗНЕСОМ НА ЗАСАДАХ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ
22.11.2024 18:21
ОЦІНКА ПРИБУТКОВОСТІ ТА ПРИЙНЯТТЯ ОПТИМІЗАЦІЙНИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ
22.11.2024 17:35
МІСЦЕ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ КРИТЕРІЇВ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
22.11.2024 16:42
СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОВГОСТРОКОВОГО ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ
22.11.2024 15:49
УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ РЕСУРСАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ
22.11.2024 15:41
ВЕНЧУРНЕ ФІНАНСУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
21.11.2024 21:20
МУЛЬТИКАНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ЗАСІБ ПОБУДОВИ ЦІЛІСНОГО ОБРАЗУ БРЕНДУ Й ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КЛІЄНТСЬКОЇ ЦІННОСТІ
21.11.2024 17:54
ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
21.11.2024 16:08
ОСОБЛИВОСТІ ТА СКЛАДНОЩІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
21.11.2024 13:27




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.211 сек. / Mysql: 1599 (0.165 сек.)