:: ECONOMY :: ВПЛИВ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ВПЛИВ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ

 
14.11.2024 16:27
Автор: Архипенко Сергій Олександрович, аспірант (PhD студент), Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ
[1. Економічні науки;]


Інтеграція української залізничної мережі до європейських і міжнародних стандартів є одним із важливих напрямів розвитку транспортної галузі України. Розширення міжнародних залізничних зв'язків сприяє покращенню логістики, підвищенню конкурентоспроможності експорту та імпорту та економічній стійкості країни. Після початку війни з росією залізничне сполучення стало критичним компонентом для забезпечення безперебійного експорту продукції та гуманітарних вантажів, що підкреслює важливість інтеграції залізничної системи в економіку.

Географічне положення України дозволяє їй відігравати ключову роль у міжнародній транспортній системі, забезпечуючи сполучення між країнами ЄС та країнами Євроазіатського простору:

загальноєвропейські транспортні коридори №№ 3, 5, 7, 9; 

коридори Організації співробітництва між залізницями (ОСЗ) №№ 3, 4, 5, 7, 8, 10;

Транс'європейська транспортна мережа (ТЕН-Т); 

коридор Європа-Кавказ-Азія (ТРАСЕКА).

Інтеграція залізниць у європейську мережу сприятиме розвитку транзитного потенціалу України. Удосконалення залізничної інфраструктури та впровадження європейських стандартів дозволять прискорити переміщення вантажів через українську територію, що стимулюватиме розвиток транзитних коридорів. [1]

Завдяки інтеграції залізниць можна значно покращити логістичні ланцюги експорту й імпорту. Розвиток залізничного сполучення з Європейським Союзом сприятиме збільшенню обсягів перевезень сільськогосподарської продукції, металургійних та інших промислових товарів, що створює умови для економічного зростання та залучення нових інвестицій.

Інтеграція з європейською залізничною мережею вимагає масштабного оновлення української залізничної інфраструктури. Це включає модернізацію залізничних колій, розширення логістичних потужностей, поліпшення якості послуг для перевізників і пасажирів. Завдяки цим заходам залізнична галузь може стати одним із драйверів економічного розвитку та залучити більше робочої сили. [2]

Слід зазначити, що за програмою TEN-T, у липні 2022 року, українські логістичні маршрути були включені Єврокомісією до індикативних карт проєкту. Відтак, наразі здійснюється реконструкція існуючих та відкриття нових пунктів пропуску на кордоні з європейськими державами, перехід залізниці на європейські стандарти тощо. Українські залізниці, переважно в прикордонних районах, мають ширину колій 1520 мм, а у Європі стандартна ширина залізничної колії становить 1435 мм. [3]

У грудні 2023 року між Україною та ЄС підписане Порозуміння високого рівня, яке затверджує прийнятність для обох сторін – України та ЄС – оновлених індикативних мап Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) – автомобільних та залізничних шляхів. Це рішення є стратегічним кроком у процесі інтеграції України в ЄС та сприятиме реалізації ініціативи «Шляхи солідарності» щодо експорту української аграрної продукції та доставки гуманітарної допомоги в Україну». Поточне оновлення індикативних мап Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) спрямоване на включення до TEN-T нових маршрутів, які ведуть до кордону з Польщею та Молдовою, які були визначені пріоритетними для розвитку залізничного сполучення з ЄС із застосуванням інфраструктури колії європейського стандарту 1435 мм., зокрема ділянки Львів – Рава-Руська – Люблін. [4]

Крім цього, у вересні 2024 року Європейська комісія оголосила конкурс пропозицій у сфері транспорту в межах механізму «Сполучення Європи» (Connecting Europe Facility (CEF)). 2,5 млрд євро буде виділено на проєкти, спрямовані на модернізацію транспортної інфраструктури в межах Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), а також в Україні та Молдові. [5] 

Відібрані проєкти будуть спрямовані на:

- створення сталої та розумної транспортної інфраструктури, в межах TEN-T, а також на забезпечення послідовної інтеграції різних видів транспорту;

- підвищення конкурентоспроможністі внутрішнього ринку щодо перевезень пасажирів і вантажів для покращення якості життя та скорочення викидів; 

- підвищення безпеки в межах TEN-T та посилення її стійкості до стихійних лих.

Європейські стандарти в мультимодальних перевезеннях – це не лише виклик, а й унікальна можливість для залучення інвестицій та прискорення економічного зростання України. Інвестиції в модернізацію транспортної системи за європейськими зразками перетворюють Україну на сучасну логістичну платформу з великим потенціалом.

Інтеграція залізниць має значний потенціал для економічного розвитку України. Залучення інвестицій, розвиток транзитних коридорів та стимулювання експорту через оновлення залізничної інфраструктури сприятимуть економічній стабільності та зростанню України.

Список літератури:

[1] European Union, «Шляхи солідарності між Україною та ЄС», [веб-сайт]. URL: https://eu-solidarity-ukraine.ec.europa.eu/eu-assistance-ukraine/eu-ukraine-solidarity-lanes_uk (дата звернення 11.11.2024)

[2] Міністерство інфраструктури України [веб-сайт]. URL: https://mtu.gov.ua/ (дата звернення 12.11.2024)

[3] Міністерство інфраструктури України, «ЄС включив українські логістичні шляхи до Транс’європейської транспортної мережі». URL: https://mtu.gov.ua/news/33618.html (дата звернення 11.11.2024)

[4] Міністерство інфраструктури України, «Євросоюз оновив індикативні мапи Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) для України та Молдови». URL: https://mtu.gov.ua/news/35067.html (дата звернення 11.11.2024)

[5] EU NEIGHBOURS east, «TEN-T: конкурс для посилення стійкості та безпеки в межах транспортної мережі в ЄС, Молдові та Україні». URL:https://euneighbourseast.eu/uk/opportunities/ten-t-konkurs-dlya-posylennya-stijkosti-ta-bezpeky-v-mezhah-transportnoyi-merezhi-v-yes-moldovi-ta-ukrayini/ (дата звернення 12.11.2024)

______________________

Науковий керівник: Цвірко Олена Олександрівна, доктор економічних наук, професор, Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
22.11.2024 19:24
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ЮРИДИЧНИМ БІЗНЕСОМ НА ЗАСАДАХ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ
22.11.2024 18:21
ОЦІНКА ПРИБУТКОВОСТІ ТА ПРИЙНЯТТЯ ОПТИМІЗАЦІЙНИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ
22.11.2024 17:35
МІСЦЕ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ КРИТЕРІЇВ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
22.11.2024 16:42
СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОВГОСТРОКОВОГО ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ
22.11.2024 15:49
УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ РЕСУРСАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ
22.11.2024 15:41
ВЕНЧУРНЕ ФІНАНСУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
21.11.2024 21:20
МУЛЬТИКАНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ЗАСІБ ПОБУДОВИ ЦІЛІСНОГО ОБРАЗУ БРЕНДУ Й ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КЛІЄНТСЬКОЇ ЦІННОСТІ
21.11.2024 17:54
ПРОБЛЕМИ МСЕК ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
21.11.2024 16:08
ОСОБЛИВОСТІ ТА СКЛАДНОЩІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
21.11.2024 13:27




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.271 сек. / Mysql: 1599 (0.215 сек.)