:: ECONOMY :: РОЛЬ СПОЖИВАЧА В ДІЯЛЬНОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: РОЛЬ СПОЖИВАЧА В ДІЯЛЬНОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: РОЛЬ СПОЖИВАЧА В ДІЯЛЬНОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ СПОЖИВАЧА В ДІЯЛЬНОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА

 
10.03.2010 22:12
Автор: Веретеннікова Діана Анатоліївна, аспірант кафедри економіки та управління Одеського національно університету ім. І.І. Мечникова
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Автотранспортне підприємство має свої особливості при вантажних та пасажирських перевезеннях. Згідно з законом України „Про автомобільний транспорт” [1] на практиці під вантажними перевезеннями розуміють перевезення вантажів вантажними автомобілями, а під пасажирськими – перевезення пасажирів легковими автомобілями або автобусами.
Автотранспортні підприємства надають в основному нематеріальні послуги, які можна ще назвати – чистими послугами.
В економічному словнику послуга — це специфічний продукт праці, яка не набуває речової форми і споживча вартість якого на відміну від речового продукту полягає в корисному ефекті живої праці. Наприклад, послуги лікаря, вчителя, актора, перукаря і тому подібне. Їх працю проводить певний продукт нематеріальної форми, який може бути о6'єктом купівлі - продажу, предметом вжитку. Проте корисний ефект послуги не існує окремо від процесу її надання у вигляді якої-небудь речі. З цієї причини послуга на відміну від речового продукту праці не може бути накопичена, а процес її виробництва і вжитку в часі збігаються [5].
З точки зору маркетингу, під чистою послугою розуміють таку категорію товару, який супроводжує послуга з метою підвищення його привабливості. Тобто основна послуга супроводжується другорядними товарами і послугами [3, с. 215].
Основним предметом дослідження оберемо діяльність пасажирського автотранспортного підприємства тому що воно, з точки зору організації управління, має більш складні ознаки. Послуги – пасажирські перевезення, які надаються таким підприємством, в основному неуречевлені, мають характеристики не тільки економічні, але і соціальні. Вантажним перевезенням притамані технічні, технологічні, фінансові характеристики, але не присутній людський фактор. Тому управляти саме пасажирськими перевезеннями набагато складніше, так як на них активно впливають соціальні характеристики (наприклад: харчування пасажирів, комфортні умови перевезення та інше). Виходячи з цього проблема організації упрвіління пасажирськими перевезеннями стає соціально-економічною. Тому необхідно ретельно вивчати поведінку потенційного користувача послуг пасажирського автомобільного транспорту.
Вивчення споживача має головною ціллю розуміння їх потреб для забезпечення найбільшого їх задоволення. Для найбільш повного задоволення потребою необхідно виявити та проаналізувати вже сформовані потреби, вивчити закономірності їх розвитку та можливості формування нових потреб.
В науковій літературі виділяють два підходи до вивчення потреб:
Перший підхід міститься в урахуванні законів розвитку суспільних потреб з доведенням цього знання до такої ступені конкретики, яка давала б можливість заздалегідь передбачити структуру потреб майбутнього. Одним із головних напрямків реалізації першого підходу є виявлення соціально-економічних законів, які визначають формування потреб. Згідно з цим законом зростає загальний об’єм потреб, які виражаються у збільшені обсягів споживчих благ та послуг, покращується структура потреб, що проявляється у підвищенні частки нематеріальних потреб у порівняні з матеріальними, духовних з фізичними і таке інше. Крім того, слід відмітити підвищення якості потреб людей до благ і послуг [2, с. 162].
Другий підхід – поведінковий, який складається з вивчення суб’єктивних форм проявлення законів розвитку потреб. Складаються прогнози розвитку потреб на основі вивчення реальної поведінки споживача з наступним агрегируванням отриманих даних. З ціллю вивчення того, як оцінюються окремими споживачами різні блага та набори благ (системи наданих переваг), необхідне аналізувати попит на окремі товари та послуги та його зміни під впливом різних факторів (наприклад, величина майна населення, структура та об’єм реалізованих товарів та послуг). Слід відмітити деякі труднощі, які виникають при виявлені цих факторів навіть у потребах, які вже склалися. Принципові труднощі виникають при виявлені майбутніх переваг, особливо якісно нових потреб [2, с. 163 – 168].
Потенційні користувачі послуг формують свої відповідні відносини до одягу, продукту харчування, музиці, політиці, релігії та багато іншого. Відносини – це стійка приємна або не приємна оцінка, відчуття та схильність до дій відносно до певних предметів або ідей. Відносини сильно впливають на поведінку споживача, їх важко змінити, але обов’язково треба приймати до уваги при формуванні маркетингової політики, максимально її пристосовувати до відповідних відносин [4, с. 236 – 248].
У зв’язку з тим, що предметом дослідження є діяльність пасажирського автотранспортного підприємства головними споживачами послуг якого є людина або організація, необхідно ретельно вивчати їх поведінку та фактори які впливають на неї на внутрішньому ринку. Так як пасажирське автотранспортне підприємство надає саме послуги, необхідно з’ясувати спільні та специфічні характеристики, які притаманні споживачам товарів та споживачам послуг.
До спільних характеристик можна віднести: економічне та політичне становище країни, стиль життя, рівень освіти, якість наданого продукту, рівень і доступність цін, платоспроможність населення, відношення до масового або індивідуального споживання, рівень необхідності, місце проживання, стать, особисті якості споживача.
До специфічних характеристик можна віднести: сезонність, комплексність наданих послуг (основні та супутні), адресність та точність доставки, диверсифікованість (оплата за послуги, глибину асортименту та інші).
Так як споживач – це головний об’єкт, на який направлена вся діяльність пасажирського автотранспортного підприємства, тому всі дії управлінців повині бути направленні на ретельне вивчення цього об’єкту. Враховуючі цей висновок можливо надати визначення потенційного споживача послуг пасажирського автомобільного транспорту. Потенційний споживач послуг пасажирського автотранспортного підприємства – це фізична або юридична особа, якої притаманні свої специфічні характеристики і яка користується, або має намір користуватися, послугами цього підприємства.

Список використаної літератури:
1. Про автомобільний транспорт: Закон України від 05.04.01 №2344-III [Электронный ресурс]// Правовая библиотека «ИНФОДИСК» - 1 електрон. опт. диск (СD-ROM); 12 см. – Систем. Тебования: ПК не ниже З-233, ОЗУ-32Мбс лиценз. ОС Windows 95OSR2/98/NT SP6/2000/XP.
2. Голубков Е.П. Основы маркетинга. Учебник. / Голубков Евгений Петрович – М.: Издательство «Финпресс», 1999. – 656 с.
3. Котлер Ф Основы маркетинга /Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В.; пер. с англ. – 2-е европ. изд. – М: Издательский дом «Вильямс», 2001. – 541 с.
4. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник./ Фатхутдинов Р.А. — М.: ЗАО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 2000. — 640 с.
5. Экономическая энциклопедия/ Научн. ред. совет издательства «Экономика»; Ин-т экон. РАН; гл. ред. Л.И Абалкин. — М.: ОАО Издательство «Экономика», 1999. – 1055 с.

e-mail: diana.ver@inbox.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ У ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
27.02.2010 15:13
ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ ПРОМИСЛОВИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
26.02.2010 09:57
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ У ГЕРМАНІЇ
15.03.2010 22:38
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ КРИЗИ
13.03.2010 19:21
ОРГАНІЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО УПРАВЛІННЯ
13.03.2010 18:46
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
13.03.2010 18:06
СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
13.03.2010 17:34
ПРИНЦИПИ СТРАТЕГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА СЦЕНАРІЯМИ
12.03.2010 23:42
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНОГО КАПІТАЛУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
12.03.2010 23:36
ЕФЕКТИВНІСТЬ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ НА ПРИКЛАДІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
12.03.2010 08:40




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.652 сек. / Mysql: 1599 (0.574 сек.)