Трудова кар’єра – це сукупність професійних досягнень особи, що характеризує розвиток її діяльності у сфері праці протягом певного періоду. Цей термін включає не лише вертикальний рух (підвищення по службі), але й горизонтальний (зміна посад або професій) та інші аспекти, такі як підвищення кваліфікації, здобуття нових знань і навичок. Трудова кар'єра є складним і багатогранним поняттям, яке розглядається через призму різних наукових підходів. Різні вчені та дослідники пропонують свої визначення цього явища, підкреслюючи різноманітні аспекти та фактори, що впливають на розвиток кар'єри.
Управління кар’єрою – це системний процес, спрямований на планування, розвиток і реалізацію професійного потенціалу працівників у межах організації. Цей процес допомагає забезпечити відповідність індивідуальних амбіцій працівників стратегічним цілям компанії, створюючи умови для професійного зростання персоналу.
Методи та інструменти управління кар'єрою спрямовані на всебічну підтримку професійного розвитку працівників. Управління кар'єрою в АТ КБ «ПриватБанк» є складовою частиною загальної стратегії розвитку персоналу. В даному процесі беруть участь різні органи, зокрема HR-директори, керівники відділів, менеджери з підбору та оцінки персоналу. Ці органи управління в управлінні мотивацією персоналу застосовують сукупність різноманітних методів, класифікація яких наведена в таблиці 1.
Таблиця 1 – Методи і інструменти управління кар'єрою та їх класифікація
Джерело: складено автором за джерелами [1, 2, 3, 4]
На підставі проведеного аналізу можна зробити висновок, що загалом управління кар'єрою в АТ КБ «ПриватБанк» можна вважати ефективним. Але на підставі аналізу плинності кадрів та проведення опитування робітників були виявлені найбільш значні проблеми, які наведені в таблиці 2 та включають:
- високий рівень плинності в деяких відділах філії;
- недостатня увага до індивідуальних потреб;
- обмежені можливості для кар'єрного зростання.
Таблиця 2 – Проблеми та рекомендації по їх вирішенню
Джерело: Складено автором.
Виходячи з проблем, які були виявлені у процесі аналізу управління кар'єрою в АТ КБ «ПриватБанк», розроблені концептуальні рекомендації, які допоможуть поліпшити ситуацію (таблиця 2). Запропоновані рекомендації для підвищення ефективності управління кар'єрою включають:
- Впровадження програм адаптації нових співробітників.
- Створення системи внутрішніх вакансій для стимулювання кар'єрного росту.
- Регулярні зустрічі для обговорення кар'єрних цілей та потреб співробітників.
- Залучення співробітників до процесу прийняття рішень щодо розвитку кар'єри.
- Розробка індивідуальних планів розвитку кар’єри для співробітників, з урахуванням їхніх потреб і цілей.
Список літератури:
1. Boyes Carolyn. Career Management (Collins Business Secrets). HarperCollins Business, 2018. 128 р.
2. Гриньова В. М., Новікова М. М., Небилиця О. А. Управління кар’єрним зростанням персоналу підприємства: монографія. Харків: Вид. ХНЕУ, 2013. 180 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/3184/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD %D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F_2013.pdf
3. Мішина С. В., Мішина О. Ю. Формування системи управління діловою кар’єрою персоналу на засадах логістичного підходу. Ефективна економіка, 2019, № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6884
4. Шавкун І. Г., Дибчинська Я. С. Управління кар'єрою та репутацією: курс лекцій для здобувачів ступеня вищої освіти магістра спеціальності «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент організацій і адміністрування». Запоріжжя: ЗНУ, 2022. 122 с.
|