:: ECONOMY :: ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У СУЧАСНИХ МИСТЕЦЬКИХ ШКОЛАХ :: ECONOMY :: ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У СУЧАСНИХ МИСТЕЦЬКИХ ШКОЛАХ
:: ECONOMY :: ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У СУЧАСНИХ МИСТЕЦЬКИХ ШКОЛАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У СУЧАСНИХ МИСТЕЦЬКИХ ШКОЛАХ

 
24.10.2024 14:30
Автор: Філяк Роман Васильович, аспірант, Мукачівський державний університет
[3. Педагогічні науки;]


В умовах розбудови сучасної системи мистецької освіти та розроблення ефективних шляхів її подальшого розвитку задля піднесення до кращих європейських і світових зразків актуалізовано осмислення трансформації освітніх цілей мистецьких шкіл в умовах реформ та децентралізації, що потребує нового розуміння місця мистецьких шкіл у локальних культурно-освітніх просторах. 

Так, реалії сьогодення вказують на те, що реформа освіти в Україні вимагає від закладів культурно-мистецької освіти осучаснення, зміни стандартів діяльності, актуалізації змісту, а також реформування функцій управління на всіх рівнях.

Як зазначено у «Концепції сучасної мистецької школи» [], за чверть століття незалежності України зміст масової початкової мистецької освіти в мистецьких школах залишився консервативним як з точки зору методології, так і з точки зору репертуару в навчальних програмах. На сьогодні відсутній реальний прогрес в розробці сучасного змісту початкової мистецької освіти, відчувається невідповідність вимогам сьогодення в сфері надання освітніх послуг та сучасним технічним можливостям.

У Положенні «Про мистецьку школу» [3] акцентується, що мистецька школа провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної освіти:

- художньо-естетичний, що забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

- мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.

Аналізуючи доступність освітнього середовища мистецьких шкіл дослідники наголошують, що мистецька освіта має довгострокові переваги для дітей, адже вона: 

- задовольняє різноманітні освітні потреби кожного учня та відкриває нові перспективи в старшому віці; 

- виховує толерантність та повагу до людського різноманіття; сприяє набуттю нових навичок та покращує результати вивчення інших дисциплін; 

- стимулює творчість та розкриває потенціал кожної особистості.  Для дітей з особливими освітніми потребами мистецтво це додаткова форма спілкування, інтеграції та включення в громаду, це можливість вираження почуттів, думок і спостережень, а також для дітей зі складними порушеннями, інвалідністю мистецтво може виступати, як певний вид терапії [1, 5].

Основними функціями сучасної мистецької школи є:

- надання початкової мистецької освіти;

- організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;

- створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;

- популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості;

- формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;

- пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;

- здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

- виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;

- здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи [2; 3].

Отже, сьогодні, мистецька школа покликана виконувати особливу місію щодо формування в учнів предметних й базових (життєвих), мистецьких і культурних компетентностей, з огляду на це, сучасні мистецькі школи здійснюють освітню діяльність за власними освітніми програмами, у тому числі наскрізними, або типовими освітніми програмами та вільні у їх виборі. Саме освітні програми забезпечують наповнення змісту початкової мистецької освіти та передбачають здобуття компетентностей за відповідними напрямками навчання. 

Список використаних джерел:

1. Байда Л.Ю., Грибальський Я.В., Журбенко О.М. Мистецькі школи: доступне освітнє середовище.  Київ: ВГО НАІУ, 2020. 36 с.

2. Концепція сучасної мистецької школи, затверджена Наказом Міністерства культури України від 20 грудня 2017 р. № 1433. URL: https://arts.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/konczepcziya-suchasnoyi-ysteczkoyi-osvity-1.pdf

3. Положення «Про мистецьку школу»: Наказ Міністерства культури України, 09 серпня 2018 року № 686.

_________________

Науковий керівник: Попович Наталія Михайлівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музичного мистецтва Мукачівського державного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЯКІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА
24.10.2024 23:01
ДЕБАТИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
24.10.2024 13:20
РОЗПОВІДЬ-ОПИС ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
24.10.2024 00:11
ДУАЛЬНА ОСВІТА ЯК ОДНА З ФОРМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ ВИКОНАВЦІВ-ІНСТРУМЕНТАЛІСТІВ
23.10.2024 00:16
MEDIATION TECHNIQUES. CHALLENGES
23.10.2024 00:06
FLIGHT ATTENDANTS PROFESSIONAL TRAINING SPECIFICITY
22.10.2024 16:15
ТВОРЧИЙ ПІДХІД ДО ВЕБ-ДИЗАЙНА В РОБОТІ СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ
16.10.2024 19:45
THE IMPACT OF TECHNOLOGY ON MODERN EDUCATION
16.10.2024 19:14
ВПЛИВ НЕЙРОБІОЛОГІЇ НА ДОШКІЛЬНУ ПЕДАГОГІКУ
16.10.2024 18:23
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
10.10.2024 17:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.216 сек. / Mysql: 1599 (0.168 сек.)