У сучасному культурному середовищі, де музичне мистецтво посідає значне місце, якість підготовки фахівців з виконавських дисциплін стає все більш актуальною проблемою. Традиційна система навчання часто не забезпечує необхідного рівня практичних навичок, що є критично важливим для успішної кар’єри музиканта. Дуальна освіта, яка поєднує теорію з практикою, може стати ефективним інструментом для покращення підготовки здобувачів освіти музичного мистецтва.
Сьогоднішній день, в умовах воєнного стану, ставить якісно нові вимоги до освітян, серед яких варто виокремити: знання законодавчої бази для прийняття правильних рішень; володіння автоматизованими обліковими системами для більш ефективної роботи; практичними навичками для конкурентоспроможності на ринку праці [1, С. 29].
Модель дуальної освіти, яка поєднує навчання в академічних закладах із практичною підготовкою в організаціях або установах, у контексті музичної освіти означає інтеграцію теоретичних знань із можливістю отримання практичного досвіду в реальних умовах, що сприяє формуванню всебічно розвиненого спеціаліста.
Визначаючи переваги дуальної освіти для виконавців-інструменталістів, слід наголосити, що практика в закладах освіти, де учасники освітнього процесу отримують можливість відточувати свої навички в реальних умовах, забезпечує найкращий результат підготовки викладацької роботи або роботи в студіях звукозапису, навіть до концертної діяльності.
Джерелом набуття професійного досвіду стає співпраця з музикантами-професіоналами. Залучення досвідчених музикантів, композиторів і викладачів до освітнього процесу дозволяє здобувачам освіти отримувати цінні поради, набувати досвіду та вчитися на прикладах професіоналів виконавців-інструменталістів.
В Україні концепція дуальної освіти активно впроваджується в різних сферах, але в музичній освіті ще потребує розвитку та становлення. Основними кроками для реалізації дуальної системи підготовки фахівців з музичного мистецтва, зокрема виконавців-інструменталістів, може стати співпраця з музичними закладами, де необхідно створити міцні партнерства між освітніми закладами, концертними організаціями, музичними студіями та іншими установами, які готові надати здобувачам вищої музичної освіти практичний досвід.
Отже, дуальна освіта має потенціал суттєво підвищити якість підготовки виконавців-інструменталістів в Україні. Інтеграція теоретичних знань і практичного досвіду, співпраця з професіоналами та адаптація до вимог ринку праці відкривають нові можливості для здобувачів освіти. Важливо активізувати зусилля щодо впровадження цієї системи в музичній освіті, щоб забезпечити ефективну підготовку фахівців, які відповідають сучасним вимогам та викликам музичної індустрії. У довгостроковій перспективі, впровадження дуальної освіти не лише покращить якість підготовки, але й сприятиме розвитку музичної культури в Україні в цілому.
Список літератури
1. Костюк О. Вплив війни на впровадження і розвиток дуальної форми здобуття освіти. Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми третього року запровадження пілотного проєкту у закладах вищої та фахової передвищої освіти України. : зб. матеріалів Міжнар. науково-практ. конф., м. Київ, 23 листоп. 2022 р. Київ, 2022. С. 28-31.
2. Терещенкова Є.В. Дуальна система освіти як основа підготовки фахівців. URL: http://e-koncept.ru/2014/14087.htm.
|